Pozdravljeni,
pišem, ker sem malce zaskrbljena o apatiji, ki jo trenutno doživljam. Mama mi je pred par dnevi rekla, da sem nehvaležna in brezčustvena oseba in zaradi tega sem se nekako poglobila sama v sebe. Čustva so zame že od nekdaj nekaj tujega. Če se smejem, je le zato, ker to delajo vsi drugi, ne pa ker sem sama srečna in podobno. V kratkem, mislim da gre za angleško poimenovan “masking”, kjer se dobesedno pretvarjam, da zgledam “normalno”. Pred par dnevi sem začela hoditi z punco, ki jo poznam že kar nekaj časa, ampak sem ji pred par minutami povedala, da to kar imava ne deluje, ker dobesedno ne čutim več ničesar do nje ali drugih. Kar sem opazila je, da sem bila razžaloščena skoraj popolnoma zato, ker nebom imela več veze z njo, v smislu da nebi dobila več materialističnih dobrin od nje (rojstnodnevna darila,...). Logično vem, da to ne bi smelo biti tako, a se ne morem pripraviti do tega, da bi se počutila slabo.Na splošno moram ponavadi uporabljati kognitivno empatijo, ker res ne razumem, zakaj ljudje odreagirajo na nekatere situacije kot pač reagirajo. Oprostite, če je tekst predolg, morala sem nekomu povedati kaj se dogaja.
Lp in hvala,
Katarina
• Uredništvo
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Draga Katarina,
pozorno sem prebrala tvoje pisanje in iz njega lahko razberem, da si zelo čuteča in razmišljajoča oseba. Želim pa te opozoriti na to, da primerjanje z drugimi ni najboljša izbira. Bodi to kar si, izražaj se iskreno in brez pretvarjanja, povej to kar čutiš in kako razmišljaš. Tako kot vsak drug človek si tudi ti edinstvena oseba s svojim načinom razmišljanja in čustvovanja. Dobro se je tega zavedati. Pomembno je tudi, da druge sprejemaš takšne kot so, morda jih boš tako tudi bolje razumela.
To, kar ti je rekla mama, je bilo najbrž rečeno v povezavi z nekim konkretnim dogodkom ali dejanjem, morda izrečeno v jezi. Morda bi se o tem z mamo pogovorila. Čeprav ne poveš koliko si stara predvidevam, da si v obdobju najstništva. Torej v obdobju vsestranskega razvoja, eksperimentiranja, iskanja, odkrivanju novega. Bodi iskrena do sebe in verjemi, da se vse dobro izteče.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Uredništvo