Zanima me kako je z zobnim aparatom za polnoletne? Kje se lahko naročim, kakšne so čakalne dobe in koliko stane, se mi zdi da je zgolj samoplačniško ali se motim? Imam križni ugriz kakšen aparat je najbolj primeren? Ugotovili so mi to ko sem bila mladoletna ampak aparata nisem dobila ker ortodontka najprej mi ga ni želela dati takoj, so dolge čakalne dobe pa še ortodontke v Zdravstvenem nekaj časa sploh ni bilo, nekaj takšnega ne spomnem se več.
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
aparati niso omejeni na starost posameznika. Vsak se lahko zanj odloči kadarkoli tekom življenja. Dejstvo pa je, da je do dopolnjenega 18. leta starosti financiran s strani ZZZS, s pogojem, da se ortodontsko zdravljenje začne pred dopolnjenim 16. letom. Veliko zasebnih specialistov ortodontije ponuja takojšnji sprejem in izdelavo načrta zdravljenja. Glede na to, da se gre za križni ugriz, bo najverjetneje potreben fiksni zobni aparat.
Srečno in lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.
Kk
Kkiia
Popularen je invisilign. Kakšne so prednosti razen da je neviden. Je precej dražji od navadnega? Kakšne so cene aparatov navadnih drugače?
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prednost zobnega aparata Invisalign je vsekakor, da je estetsko bolj diskreten. Ker aparat ni fiksen, potrebuje manj prilagoditev in opornice se z lahkoto odstranijo med jedjo ali čiščenjem zob, zato je posledično tudi ustna higiena boljša. Prav tako ne draži ustne sluznice, saj je izdelan iz gladkega materiala. Cene zobnih aparatov se oblikujejo glede na individualne potrebe pacienta in terapijo, npr. vrsta aparata, uporabljeni materiali in tehnologija, kompleksnost zdravljenja. vključene storitve, itn. Kot že omenjeno, fiksni zobni aparati so financirani s strani ZZZS do dopolnjenega 18. leta, medtem ko Invisalign ni vključen v zdravstveno zavarovanje, saj velja za estetsko, nadstandardno storitev.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.