Pozdravljeni!
Jaz se iskreno opravičujem, ker vas motim. Nekaj bi rada vprašala.
27.5.2025 sem začela s tetapijo, ki mi jo je predpisala psihiatrinja. In sicer Brintellix 5mg in sem bruhala. Vsak dan mi je bilo slabo, ko sem vzemala. Po enem tednu sem šla na 10mg in meni je še vedno zelo slabo.
Res ne vem kaj naj naredim. A je to normalno? A imate kakšen nasvet?
Hvala že v naprej!
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ash!
Nikoli nas ne motiš. Lahko se na nas obrneš kadarkoli.
Brintellix je antidepresiv in ena od glavnih značilnosti antidepresivov je, da povzročajo prebavne težave na začetku terapije, ker se telo še vedno ni navadilo na zdravilo. Običajno težave izginejo čez 1-2 tedna od začetka terapije. Pri tebi je minilo skoraj 3 tedne, ampak si vmes zvišala dozo (5 na 10mg) in je to verjetno razlog, zaradi katerega težave še vedno niso iziginile.
Imam nekaj idej, ki bi ti lahko bile v pomoč:
- Lahko poskusiš jemati zdravilo med obrokom. Na ta način boš znižala vpliv zdravila na želodec.
- Ponavadi na neželene učinke vpliva tudi čas jemanja. Če si ga do zdaj jemala zjutraj, lahko ga poskusiš jemati zvečer.
- Obstaja tudi možnost, da ti predpiše tvoj osebni zdravnik zdravila proti slabosti.
Če težave vztrajajo več kot 4 tedne, če slabost in bruhanje motita tvoje vsakdanje življenje ali če si opazila še kakšne dodatne neželene učinke, ti svetujem kontrolo pri psihiatru. Mogoče boš potrebovala zniževanje odmerka zdravila ali celo drugi antidepresiv.
Če boš imela še kakšno dodatno vprašanje, napiši!
Lepo te pozdravljam,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije
as
ash-
Pozdravljeni!
Iskrena hvala za odgovor.
Jezi me, ker že odkar sem jih začela jemati mi je slabo in bruham. Na momente sem tudi zelo razdražena.
Najhuje pa je, ker sem tudi prej preden sem šla na te antidepresive zjutraj bruhala in ne vem od česa. Jem sicer 1x na dan, pa še to ni nujno, ker mi enostavno ne paše. Živčna sem zelo. Igromno stresa je zaradi službe, ker tam nad nami šef izvaja mobing. Polni stvari se odpira iz preteklosti, ki sem jih tlačila vase od leta 2012. Polno je sramu, gnusa, krivde, občutka umazanosti, jeze, žalosti in še bi lahko naštevala.
Jaz samo želim, da se vse končno neha. Da neha bolet. Da bi lahko normalno spala. Da bi me doma videli in mi ne očitali češ, da sem uničila družino.
Ogromno je vprašanj, na katera sploh nimam odgovorov in to me nenormalno jezi. Ne vem, kaj naj. Zelo sem hvaležna, da sem končno našla terapevtko, ki me vidi in sliši, kljub mojim slabostim, da se zaprem vase, da besede ne grejo ven, čeprav bi zelo rade šle in vidi kako me to jezi in kako si želim povedat, ampak mi telo ne dovoli.
Hvala vam!