Pozdravljeni,
imam težave z anksioznostjo že od osnovne šole, zdaj na faksu so postale hujše. Odkar pomnim si grizem/pulim s prsti ustnice. V družbi/pred izpitom, karkoli kar je zame stresno si jih popolnoma uničim do krvi in nikoli se ne zacelijo, ker si jih vedno znova grizem/pulim. Poskušala sem se odvaditi, ampak enostavno mi ne gre (ko se zalotim z puljenjem si začnem gristi in obratno-nezavedno). Hkrati v družbi ali (še posebej) pred izpiti dobim izpušcaje po prnsem košu oz. rdeče lise, zaradi treme/stresa. Prav tako se mi zelo opazno začnejo tresti noge, tako da je včasih že prav težko stati (na ustnih izpitih/predstavitvah/ce slučajno zamudim na predavanje in sem "v središcu pozornosti"). Poskušala sem se umiriti že s tabletami, kot je Persen, kot pa tudi z vajami, ki mi jih je pokazala psihoterapevtka pred leti (tapkanje), ampak mi ne pomaga. Sem se pozanimala, kako bi to odpravila z mislimi, in vem, da me ljudje ne gledajo, da jih "ne briga", da so vsi osredotočeni le nase itd., ampak se nekako ne morem pripraviti do tega, da bi se umirila in sprostila, tako v družbi (kjer se včasih zalotim iskati neko potrditev, da je vse "normalno" - npr. z prisiljenim smehom, ki mi je že marsikdo rekel, da je kar opazen), kakor na faksu.
Zanima me, kakšne so še druge možnosti, ker je to zelo moteče in še dodatno prispeva k moji anksioznosti, saj si konstantno govorim, da sem "čudna". Prav tako, so ustnice boleče in jih nemorem pozdraviti.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Draga Ula.
Verjamem, da je vse to kar doživljaš zate zelo moteče. Sprašuješ, kakšne so še druge možnosti razen teh, ki si jih že preizkusila. Možnosti je seveda veliko, na razpolago so različne terapevtske tehnike, potrebno je le najti tisto, ki tebi najbolj ustreza.
Morda bi poiskala terapevta/tko, ki izhaja iz VKT (vedenjsko kognitivna terapija) ali RT (realitetna terapija). Vendar pa je pomembno, da pri neki terapiji vztrajaš in ne eksperimentiraš malo tu in malo tam. Seveda so v pomoč tudi različne tehnike sproščanja, meditacija ipd. A ni dovolj, da samo poizkušiš. To je tek na dolge proge, zahteva vztrajnost in doslednost. Potrebno je tudi vedeti, da se pred aktivnostjo (grizenje ustnic) vedno najprej porodijo misli, sledijo jim čustva, vse to spremlja fiziologija in šele potem je na vrsti aktivnost. Vse to poteka zelo hitro, na nezavednem nivoju, zato smo osredotočeni samo na slednje, torej na aktivnost. Ko boš odkrila katere misli so tiste, ki jim posledično sledijo čustva, fiziologija in aktivnost ter se jih naučila ustaviti, se boš naučila kontrolirati tudi aktivnost (grizenje ustnic). Morda bi bilo dobro, da pričneš pisati dnevnik, nekaterim to pomaga.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije