Pozdravljeni.
Že 5 let se spopadam z motnjo hranjenja. Na začetku sem shujšal v dveh mesecih približno 25-30 kg, ker sem se želel znebiti maščobe. Nato pa nisem uspel več nikoli normalno jesti. Konstantno sem lačen in tudi ogromen obrok me niti približno ne zadovolji. Ko začnem jesti, se ne morem ustaviti. 24 ur na dan razmišljam o hrani in lakoto zavračam. Ko več pojem, se počutim krivega in vse kompenziram s prekomerno telovadbo. Telovadim tudi, ko me kaj boli ali se počutim slabo. Samo zato, da lahko zvečer več pojem, ker sem tako zelo lačen.
Skratka strah me je, da se bom prekomerno zredil, če poslušam svoje telo in se najem do sitega. Sem v začaranem krogu, ker je moja reakcija na večji vnos, več telovadbe. Zanima me, če je varno, da poslušam svoje telo in jem praktično cel dan do sitega?
Hvala in lep pozdrav.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej hvala, da si tako iskreno delil svoje doživljanje in si se obrnil na svetovalnico.
Pišeš, da se že nekaj let spopadaš z motnjo hranjenja. Sprva si v zelo kratkem času izgubil veliko kilogramov, sedaj pa se ne moreš nasititi. Ker te je ob tem tudi strah, da bi pridobil odvečno telesno maso, zelo veliko telovadiš. Tudi takrat, kadar bi se sicer telovadbi odpovedal. Verjamem, da je opisana situacija zate neprijetna in te pušča tesnobnega in napetega, hkrati pa ti vzbuja tudi številne druge občutke, kar še dodatno otežuje tvoje doživljanje.
Sprašuješ, če je varno, da poslušaš svoje telo. Glede na svoje dosedanje izkušnje, verjetno že sam v neki meri poznaš odgovor. Sicer pa je odgovor odvisen od številnih dejavnikov - koliko kilogramov imaš, kakšno količino hrane zaužiješ, ko imaš obrok, koliko obrokov na dan imaš, kakšna je intenziteta tvoje vadbe, kako pogosto telovadiš ... Dobro si izpostavil, da se glede na potrebe telesa in misli, ki sledijo iz tega, giblješ v začaranem krogu. Čeprav nisi nikoli dovolj sit, te je še vseeno strah, da bi prevelika količina hrane povzročila porast teže in posledično skušaš vnešene kalorije tudi porabiti. Tako telo, povsem razumljivo, potrebuje nove vire energije.
Glede na to, da je pri razumevanju tvoje situacije, pomembnih več različnih in kompleksnih dejavnikov, ti predlagam, da si skušaš poiskati strokovno pomoč. Z individualno obravnavo in delom na sebi bi lahko namreč dobil vpogled v svojo situacijo, prav tako bi se lahko naučil kakšnih bolj konstruktivnih strategij, morda celo spremenil pogled na celotno situacijo. Zato te res spodbujam, da se obrneš na kakšnega psihologa/psihologinjo v tvoji okolici in pričneš s strokovno obravnavo. V primeru težav z iskanjem pomoči pa lahko pišeš na svetovalnico oz. si več o tem pogledaš na https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije