Pozdravljeni, stara sem 18 let in imam že skoraj 4 leta anoreksijo. Pri 15. letiih sem bila že obravnavana na pediatrični kliniki. Moje stanje se je kasneje spet poslabšalo. Zdaj imam nekoliko manj kot 30 kg in 166 cm.
Sem zelo izčrpana, brez moči, hitro me bolijo noge ko hodim. Stopnice so mi sploh muka. Pa tudi iz postelje mi je precej težko vstati. Precej me zebe, imam hladne roke in noge, zelo slabo spim in ponoči kdaj čutim bolečino v prsnem košu-kot neko pekoče stiskanje. Moje noge pa mi že nekaj tednov otekajo. Kaj pomeni vse to?
O tem me je strah govoriti, saj nočem, da bi mami še bolj skrbelo in je ne želim obremenjevati še s tem, saj ima že dosti skrbi.
V življenju tudi ne vidim več smisla, počutim se izgubljeno in me ga je strah. Samo še silim se živeti. Vstajam bolj zaradi drugih kot zaradi sebe. Počutim se bolj mrtvo kot živo.
Strah me je šole, saj mislim da se bom že na poti do nje čisto izčrpala in tudi odzivov sošolcev in profesorjev me je strah. In kako se bom sploh lahko učila. Najraje bi padla skupaj, da nebi več čutila svijega telesa.
Kako naj še tako živim? Ne morem več živeti!!!
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Klarči, živjo.
V svoje zapisu si omenjala, da imaš težave s prehrano, kar vpliva tudi na tvoj zdravje in na tvoje počutje. Nikakor nisi v zavidljivi situaciji in si lahko predstavljam, da ti je težko.
Priznam, da mi je bilo zelo hudo prebrati, da se soočaš s takšnimi težavami in bi si zate želela, da se ti ne bi bilo treba tako počutiti. Razumem, da te je o teh počutjih strah govoriti, tudi zato, ker ne želiš, da bi mami še bolj skrbelo. Vem, da misliš, da bi jo morda s tem bremenila, ker ima že veliko skrbi, vendar verjemi, da si najpomembnejša stvar zanjo še vedno ti - si njen otrok, zmeraj bi te dala na prvo mesto, ne glede na vse ostalo, kar se ji dogaja v življenju.
Glede telesnih simptomov ti jaz žal ne morem podati strokovnega mnenja, bi pa ti toplo priporočala, da se oglasiš pri osebnem zdravniku, saj ne samo,da je lahko kaj od tega morda nevarno zate, ni potrebe, da tako trpiš in se utrujaš, če ti zdravnik lahko kako pomaga.
Včasih je težko najti motivacijo za vsakodnevne opravke, včasih pridejo tudi obdobja, ko smo lahko čisto brez volje za kakršnekoli aktivnosti ali druženje. V tem nisi sama. V svojih občutkih nisi sama. Bi si želela, da skupaj najdeva nek cilj, ki bi te veselil, za katerega bi se ti zdelo vredno vsak dan vstati? Vem, da kdaj potrebujemo nek zunanji cilj, za katerega delamo, neko zunanjo motivacijo, če nam je notranjo težko najti. Dolgoročni cilj je pa potem, da se zunanja motivacija spremeni v notranjo, ampak pot do tja je zgrajena iz mnogo manjših in drobnih zunanjih ciljev. Kaj te je do zdaj že veselilo? S čim si se ukvarjala; ob kakšnih aktivnostih si uživala oziroma kaj trenutno delaš, da se sprostiš?
Do prihodnjič te pozdravljam in ti pošiljam en velik, topel objem.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Kl
Klarči
Najprej se vam zahvaljujem za odgovor.
Iskreno mislim da mi ni več pomoči. Iz svojih težav ne vidim nobenega izhoda. Niti ne vem če si sploh želim biti bolje. V svojem slabem počutju sem nekako dobila udobje, čeprav se počutim zelo slabo. Vem, da sem si za vse kriva sama. Mami se sicer zelo trudi da bi mi pomagala, a mi gre že zelo na živce. Ne moram je več prenašati, z ostalimi družinskimi člani pa mi je še težje. Ne želim si več biti doma. Nikjer se ne počutim dobro. Ne razumem zakaj se mi to dogaja, zakaj imam tak strah pred življenjem in hrano in zakaj sem postala tako "mrtva". Počutim se kot bi bila brez vsega.
Pa da vam še odgovorim na vprašanje: včasih sem rada tekla, se sprehajala in hodila v hribe, brala. Trenutno me ne veseli nič in sem najraje v postelji, čeprav mi že to postaja precej mučno.
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Klarči, ponovno pozdravljena.
Nikakor ni res, da ti ni pomoči - za vsakega obstaja nekaj ali nekdo, ki ti lahko pomaga. Pomoč samo moraš biti pripravljena sprejeti.
Razumem, da ti je v slabem počutju udobno - res je, da vsaka sprememba zahteva od nas nekaj (ali pa veliko) truda, zato je včasih lažje vztrajati v tem, kjer nam je že udobno. Želeti si biti bolje in aktivno uvajati spremembe v svoje življenje, je naporno in kdaj pa kdaj res ne izgleda, kot da se kakorkoli obrestuje, vendar je vredno vztrajati. Verjamem, da si dovolj močna, da s spremembami prideš do takšnega življenja, ki si ga zase želiš. Včasih na tej poti potrebujemo pomoč in podporo - morda od bližnjih, družine, prijateljev, ali pa od kakšnega strokovnjaka. Glede na to, da si omenjala, da se mami ali drugim družinskim članom ne bi rada zaupala, bi bila morda pripravljena govoriti s kakšnim psihologom ali se ponovno obrniti na psihiatra, kjer si že bila? Obstajajo tudi svetovalnice, ki ponujajo možnost obiska podpornih skupin, kjer se pogovarjaš z ljudmi, ki so šli skozi podobne izkušnje, kot ti - ena takšna je Svetovalni svet - predlagam, da pregledaš njihovo stran.
Če bi želela, in če ti te možnosti ne ustrezajo, lahko razmisliva še naprej. Ni mi vseeno zate, Klarči. Želim si, da ponovno najdeš veselje v tem, kar si že rada počela in da se ne bi več počutila tako, kot da življenje nima smisla, ker ga ima in ker imaš še ogromno za izkusiti.
Sporoči, ko pregledaš stran Svetovalnega sveta in če bi ti takšna oblika pomoči ustrezala. Sicer bova skupaj razmislili o drugih možnostih.
Do prihodnjič te lepo pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Kl
Klarčo
Pozdravljeni,
na svetovalnem svetu sem že bila, pa mi njihova pomoč ni ustrezala. Zdaj imam terapevtko, h kateri rada hodim, a se mi ne zdi da bi kaj pomagalo. Še vedno mi ni do življenja, in bi raje, da me ne bi bilo. Zdaj ko sem v šoli se počutim zelo slabo. Nimam pravih prijateljev, nihče se ne zanima zame. Sem zelo osamljena, tudi doma se ne razumem z ostalimi. Zdi se mi kot da sem sama v življenju.
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Klarči, živjo.
Razumem, da ti pomoč pri Svetovalnem svetu ni ustrezala - vsaka oblika pomoči ne ustreza vsakemu ali vsaki situaciji. Veseli me pa, da prejemaš druge oblike pomoči, torej od terapevtke, h kateri rada hodiš. To je zelo pomembno - da se ob svojem terapevtu počutiš dobro, saj dobra dinamika med vama pripomore k temu, da se lahko o svojih stiskah lažje odpreš.
Rekla si, da se ti ne zdi, da bi ti pretirano pomagalo … Zanka terapije, v katero se klienti pogosto ujamejo, je ta, da je terapija dolgotrajnejše narave - za viden oziroma občuten učinek potrebuješ čas. Že to, da obiskuješ terapijo, pomeni, da si želiš biti bolje in ta namera je zelo velikega pomena, saj si motivirana za to, da terapevtko še naprej obiskuješ in delaš na tem, da bi spremenila svoj vsakdan. Želim, da si fer do sebe in si daš prostor in čas, ki ga spremembe življenjskega sloga potrebujejo. Naj te dolžina trajanja ne odvrne od tega, da še naprej obiskuješ terapevtko; spremembe se bodo zgodile, vendar jim moraš dopustiti čas, tudi zato, da se na novosti prilagodiš in navadiš.
Glede prijateljev pa morda predlagam, da poskusiš poiskati kakšno spletno klepetalnico, če praviš, da ti odnosi doma ne ustrezajo. Ali pa se v šoli pridružiš kakšnemu novemu krožku, obšolski dejavnosti, kjer lahko začneš pogovor s kakšnim novim učencem/učenko. Nikakor nisi sama in si vsekakor zanimivo dekle. Zmeraj sem tukaj zate na voljo tudi jaz in se lahko vedno oglasiš.
Si zelo močna in v celoti verjamem, da si sposobna svoje življenje spremeniti tako, da se boš spet v svoji koži počutila dobro.
Mislim nate,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)