Pozdravljeni
Včeraj sem bila na kontroli pri svoji zdravnici zaradi 1 letnega zdravljenja anoreksije in bulimije. Najprej ko sem prišla me je zdravnica vprašala če jemljem zdravila ki mi jih je nazadnje predpisala zdravila se imenujejo asentra in sem ji rekla da sem jih vrgla v smeti in me je vprašala zakaj sem to naredila in sem ji rekla da jih ne bom več jemala ker mi ne odgovarjajo kar nekaj časa sva se prepričevale glede zdravil nazadnje mi je rekla da moram k psihiatru da mi da druga če teh nočem jemati in da jih bo ona napisala. Drugo kar sem ji povedala je da jemljem odvajala 2 meseca in je rekla da bom morala počasi nehati z odvajali da se to ne jemlje na dolgi rok čisto nazadnje jo je pa zanimala še moja teža in me je hotela stehtati in sem zavrnila tehtanje ker sem se malo zredila povedala sem ji da bom izgubila 3kg čeprav sem jih že 6 no na koncu sem ji vendarle povedala koliko kg imam ker sem se dan prej doma že stehtala in mi je rekla da plavam na gladini in da je samo še vprašanje koliko časa bom še na gladini visoka sem 150cm in tehtam 42,6kg. Povedala mi je da sama dobro vem kam vodi prenizka teža ampak jaz vseeno želim shujšati ker se v ogledalu vidim predebela. Nazadnje takšen čas lansko leto sem bila že na zdravljenju zaradi bulimije in anoreksije. Shujšala bi ampak nočem spet ponovno v bolnico ker je bilo nazadnje tam krozno ker nisem imela nič za početi cela 2 tedna sem bila brez telefona ker nisem hotela ubogati oz. nisem hotela jesti saj me je bilo strah da bi se preveč zredila in sedaj me tudi to skrbi da bi se zredila preveč.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Draga Evita,
hvala, da si mi pisala in mi zaupala svojo stisko. Žal mi je, da ti je tako težko, ampak sem vesela, da se že eno leto zdraviš. Zdravljenje je zelo pomembno in pri motnjah hranjenja povsem neizogibno in prej ko se začnemo zdraviti, lažje premagamo bolezen.
Zanima me, kako si se v preteklem letu zdravila? Si poleg zdravil, ki naj bi jih jemala, hodila tudi na psihoterapijo h kliničnemu psihologu ali psihoterapevtu?
Če ne, bi ti najprej priporočala, da zdravnico prosiš za napotnico za kliničnega psihologa. Zdravila lahko pomagajo na začetku in za določen čas, če pa se želimo za vedno ozdraviti, pa moramo spremeniti neustrezne miselne vzorce in dele osebnosti, ki nam ne služijo.
Načeloma bi se morala, preden si zdravila nehala jemati, o tem posvetovati z zdravnico, ki ti jih je predpisala. Večinoma namreč dozo zdravil postopno zmanjšujemo, ob čemer podrobno opazujemo počutje in vedenje, da vidimo, ali lahko popolnoma nehamo z jemanjem zdravil. Odvajala so zelo škodljiva; vplivajo na delovanje organov in lahko ob dolgotrajni uporabi vodijo v odpoved notranjih organov, npr. jeter, trebušne slinavke, reproduktivnih organov ali srca. Verjetno je tvoja zdravnica mislila na to, ko je rekla, da se jih na dolgi rok ne jemlje.
Praviš, da te je zelo strah, da bi se zredila in da bi rada shujšala ... Na žalost je hospitalizacija edina rešitev, če bo tvoje življenje zaradi stradanja ogroženo. Iz tvojega zapisa se mi zdi, da razumeš osnovne mehanizme bolezni - ti jih je razložila tvoja zdravnica? V ogledalu se ti zdi, da si predebela, čeprav imaš v resnici prenizko težo. Stradaš, ker se ti zdi, da se počutiš bolje, ko ne ješ ničesar; hranjenje pa je povezano z žalostjo, krivdo in sramom.
Motnje hranjenja se ponavadi pojavljajo zaradi globokih čustvenih stisk in če ne razrešimo čustvenih stisk, ki vodijo do stradanja ali prenajedanja, ne moremo ozdraviti. Zato je pomembno, da začneš čim prej hoditi k psihologu ali psihoterapevtu; če pa že hodiš, da se zavežeš k temu, da boš ozdravila, čeprav se boš ob tem zredila. Več kilogramov bo pri tebi pomenilo zdravje, kljub temu, da to trenutno mogoče težko sprejmeš. Ko se boš zredila in poskusila sprejeti tako, kot si, boš lahko šele zares zaživela. Šele takrat boš lahko svojo energijo posvetila čemu drugemu kot hrani.
Si se o svoji stiski pogovarjala s prijateljico ali mamo, očetom, sestro? Kljub temu, da ti ne morejo pomagati ozdraveti, te lahko na poti do ozdravitve podpirajo. Podpora ljubljenih oseb je pravzaprav eden izmed največjih napovednikov uspešne ozdravitve. Več o zdravljenju motenj hranjenja si lahko prebereš tukaj. Pomoč lahko hitro iščeš tudi v centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov
Pošiljam ti velik objem in upam, da se mi kmalu oglasiš.
Ajda Novak, mag. psihologije