Zdravio. Js mam en problem. Mislim da mam anoreksijo. Tko nc nemorm jest tut ce bi hotla ce ze jem pojem zelo malo in pol mi po tem postane slabo. To vejo 3 prijatlce. Starsi so ugotovilda nemorm jest pa da tut manj pijem in zj mi tezijo da naj jem in da ce nebom nebom smela nikamor. Js res nvm ka naj kr ce jima pa povem da mislim da mam anoreksijo me bota pa napizdla pa rekla da si izmislujem pa se res nismo u dobrem odnosu. A lah prosim kak nasvet ka naj naredm cimhitrej. Hvala????????
ii
iii
Zdaj nevem točno kak se ti to dogaja sam če sm prav razumela je teb slabo po tistem ko ješ in ne puščaš hrane zanalašč? Najprej: če tega ne delaš nalašč, to potem ni anoreksija, ker anoreksija ni to da ne moreš jesti ker ti je slabo, ampak to da nočeš jesti ker se počutiš debelo. Anoreksija ni bolezen teže ali hrane, ampak glave – človek si tega ne izbere. Hkrati pa je pomembno vedet: tudi če to ni anoreksija, je to, kar opisuješ (da ne moreš jesti, ti je slabo, malo piješ), problem in rabi pomoč. Glede staršev: razumljivo je, da te je strah povedat, sploh če odnos ni dober. Lahko začneš brez besede “anoreksija” in rečeš nekaj v smislu: “Ne morem jesti, ni nalašč, slabo mi je in me je strah, ker nimam nadzora.” Če se boš bala povedat sama, se poskusi obrniti na šolsko svetovalno delavko, zdravnico ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš – oni ti lahko pomagajo tudi pri pogovoru s starši.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo, girly.
V svojem zapisu praviš, da imaš težave s prehranjevanjem in pitjem in da meniš, da imaš anoreksijo. Razumem, da ti je v tem trenutku hudo in da si v veliki stiski.
Zapisala si, da hrane “ne moreš” jesti in da ti po zaužitju postane slabo, ne da si hrane “ne bi želela” pojesti. Anoreksija izvira iz tvojega duševnega počutja in iz tvojega zavestnega odklanjanja hrane. Pri anoreksiji hrano zavračaš z mislimi, če pa sem te prav razumela, v tvojem primeru odklanja hrano tvoje telo. Morda bi ti v tem primeru predlagala, da se najprej oglasiš pri osebnem zdravniku za kak splošen pregled - tako, kot si svojo situacijo opisala, zveni, kot da bi tvoja težava lahko bila telesne narave. Opiši svoje počutje zdravniku tako, kot si to storila tukaj in prosi za pregled - zdravnik te bo verjetno poslal na nadaljnje preiskave, kjer ti bodo lahko povedali kaj več.
Če pa se boš tudi po vseh opravljenih preiskavah počutila, kot da tvoj odnos s hrano ni takšen, ki bi bil zate dober, pa se oglasi s kakšnim sporočilom in bova raziskali nadaljnje možnosti. Tudi če v tem trenutku potrebuješ pogovor in bi se nekomu rada zaupala, se lahko pogovoriva še malce bolj podrobno o tem, kar si zapisala v sporočilu. Prav tako pa se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo, na katero od prijateljic, ki si jim že za to povedala; prav tako pa smo dvakrat na teden na voljo tudi svetovalci v naši online svetovalnici, kjer se lahko o svojih skrbeh pogovoriš anonimno.
Povej mi tudi, če v tem trenutku potrebuješ od mene kaj drugega. Tukaj sem zate, na voljo sem ti.
Zate si želim, da se situacija olajša in razreši brez, da bi se počutila preveč obremenjeno.
Imam te v mislih,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)