1. Če človek zboli za anoreksijo, katere osebnosti mora ta potem dobiti?
2. Ima lahko človek anoreksijo, kljub normalni telesni teži?
3. Zakaj se nekateri starši tako razburijo, če njihov otrok ne je? Zakaj svojega otroka ne razumejo in ga namesto tega kaznujejo?
4. Kakšne terapije mora ta oseba imeti ob diagnozi in kolikokrat jih ima ta?
ve
vem marsikaj o tem
1. ne vem kaj tocno mislis s tem
2. ja, kolikor vem, je anoreksija sicer pogosto asociirana z zelo nizkim BMI, ni pa nizek BMI pogoj za diagnozo. anoreksija je motnja hranjenja, za katero lahlo zboli kdorkoli, je pa posledica pogosto izrazita izguba teže. nikoli nisi ”premalo” bolan, da bi imel anoreksijo - to je ful problem pri tej bolezni, ker sd zi zdi, da nikoli nisi tok kriticno ogrozen, dokler dejansko ne pristanes v bolnici ipd. gre pa ful hitro lah navzdol, tkoda prepoznat neke znake cim prej je kljucno
3. starsi so ZASKRBLJENI! kako bi ti bilo, ce bi videl, da tvoj hisni ljubljencek nic ne je in pred tvojimi očmi hira? jaz bi bila iz sebe, skrbelo bi me, naredila bi vse, da bi jedel, tudi če bi ga morala na žlico hranit. seveda nocem primerjati zivali s clovekom, bistvo je v tem da je tezko gledat svojega ljubljenega kako se pred tvojimi ocmi izgublja v taki bolezni. ne vem kaj sicer je za tvoje pojme ”kazen”, ampak da ga ”silijo jesti” najbrž ni to zlonamerno
4. terapije so odbvisne najbrž od tega kok izrazita je bolezen. nekateri morajo jemati psihoaktivne substance (npr. zyprexa), ampak to je že zelo resna reč. sicer se pa začne pri zdravniku, vzpostavi se jedilnik, se spremlja teža, redni pogovori - o slabih mislih ob prehrani, samopodoba, idr. najbolj so v ospredju pogovori s psihiatri in psihologi in seveda redna in zadostna prehrana. toda ambulatno vodeno zdravljenje je zelo obremenjujoce za starse, ker morajo oni furat vse to z jedilniki, zavracanjem hrane in veliko je kreganja, sploh ce je bolezen ze zelo napredna. obstaja tudi oddelek na pediatricni, kamor se gredo zdravit otroci z npr. že precej resno anoreksijo, je pa težko dobiti prosto mesto. za odrasle je pa tudi težko dobiti posteljo na psihiatričnem oddelku...
Gi
Girl
Hej,
hvala za odgovor.
Pri prvem vprašanju sem mislila zdravstveno osebje, kot tudi osebje, ki ima opravka z duševnim zdravjem otrok. Torej v tem primeru sem mislila npr. psihologe, nutricioniste, ipd. Kar se tiče tretjega vprašanja, se je pri meni enkrat dogajalo, da nisem en dan skoraj nič jedla, pri čemer se je oče drl name, mi pravil, da moram od zdaj naprej jesti v spremstvu njega, da sem že tako suha, da bi mi najraje prisilil, da povem večjo količino hrane kot večina. A ves svoj bes je usmerjal name, namesto da bi pristopil z razumevanjem, npr., ker v tistem momentu sem se cela jokala, a on je na to rekel, da noče videti solz, in ko mi je omenil, da bi mi tako povečal prehrano, sem začela razmišljati o prisilnih tehnikah bruhanja hrane.
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prosim, če prefraziraš prvo vprašanje, saj ga ne razumem. Anoreksijo nervozo lahko diagnosticiramo v primeru prisotnosti naslednjih treh simptomov:
* omejevanje vnosa hrane in kalorij, ki vodi do zelo nizke teže
* intenziven strah pred pridobivanjem kilogramov ali debelostjo kljub prenizki teži
* motnje v zaznavanju svoje telesne teže ali oblike telesa ali zanikanje prenizke teže
Če niso prisotni vsi ti trije simptomi (torej tudi nizka telesna teža), morda ne gre za anoreksijo, lahko gre pa za drugo resno motnjo hranjenja. Atipična anoreksija je značilna za posameznike, ki izgubijo zelo veliko teže in imajo tudi druga dva navedena simptoma kljub temu, da nimajo nujno prenizke teže glede na svojo starost in višino.
Starši se negativno odzovejo, če otrok ne je, ker bi si želeli, da bi jedel. Velikokrat tudi ne razumejo pravih vzrokov, ki tičijo za motnjo hranjenja. Velikokrat je v osrčju čustven problem, ki se navzven kaže kot hude težave s telesno samopodobo in prehranjevanjem. Pogosto starši otroka, ki ne je, tudi silijo k hrani, kar seveda ne pomaga, vendar se k temu zatečejo, ker ne vedo, kaj bi drugega lahko storili. Najbolje pa bi bilo, da se poskusijo z otrokom pogovoriti in ga čim prej peljati zdravniku. Anoreksija in druge motnje hranjenja so resne duševne bolezni, ki so največkrat ozdravljive le s pomočjo strokovnjakov na področju duševnega zdravja.
Zdravljenje ponavadi poteka več let, osredotočeno je lahko na čustveno doživljanje ali na posameznikovo preteklost, otroštvo. V primeru hude izgube telesne teže, tako imenovani akultni fazi anoreksije, je lahko potrebna prisilna hospitalizacija, pri čemer je osnovni pogoj, da bolniku zagotovijo dovolj hranil, da telesni organi ne začnejo odpovedovati ter da pridobi vsaj nekaj telesne teže. Šele nato se prične izvajati psihoterapija. Največkrat pri zdravljenju sodeluje tim strokovnjakov - zdravnik, ki preverja telesne funkcije ter pridobivanje telesne teže, psihoterapevt, če je potrebno predpisati zdravila ter klinični psiholog, ki opravi diagnostiko ter nato tudi skupinsko ali individualno psihoterapijo. Pogostost terapije je odvisna od resnosti motnje - v akutni fazi je včasih potrebna vsakodnevna terapija, ob stabilizaciji stanja pa največkrat enkrat tedensko. V kasnejših fazah zdravljenja je včasih lahko dobrodošla tudi družinska psihoterapija, ki jo obiskujejo vsi družinski člani obolele osebe.
Če te skrbi, da imaš ti, ali kdo, ki ga poznaš, anoreksijo, to čim prej zaupaj odrasli osebi in zdravniku. Le tako bo oseba z anoreksijo dobila priložnost za boljše in lepše življenje brez bolezni, ki negativno vpliva na vse vidike našega življenja.
Če te zanima še kaj, mi pa kar piši, vesela bom tvojega vprašanja.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije