Pozdravljeni,
pred štirimi leti sem bila diagnosticirana z anoreksijo (težave sem imela že veliko prej, a sem jih uspešno skrivala). Moje stanje se je v zadnjem letu prvič do sedaj dejansko izboljšalo – telesno in duševno. Pretekla dva meseca pa se mi je nabralo ogromno težav (večinoma so družinske), zaradi katerih sem spet zapadla v stare vzorce in navade. Trenutno tudi nisem več v strokovni obravnavi, saj je nisem potrebovala, zato sem se obrnila na vas. Nimam koncentracije, razmišljam le o tem, kaj bom jedla, kdaj, zakaj, s čim bom zaužito hrano kompenzirala, kako izgledam ... (naprej si verjetno lahko predstavljate). Lansko šolsko leto mi je pri teh težavah zelo pomagala ena profesorica, ki ji še vedno zaupam. Mogoče bi bilo pametno, da ji povem o teh težavah, saj se bojim, da bom med počitnicami spet globoko zapadla v anoreksijo in izgubila ves nadzor, česar si res ne želim, ker me je zadnja hospitalizacija travmatizirala. Res sem obupana, prosim za kakršenkoli nasvet. Hvala :)
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
praviš, da so se tvoje prehranjevalne navade vrnile na stara pota in lahko si predstavljam, da se je težko s tem ponovno soočati po obdobju izboljšanja. Zanima te, ali bi se ponovno zaupala svoji profesorici.
Omenila si, da se trenutno v tvojem življenju kopičijo težave in predstavljam si, da s tem tudi količina stresa. Kot sama prepoznavaš, se ravno v napornih in neprijetnih situacijah poveča verjetnost ponovne uporabe strategij za spopadanje s tesnobo, ki smo jih že uporabili v preteklosti. Tako poročaš, da znova razmišljaš o času hranjenja, količini hrane in svojem videzu. Večina posameznikov, ki se bori z isto motnjo kot ti, izvaja takšna vedenja, ker lahko s tem povrnejo kontrolo svojemu življenju v obdobju, kjer se jim zdi, da so ostala področja kaotična. Kot tudi sama opažaš, lahko to vodi v neskončen cikel, iz katerega je težko pobegniti. Zato je pomembno, da v teh trenutkih uporabimo tudi kakšne druge sebi bolj prijazne strategije spoprijemanja. Med drugim lahko svoje občutke zapisuješ v dnevnik, kar te lahko čustveno razbremeni, obenem pa boš morda lažje opazila tiste dejavnike, ki te vodijo v škodljiva vedenja. Seveda obstajajo še druge tehnike, kot so tehnike sproščanja, ključno pa je, da najdeš tisto, ki tebi najbolj odgovarja. Pri tem se spomni tudi na aktivnosti, ki so ti pomagale v obdobju izboljšanja in jih poskušaj ponovno izvajati.
V stiskah nam ni treba biti sami, zato je v obremenilnih situacijah ključno, da se lahko o svojih občutkih in težavah pogovorimo z drugimi. Veseli me, da si na šoli našla osebo, ki ji lahko zaupaš. Iz tvojega opisa sem dobila občutek, da si svoji profesorici zelo hvaležna za vso pomoč v lanskem šolskem letu. Menim, da bi bil pogovor z njo zate koristen in prepričana sem, da ti bo ponovno rada prisluhnila. Pomembno pa je, da imamo v takšnih trenutkih več virov podpore. Tudi sama poročaš, da te skrbi, da bi se tvoje stanje poslabšalo v času poletnih počitnic, kjer ne boš bila več v stiku s profesorico. Zato me zanima, ali imaš še koga drugega v svojem krogu, ki se mu lahko zaupaš, morda sošolce in prijatelje. Obenem vedi, da sem ti še vedno na voljo in vesela bom, če boš odpisala.
Želim ti veliko sreče pri pogovoru,
Špela Brezočnik, diplomirana psihologinja (UN)