Zdravo!
Zadne čase sem nehala jest. Preden karkoli pojem najprej preštejem kalorije. Postala sem obsedena tudi z workouti. Na dan naredim 2 vključno z plesnim treningom. Počutim se ogabno in debelo čeprav mi vsi govorijo da sem presuha. Na dan pojem okoli 1000 kalorij in pokurim okoli 600. Strah me je da imam anoreksijo. Ni mi fajn bit v mojem telesu. Strah me je povedati staršem kr vem da me bodo silili naj jem. Imate mogoče kak predlog kako naj to ustavim?
Hvala za odgovor!
Lep pozdrav Zeze
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Prepoznavanje lastnih prehranjevalnih težav je težko, zato si s tem storila že prvi korak, drugi pa s tem, da si nam poslala svoje vprašanje. Nekomu boš svoje težave in skrbi morala zaupati, saj bodo drugače verjetno postajale le večje in večje, zato pa jih boš vedno težje obvladala. Če ne želiš povedati staršem, lahko poveš mogoče kakšni prijateljici, učiteljici, svetovalni delavki, starejši sestri ali teti, ki ji zaupaš? Namreč če se o problemu pogovarjamo, nam lahko postane takoj lažje. Prav tako je pri bojevanju z motnjami hranjenja zelo pomembna podpora tistih, ki jih imamo radi.
Vseeno ti napišem še nekaj predlogov, kako se lahko poskusiš sama spopasti s svojo težavo, čeprav ti priporočam, da se čim prej pogovoriš z vsaj eno odraslo osebo. Iz tvojega zapisa se mi zdi, da te je hrane na nek način strah, zato jo hočeš maksimalno nadzorovati. Hrano jemo, da damo telesu energijo, da se lahko giblje, hodi, da možgani lahko mislijo, sledijo pouku in konec koncev, da imamo energijo in motivacijo za druženje s sošolci, družino in drugimi ljubljenimi osebami. Poskusi nanjo gledati tako in spremeni svojo perspektivo. Telovadba pa naj postane način sprostitve, način zdravega življenja, namesto pot za hujšanje ter izgubo kilogramov in kalorij.
Namesto telovadbi ter hrani poskusi več pozornosti nameniti talentom in lastnostim, ki jih pri sebi ceniš, in niso povezane s tvojim telesom (npr. da si skrbna, pametna, zabavna ...). Osredotoči se na te dobre kvalitete in jih prepoznaj pri sebi. Če jih sama ne moreš najti, lahko vprašaš prijatelje, zakaj se radi družijo s tabo. Poskusi jih res slišati in jim verjeti, ko bodo našteli tvoje dobre lastnosti. Lahko si jih nekam tudi zapišeš in seznam prebereš, ko boš nezadovoljna s sabo in s svojim telesom.
Osredotoči se na svoje hobije - stvari, ki jih rada počneš, pri katerih se dobro počutiš in pozabiš na dejstvo, da ti tvoje telo ni všeč. To je lahko poslušanje glasbe, branje, vrtnarjenje, pisanje pesmi, igranje z nečaki ali karkoli podobnega, ob čemer čutiš veselje in srečo.
Vedi še, da mi lahko kadarkoli pišeš in mi zaupaš. Poslušala te bom brez obsojanja. Zaslužiš si, da polno živiš svoje življenje in da se ne obremenjuješ s svojim telesom, postavo in težo.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije