Koliko je internet res anonimen? Na videz je vem anonimen, ampak koliko te lahko vsak z malo znanja izsledi po tvojem ip naslovu, lokacijo ...? Kako pa Google prepoznava tvojo starost, spol ...? Kdaj ima policija pristojnost, da sledi tvojemu Facebooku...? Kaj, pa če imaš finsta (faje Instagram) lahko tudi to povežejo s tvojo identiteto? Kdaj se lahko zgodi, da nekdo na daljavo vklopi tvojo kamero ali mikrofon na računalniku ali telefonu in priskuškuje? Načeloma tudi NSA zbira vse podatke o uporabi neta?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Veliko vprašanj je zastavljenih, na katere ni enostavnega odgovora. Bom skušal odgovoriti kar se da enostavno.
Anonimnost na internetu je zelo relativna. Odvisna je od aplikacij, ki jih uporabljamo, in podatkov, ki jih delimo. Z različnimi metodami se je mogoča zamaskirati na spletu ali prikriti svojo identiteto predvsem svojo IP številko. Če internet uporabljaš s svojega telefona ali računalnika in ne poskrbiš za prikrivanje svoje IP številke in drugih podatkov o napravah, ki jih uporabljaš za dostop do interneta, potem nisi anonimen. Čisto vsak te ravno ne more izslediti, saj so kljub temu potrebni določeni postopki, ki omogočajo dostop do informacij o posameznem uporabniku, pa tudi samo poznavanje IP številke, še ne pomeni, da lahko nekdo odkrije tvojo natančno lokacijo in identiteto. Je pa res, da veliko o tebi izdajo podatki, ki jih puščaš na internetu (npr. objave na družabnih omrežjih) in smo že pri naslednjem vprašanju.
Google (če imaš androidni telefon, ima Google dostop do tvojega telefona), Instagram, Facebook, TikTok in druga družabna omrežja, živijo predvsem od podatkov, ki jih o sebi razkrivajo uporabniki. Pri tem ne gre zgolj za objave, temveč tudi kaj rad gledaš in kako gledaš vsebine (npr. drsiš po zaslonu). Na osnovi vseh zbranih podatkov naredijo zelo dober psihološki profil in zelo natančno določijo starost posameznega uporabnika. Več kot jih uporabljaš, bolj obsežni so zbrani podatki in algoritmi lahko bolj natančno določijo, kakšen človek si, koliko si star, kakšne psihološke značilnosti in težave imaš itd.
Vsakdo lahko sledi tvojim profilom na družabnih omrežjih. Zato je pomembno, kako imaš nastavljene nastavitve zasebnosti in varnosti, ki določajo, kdo lahko spremlja tvoje objave. Družabna omrežja pa Policiji posredujejo podatke o uporabnikih (tisto, kar ni javno objavljeno in si vnesel ob registraciji in kopico tehničnih podatkov), če od njih to zahteva. Praviloma je to, kadar preiskujejo sum kakšnega kaznivega dejanja.
Če imaš lažni profil na Instagramu ali na katerem drugem družabnem omrežju, pri uporabi tega profila puščaš sledi in na osnovi teh sledi se lahko odkrije, kdo je profil ustvaril. To pa ni nujno, da so npr. IP številka, e-poštni naslov ipd. ampak so lahko tudi vsebine, način objavljanja in pisanja, ki izdajo avtorja, pa njegova dejanja (npr. če izvaja nasilje samo nad nekaterimi uporabniki). Policija ima preiskovalne metode, s katerimi lahko pogosto uspešno najdejo tudi lastnike lažnih profilov.
Do prisluškovanja in vklopa kamere lahko pride največkrat v dveh primerih. Prvi je, da telefon ali računalnik okužiš z virusom, ki potem omogoča nepooblaščenim osebam, da imajo dostop do tvoje naprave. Drugi pa je, da ti nekdo namesti program, ki mu omogoča dostop do tvoje naprave in s tem mikrofona in kamere. Zato je zelo pomembno, da npr. telefona nikoli ne daš nekomu v uporabo, ne da bi videl, kaj z njim počne.
Varnostne agencije, vohunske službe in druge podobne organizacije s celega sveta lahko spremljajo promet na internetu in zbirajo podatke o prometu in vsebinah.
Marko, Safe.si
Va
Valerija
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Pozdravljeni!
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam pri odraščanju.
Morda lahko najdete odgovore na portalu safe.si.
Prijazen pozdrav iz uredništva
Mo
Mojaizkusnja
Ko sem ti hotela napisat odgovor mi je zaštekal telefon.. Zanimivo "naključje".. Lahko te zasledujejo in pridejo do tvojih podatkov. Meni so vdrli v google račun in vedli kje sem. Fora je da nevem kako. In ne objavljam svoje slike na socialna omrežja. Nevem kaj ti rečt.
Zakaj se to dogaja lahko se komu zameriš, lahko je bivši, se kdo spravi nate itd.. Itk nobenega ne briga tudi ljudje ti ne verjamejo. Je pa tako da ko se ti kej takega zgodi se lahko bojiš hodit sam. Pa tko občutek imaš da nisi varen