Pozdravljeni, ze nekaj casa se spopadam z depresijo in anksioznostjo. Najhujse je ce sem sama kar pa je vecino casa, razen v soli. Sicer nimam motivacije in energije za ucenje in poslusanje pouka ampak je lazje ker je okoli mene veliko ljudi pred katerimi nocem izpasti depresivna. Imam nekaj prinateljev, vecina mi jih gre vedno bolj na zivce ampak so nekatere dni vredu. Najbolj mi pomaga fant (ceprav tega ne ve) lazje mi je ko sem z njim ampam zadnje dni dobivam obcutek da me bo pustil. Nemorem si pomagati z dihalnimi tehnikami, vsak dan se samoposkodujem da psihicna bolecina malo izveni. Vedno pride tudi ob najslabsih trenutkih, naprimer na javnih mestih, na avtobusu/vlaku. Boli me "v srcu" tet grlo, nimam apetita in pogosto me boki glava, ves cas mi gre na jok, ce se poskusam zjokati ne mine in traja dokler ne zaspim, tudi ce se dogaja zjutraj. Veliko solskih dni sem doma in zamujam solo in obveznosti. Nevem kaj naj naredim.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si svoje misli in stisko delila na našem portalu. Opisuješ tvoje spopadanje s pomanjkanjem energije, upadom motivacije in koncentracije za šolsko delo. Anksioznost je čustveno stanje, ki se lahko kaže v raznovrstnih simptomih, pogosto jo spremljajo pretirana zaskrbljenost, nemir, utrujenost, razdražljivost, občutki strahu in podobno. Praviš, da ti dihalne tehnike ne pomagajo, si morda poskusila še kaj drugega? Obstaja ogromno različnih tehnik. Lahko si pomagaš tudi s priročnikom Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer so predstavljene veščine za vsak dan in viri opore v stiski za mlade. Najdeš ga na tej povezavi - tukaj. Poiščeš si lahko tudi kakšen nov hobi, ki ti bo v veselje – je to morda vrtnarjenje, šivanje, slikanje, barvanje, fotografiranje, pisanje zgodb …? Pomembno je, da boš to rada opravljala, s čimer boš krepila svojo psihološko odpornost in hkrati preprečevala pojav obremenjujočih misli.
Lepo je slišati, da te fant podpira. To veliko šteje in objem je pogostokrat najboljše zdravilo. Morda veš koliko časa mora trajati objem, da ima terapevtski učinek na telo in um? Vsaj 20 sekund! Med drugim zato, ker pri tem nastaja hormon oksitocin, imenovan tudi hormon ljubezni, ki ima številne koristi za naše psihično in fizično zdravje.
Pri soočanju s samopoškodbenim vedenjem gre običajno za čustvene vrtince, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti, kar opažaš tudi pri sebi. Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ugotovila boš, da teh stvari/dejanj ni malo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva.
Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsako jutro ali zvečer – kar ti bolj ustreza) vzemi list papirja in nanj napiši 5 razlogov zakaj je vredno imeti rad sebe in svoje telo. Lahko zapišeš v obliki poezije, lahko je tudi v angleščini, če se morda lažje izražaš v tujem jeziku.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama, dobra prijateljica, fant) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor. Dodajam še dve telefonski številki, ki se ju lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Vedi, da v tem nisi sama in da so neprijetni občutki, s katerimi se srečuješ, začasni in minljivi. Pomembno je, da se o tem vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Zastavi si majhne, dosegljive cilje in bodi ponosna nase, ko jih dosežeš. Kadarkoli lahko tudi odgovoriš ali zapišeš svoje misli na našem portalu – ti bom z veseljem pomagala pri soočanju s težavami.
V kolikor ne boš uspela sama, ti priporočam, da poiščeš ustrezno strokovno pomoč, v katero boš vključena redno in dlje časa. Obišči svetovalno službo na šoli, ki ti lahko pomaga pri iskanju pomoči terapevta ali ustrezno usposobljenega strokovnjaka, s katerim se boš lahko pogovorila o svojih izzivih. Obstajajo tudi skupine za samopomoč, ki so namenjene druženju posameznikov z anksioznimi motnjami, kjer skupinsko premagujejo ovire, vzpostavljajo socialno mrežo in se medsebojno spodbujajo. Ne pozabi, da se v besedici pomoč skriva pojem MOČ, zato jo sprejmi z odprtimi rokami, saj bo tako tebi lažje. Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.
Želim ti veliko ljubezni do sebe in poguma na tvoji življenjski poti. Objem.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij