Pozdravljeni,
Že nekaj časa (2leti) hodim k psihologu ker sama enostavno nevem kaj naj. Bojim se sošolcev in sošolk da mi bodo kaj rekli ali naredili, da bom užaljena, razočarana... Vsakič ko pa naredim kaksen korak pa imam slabo vest da sem naredila kaj narobe,da se mi bodo smejali itd. Menjala sem solo pred letom in pol in s sosolci nisem spregovorila niti besede. Psiholog mi je povedal da je najboljse zdravilo to da delam ravno tiste reči ki so mi neprijetne ali pa se jih bojim,...ampak zaradi zgoraj navedenih primerov me to še bolj obremenjuje. Hvalezna vam bom za odgovor.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš da se bojiš odnosa z drugimi saj te je strah da boš v odnosu razočarana. Bojiš se da bi naredila kaj narobe in bi se ti smejali ter bila zaradi tega užaljena.
Vesela sem da si že poiskala pomoč pri psihologu, ki ti že pomaga pri tvojem izzivu. Res je, eden izmed načinov premagovanja strahu je izpostavljanje situacijam ki se jih bojimo. Slej ko prej je to potrebno narediti, kdaj pa je čas je odvisno od posameznika.
Navezovanje stikov z vrstniki je lahko tudi brez večjega strahu pred tem težko. Vsakogar je strah kako te bodo drugi sprejeli, kaj si bodo o tebi mislili. Ampak če ne poskusimo tudi nikoli ne bi imeli prijateljev. Potrebno je narediti prvi korak, pristopiti, se predstaviti, potem pa pogovor že steče. Prvi korak je tako ponavadi najtežji. Ko mine je lažje in z vsakim novim navezovanjem stikov je lažje saj spoznaš da ni nič strašnega. Tudi če narediš kaj drugače ali rečeš kaj smešnega, nič zato. Ljudje ves čas delamo napake oz ne izpeljemo nekaj tako kot smo si predstavljali ampak tako je prav ker se v vsaki situaciji učimo. Nihče ni popoln in tudi to je prav. Potrebno je sprejeti ta del življenja. In to vsi delamo, ves čas. Če imaš to v mislih ti bo v življenju lažje. In seveda tudi v odnosih moramo biti kdaj razočarani zato da postanemo močnejši. Ni pa nujno da bomo v vseh odnosih razočarani. V življenju je tako z nekaterimi se bolj razumemo, z drugimi manj, z določenimi pa sploh ne. Ni potrebno da si vsakemu všeč. Zagotovo pa je kakšna sošolka s katero imaš kaj skupnega, s katero bi lažje navezala stik. Pomisli in poskusi. Za kakršnokoli vprašanje pa smo ti na voljo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije