Živijo.
Začela sem opažati, da se mi zelo pogosto tresejo roke, še posebej takrat, ko sem pod stresom. Večkrat na mesec se mi zgodi, da me pobere od slabih misli in imam celoten "mental breakdown". Edino, kar mi takrat pomaga je, da glavo ter roke potopim za nekaj časa v vodo. O stvareh razmišlam stalno in se nikoli ne znam spočiti.
Dolga leta imam tudi "nesramno" navado, in sicer, da si pulim obrvi ter trepanice (to od 5. razreda dalje, zdaj končujem deveti).
Dogaja se mi tudi, da ene dneve, ko si zadam, da se bom učila, se sploh ne morem ker sem iz neznanega razloga živčna in proti koncu dneva sem nato še bolj ker se pač jasno, nisem učila.
Verjetnost je da je to posledica socialnih omrežij ter obveznosti, a mislim, da nista samo ti dve stvari  faktor za moje "obnašanje".
Ne vem, kaj narediti. Prosila bi, če mi pomagate.
Hvaležna bom za vsak odgovor
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da se pogosto počutiš tesnobno. Stvari premlevaš, živčnost pa občutiš tudi telesno. Opazila si, da je začela tvoja tesnoba vplivati na učenje. Verjamem, da je tesnoba lahko zelo težka ovira, s katero se moraš naučiti spopasti.
Najprej naj te pomirim, da tresenje rok ni nujno znak, da je s teboj nekaj narobe. Stres se pri večini ljudi odraža tudi telesno, med simptome stresa pa spadajo višji utrip, hitrejše dihanje, potenje in ja, tudi tresenje rok. S tesnobo si se doslej spopadala s puljenjem obrvi in trepalnic ter z vodo, kar so načini, kako odvrniti pozornost od tega, kar ti povzroča stres. Vendar je potrebno najti način, kako stres in tesnobo obvladati na zdrav in učinkovit način. Da prekineš to določeno slabo navado, si poskusi vzeti npr. žogico za stiskanje ali kaj drugega, kar bo zaposlilo tvoje roke.
Pišeš, da imaš pogosto slabe misli. Ali bi lahko to bolj natančno opisala? O čem razmišljaš slabo? Nekateri mladostniki razmišljajo slabo o sebi nasploh, o svoji učni sposobnosti, o stvareh, ki so se ali se bodo zgodile in o medosebnih odnosih. Kaj pa je tisto, kar najbolj skrbi tebe?
Za težavo glede učenja pa je najprej pomembno, da si zastaviš učni urnik in se ga držiš. Npr. učiš se od 16.00 do 18.00, vmes pa imaš krajše 5-minutne pavze. Vmes se poskusi izogniti motečim dejavnikom, kot je telefon ali družba drugih ljudi. Urnik učenja seveda prej prilagodi obveznostim tako, da ti bo ostalo še nekaj časa za prosti čas. Če imaš veliko obveznosti med tednom, bo žal treba tiste ure učenja pomakniti na vikend. Verjemi pa, da se boš, ko boš ta določen čas pridno delala, počutila učinkovito in pomirjeno, ker si naredila nekaj koristnega. Tudi slabih misli in živčnosti bo manj. Za nagrado pa si lahko potem privoščiš kaj, kar rada počneš, morda nekaj časa na družbenih omrežjih.
Upam, da ti je moj odgovor koristil.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije