Pogosto sem anksiozna, ker Imam strah pred boleznijo. Svojo in bliznjih In ko zbolijo najblizji povsem ohromim, sem nekaj dni neješča, tezko se zberem, zelooooo sem utrujena. Sem slabič zase in za druge- ko se je res treba boriti. Hvala za pomoc!
• Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tesnoba je pogost odziv posameznika, še posebej v trenutkih, ki so nepredvidljivi in na svojski način direktno ali posredno ogrožajoči. Ne vem, koliko si stara, bi te pa rada malo bolje spoznala, zato te povabim, da še kaj napišeš o sebi. Hodiš v osnovno šolo ali srednjo? Družina, razumevanje s prijatelji... Zanima me, o čem razmišljaš, ko zbolijo? Če ne bi ohromela, kaj bi naredila?
V za nas zahtevnih situacijah se ljudje odzivamo različno: eni zamrznejo, drugi rešujejo, tretji se umaknejo, lahko se odzovemo celo s paniko. Zato zapisana samokritika ni ustrezna, telo reagira po svoje in potrebujemo podporo, da se učimo spoprijemanja s situacijo. Zdi se, da bolezen doživljaš kot življenjsko ogrožujočo oviro, kar včasih realno je, lahko se hkrati prikrade strah pred izgubo? Ali še kaj drugega. Obrazov tesnobe je veliko, pomembno jih je prepoznati, se učiti veščin za njihovo premagovanje: https://nijz.si/wp-content/uploads/2022/07/brosura_anksiozne_motnje_2016.pdf. Učinkovite ideje najdeš tudi v priročniku Kako si lahko pomagam, poleg naše svetovalnice lahko poiščeš / poiščete tudi pomoč strokovnjaka (svetovalna delavka v šoli, strokovnjak na POSVETu), odvisno od tvoje starosti.
Osnova spoprijemanja s stresom in tesnobo je zavedanje odziva organizma / telesa in nato usmerjeno dihanje, pravilni ritem, tempo... v stroki rečemo, da se prizemljimo in ustvarjamo samo-podporo. Dobro  je preveriti, česa nas je res strah. Dobro se je o te pogovoriti tudi s starši, najprej z njimi, če je le možno. Ko smo tesnobni, se naše misli vpnejo v pretekle ali prihodnje skrbi, posledično lahko prekomerno razmišljamo, kaj vse bo šlo narobe, namesto, kako delovati v situaciji, da vplivamo na manjše posledice, boljše izbire ... Žal je bolezen del naše realnosti, tudi izguba, smrt, res je tudi, da vsaka bolezen ne vodi k najslabšemu izhodu. Tudi resne bolezni ljudje in medicina z roko v roku premagajo. Upam, da se boš lahko z domačimi pogovorila in vsekakor, dopolni nam še kakšno misel o sebi ... Kaj te sicer sprosti? Kako se pomiriš, ko ti je težko?
Lep dan,
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka