Dober dan,
jaz imam že vrsto let težave s tesnobo/anksioznostjo. Tesnobo dobim že zjutraj ko se zbudim ko pomislim kaj vse morem naredit in prva stvar na kero pomislim ko se zbudim je to, da komaj čakam da pridem domov iz šole in sem lahko sam. V vseh socialnih srečanjih mi je neprijetno in vedno čisto vsako stvar neprestano premišlujem in to potem vpliva na vse (overthinking). Vem da mi marsikdo reče naj se samo nena sekiram ampak res res ne morem vplivat na to in nevem kaj naj naredim, da bo to minlo oziroma da ne bom več imel tolko tesnobe. Hvala za odgovor
Lep dan
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
videti je, da ti tesnoba oziroma anksioznost otežuje življenje in vpliva nanj. Praviš, da to traja že nekaj let in da ne veš, kaj narediti, da bi minilo. Prav tako o vsaki stvari preveč premišljuješ in premlevaš, kar ti v življenju ne pomaga. Zanima te, kako se spopasti s tem.
S čim si do sedaj že poizkusil, da bi težavo zmanjšal? Si se morda skušal v šoli pogovoriti s svetovalno delavko ali imaš morda kakšnega prijatelja, ki mu zaupaš o tem? Če morda nisi še nič od tega, lahko skušaš z nekom govoriti o tem. Če se ti pa zdi, da je tesnoba enostavno prevelika in preveč vpliva na več vidikov življenja, pa je dobro razmisliti o strokovni pomoči v okviru zdravstva, in sicer kakšen pogovor pri psihologu ali kliničnem psihologu. Tam se bodo lahko podrobneje pogovorili s tabo in izvedeli več o samih vzrokih tesnobe, o odnosih z drugimi, o družinskih odnosih in te vodili skozi določen proces zmanjšanja teh občutij in ugotavljanja njihovih vzrokov.
Morda lahko sam poskusiš z dihalnimi tehnikami, ki so namenjene sprostitvi napetosti in o njih lahko sam več najdeš na spletu. Prav tako je dobro, da najdeš neke aktivnosti, ki te sproščajo in ti pomagajo pri zmanjševanju napetosti (npr. šport, glasba, narava). Poleg tega ti lahko pomaga tudi spreminjanje samih misli, ki se ti pojavijo ob tesnobi (npr. misel, da se boš osramotil, da se ti bodo smejali ipd. - takšno misel si lahko spremeniš v svojih mislih na način, kdaj se ti je to že zgodilo, če se je ali se sploh ni, kaj je najhujšega, kar se v takšnem primeru lahko zgodi, kaj bi to pomenilo zate ipd.). Če se boš odločil za psihološko pomoč, bo psiholog verjetno s tabo šel tudi skozi tovrstne tehnike spreminjanja misli in iskanja bolj konstruktivnih.
Res je pa tudi to, da se 90% stvari, zaradi katerih se sekiramo ali smo anksiozni, ne zgodi in je verjetnost za to precej manjša, kot bi si morda mislil.
Upam da sem ti odgovorila na tvoje vprašanje in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije