Pozdravljeni
Imam problem, ki se vleče že kakšni 2 leti in sicer da sem nervozen brez razloga in sploh ne vem zakaj... zraven tega sm pa še zelo občutljiv na zvoke. Naprimer v šoli v razredu, če kdo odpre vrata med uro ali pa naprimer zaribsa stol me to prestraši, da se zdrznem kar me zelo nervira.
Sedaj med počitnicami moram pa očetu pomagat v pisarni, kjar pa tudi ljudje hodijo v pisarno, loputajo z vrati itd.
Ko sem to omenil mami, je rekla, da sm preobčutljiv in da se moram kr navadit. Ker če me pelje k zdravniku, me bojo tm sam nafilali z tabletami in me spremenili v invalida nesposobnega za delo...
Probal sem že z meditacijo ampak tega v šoli med uro ali v službi pač ne morem počet.
Hvala za odgovor!
lp
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si delil svojo izkušnjo z nami. Verjamem, da se trenutno nahajaš v situaciji, ki je zate zelo stresna in zmedena. Kot praviš sta nervoznost in občutljivost na zvoke lahko zelo neprijetna, še posebej, če ne veš, kaj ju povzroča.
To, kar opisuješ, bi lahko bila senzorična občutljivost. Nekateri ljudje so naravno bolj občutljivi na zvoke, svetlobo ali druge dražljaje iz okolja. To ni nič nenavadnega in ni nekaj, česar bi se moral sramovati. Naše telo in možgani lahko na različne načine reagirajo na okolje in ni vedno enostavno nadzorovati teh reakcij.
Ko si omenil meditacijo, si že naredil pomemben korak k iskanju načinov za sprostitev. Morda bi lahko poskusil tudi z vajami za globoko dihanje ali z drugimi tehnikami sproščanja, ki jih lahko izvajaš kjerkoli in kadarkoli. Na primer, ko slišiš neprijeten zvok, se lahko osredotočiš na svoje dihanje in poskusiš globoko vdihniti in izdihniti, kar ti lahko pomaga umiriti telo.
Napisal si, da si se obrnil na mamo za nasvet. Pogovor z mamo je bil pomemben korak, vendar se zdi, da te njena reakcija ni pomirila. Morda bi bilo koristno, da o tem spregovoriš tudi z drugimi odraslimi, ki jim zaupaš, morda stric, teta, kakšen družinski prijatelj itd. Čeprav tvoja mama meni, da zdravnik ne bi bil v pomoč, je morda vredno dobiti še drugo mnenje. Zdravniki in psihologi so usposobljeni za pomoč pri tovrstnih težavah in obstajajo tudi mnoge metode pomoči, ki ne vključujejo zdravil.
Pomembno je, da se ne počutiš osamljenega v tej situaciji. Veliko ljudi se srečuje s podobnimi težavami in obstajajo načini, kako si lahko pomagaš. Zaupaj v svoje občutke in išči podporo, kjer jo lahko najdeš. Za tvoje težave se lahko obrneš tudi na osebnega zdravnika ali pa direktno na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvojem lokalnem okolju.
Če želiš, lahko še naprej raziskujeva skupaj, kakšne tehnike ali pristopi bi ti lahko pomagali.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije