Hi.
Imam problem in sicer zdi se mi, da imam anksioznost. Prejšnji teden me je glava zelo bolela (res hudo) in sem šla gledat kaj bi bilo narobe. Našla sem spletno stran o Anksioznosti in ugotovila, da imam še več sindromov. Kako naj vem če imam anksioznost? Če povem mami in potem nebo nič bo čisto znorela. Ali mi lahko napišete še kaj sindromov? Hvala za vnaprej.
Lp
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Kot si najbrž zasledila že na spletu, anksioznosti rečemo tudi tesnoba. Pogosto gre za tesnobo, ki se pojavi neodvisno od okoliščin – to pomeni, da posameznik občuti neprijetna čustva (npr. strah, napetost) brez kakšnega posebnega razloga oziroma brez povezave s kakšno okoliščino v njegovem življenju. Posamezniki z anksioznostjo pogosto preveč skrbijo. Pojavljajo se npr. misli o tem, kaj hudega se lahko zgodi, misli o tem, da niso dovolj dobri. Te misli niso prijetne in pogosto jih težko nadzorujejo, težko jih prekinejo. Začutijo lahko povišan srčni utrip, stiskanje v prsih. Pojavi se lahko nespečnost, slaba kakovost spanja ter občutek napetosti v mišicah. Anksiozni posamezniki se težko sprostijo, težave imajo s koncentracijo, nekateri pa poročajo tudi o utrujenosti.
Poudarila bi rada, da različni posamezniki doživljajo različne simptome (nimajo vsi ljudje z anksioznostjo vseh zgoraj omenjenih znakov). Za diagnozo anksioznosti pa morajo ti simptomi trajati dalj časa, več tednov oz. mesecev. Tvoji simptomi torej še ne pomenijo nujno anksioznosti. Tudi razlogov za glavobol je lahko več (npr. stresno dogajanje v šoli ali doma). Če se bodo težave nadaljevale, pa ti za začetek svetujem, da se obrneš na osebnega zdravnika, ki bo skupaj s tabo iskal razlog za bolečine.
Lep pozdrav!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (un)