Pozdravljeni,
Vedno ko sem pred nekimi stresnimi situacijami, (ki so ne nujno zelo velike oziroma tudi takšne ki večini ne povzročajo anksioznih občutkov) mi anksioznost takoj udari na prebavo. In večkrat na teden občutim slabost zaradi anksioznih občutkov, ne morem jesti, včasih celo bruham ali pa samo čutim precejšno bolečino v trebuhu.
To se dogaja pred večino socialnih dogodkov, tudi samo pred druženjem s prijatelji. Bolj intenzivno in pogosto pa je bilo pred šolsko prakso v srednji šoli in takrat sem vsako jutro bruhal in to je trajalo dober mesec.
Sedaj delam izpit za avto in stres se mi je zaradi tega zelo povečal. V naslednjih dveh tednih imam vožnje skoraj vsak dan in preprosto ne morem normalno jesti, ker mi je ves čas slabo ali pa imam bolečine v trebuhu. Ne vem kako naj se spoprimem s tem da lahko grem čez to, ker je zelo naporno in utrujajoče. Hkrati imam še polno anksioznih občutkov glede voženj- ves čas se tresem in ne morem dobro vozit, hkrati opravljanje toliko stvari je tudi naporno z vsemi anksioznimi občutki hkrati. In bolečine v trebuhu/slabost vso situacijo še poslabšajo in tudi to da ne jem dovolj zelo vpliva na mojo koncentracijo in energijo za vožnje. Hkrati pa zaradi vsega tudi zelo slabo spim... in vem da je pomembno da vožnje naredim, ker odlašam že zelo dolgo. Vendar preprosto občutek da ne zmorem in da mi nikoli ne bo uspelo. In vsi anksiozni občutki in vse misli- overthinkanje me spravlja v paniko in občutek da bi najraje zbežal stran, ker je tako naporno in stresno.
Preprosto ne vem kako naj se soočim z vsem stresom in kaj bi lahko pomagalo pri slabosti, bolečinah v trebuhu...
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
glede na zapisano, si predstavljam, da ti ni enostavno. Tvoji občutki anksioznosti so se manifestirali na tvoje telo v obliki prebavnih težav. Temu rečemo psihosomatika in veliko ljudi se sooča s podobnimi težavami kot ti. Dobra novica pa je, da se tvoje težave s prebavo lahko rešijo, če se dotakneš svoje anksioznosti in pričneš z delom na sebi.
V zgornjem sporočilu sem zaznala, da se boriš z iracionalnim strahom, ki se največkrat pojavi ob socialnih situacijah. Svetovala bi ti, da si poiščeš pomoč psihoterapevta ali psihologa, ki ti bo pomagal identificirati misli, ki ti sprožajo stisko in jih preoblikovati. Spoprijemanje z anksioznostjo je proces in dobro je, da imaš ob sebi nekoga, ki te usmerja in vodi.
Veliko pa lahko narediš tudi sam. Bistveno je, da raziščeš kaj te sprošča in v svoj vsakdan vpelješ čimveč takšnih dejavnosti. Pri soočanju s stresom pomagajo vse oblike meditacije, ki jih je potrebno izvajati redno in nekaj časa, da se rezultati pokažejo. Zelo pozitivno vpliva tudi joga, telesna aktivnost (npr. aerobna vadba) in stik z naravo. Telesna aktivnost povzroči sproščanje hormonov, ki so odgovorni za sprostitev in srečo; narava pa na človeka deluje pomirjujoče. Prav tako koristi zapisovanje svojih misli in čustev (npr. v dnevnik).
Najti moraš način kako lahko sprostiš svojo napetost in nakopičeno energijo, ki se shranjuje v tvojem telesu. Vsekakor pa te spodbujam, da svoje občutke podeliš še s kom. Če si ne želiš obiskati strokovnjaka, lahko razmisliš kdo v tvojem življenju ti je blizu in mu zaupaš svojo stisko.
Prilagam ti še spletni priročnik, kateri menim, da ti bo koristil pri razumevanju in spoprijemanju s tvojo stisko: omra_prirocnik1_web4.pdf
Če te še kaj zanima, pa mi napiši in se potrudim odgovoriti v kratkem.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja