Pozdravljeni,
zaradi moje bolezni črevesja imam velikokrat gastroskopijo in kolonoskopijo pod anastezijo (med preiskavo spim). Najvecji problem je pa to da imam vednooooo zeloooo grozne sanje in me je spet zelo strah za naslednjič. Vedno sanjam kako sem ujeta v svojem lastnem črevesju ki je v sanjah zeloooo teseeenn in nima izhoda. Občutek je pa grozen imam občutek kot da ne moram dihati in kot bi imela mravljince. V temu črevesju so pa postaje kjer so zdravniki ki trgajo stran dele mojega telesa in jih pošiljajo na nek kup iz katerega čisto na koncu uzamejo naključne kose in me sestavijo. In tudi ko se zbudim se mi sanja ne kje sem kdaj sem prisla in še zaspati ne moram čeprav so zdravniki rekli da moram takoj zaspati da bom čim prej uredu...prosim povejte mi ce imate kako idejo kaj lahko naredim ker imam vedno te sanje občutek pa je grozen.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, si imela večkrat neprijetne sanje, posledično te je strah ponovnega pojava slednjih. Vsi kdaj sanjamo vznemirjajoče sanje, v katerih so podobe zelo žive. Zaradi slednjih se lahko počutimo prestrašeno, zaskrbljeno… Čeprav so neprijetne je pomembno, da veš, da gre le za sanje, ki so v tvojem primeru odraz prihajajočih skrbi oz. stresa (zdravniških preiskav), in niso resnične. Četudi pridejo neprijetni občutki, ki jih prinesejo sanje, imej v mislih, da vedno tudi minejo. Da bo vse okej, in da zmoreš nadzorovati situacijo, strah.
V kolikor ti je vsebina sanj dobro znana ter se ob slednjem ne počutiš neprijetno, lahko poskusiš podožitveti iste sanje, vendar spremeni vsebino oz. del sanj, ki ti ni prijeten, v prijetnega. Npr. lahko si predstavljaš, da ima tvoje črevo izhod, ali pa, da ima več izhodov ter so na vsakem izhodu zdravniki, ki počno kaj zabavnega. Slednje lahko storiš pred spanjem. V primeru, da zmoreš pa lahko tudi po neprijetnih sanjah, te v mislih spremeniš v prijetne.
V kolikor ti je podoživljanje neprijetno ter se ti zdi, da slednjega ne zmoreš, potem ti svetujem, da se osredotočiš na kakšno drugo obliko sproščanja, pomirjanja. Poskusiš lahko s tehnikami sproščanja – izberi tisto, ki je tebi najbližje. Na voljo imaš npr. dihalne vaje, tehniko progresivnega mišičnega sproščanja, vaje čuječnosti… Lahko si tudi vizualiziraš prijeten dogodek... Slednje stori pred zdravniškim posegom. Prav tako pa ti lahko te tehnike pomagajo tudi v primeru, ko se zbudiš iz sanj ter se želiš pomiriti.
Vedi, da redko stvari učinkujejo iz prve. To pomeni, da vztrajaj pri preizkušanju, najdi kaj ti najbolj ustreza. Tehnike sproščanja so nekaj kar je smiselno redno prakticirati – se pravi na dnevni oz. tedenski ravni, saj so le tako lahko v stresnih situacijah za nas pomirjajajoče ter pokažejo učinke. V kolikor jih prvič uporabimo v strestni situaciji brez predhodne vaje je verjetnost učinkovitosti manjša.
Verjemi, da si kos situaciji, da zmoreš prevzeti nadzor, ter da vse mine. Sem v mislih s tabo, ter verjamem, da bo vse ok.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije