Zivijo,
pisem vam ker si tega ne upam povedat drugi odrasli osebi. Teh 7 mesecov je bilo veliko in naporno in sama pri sebi sem opazla da sem se zelo spremenila. Vedno vec sem zacela piti alkohol pa tudi zelo slabe izkusnje sem pridobila s travo. Na zacetku ko sem uzivala alkohol sem bila vesela in dobre volje vendar zadnje 3 mesece vsakic ko pijem alkohol postanem custvena in depresivna in zacnem jokati in me v prsih zelo stiska bolecina. Veliko krat sem pila tudi ko sem imela tezave oz. sem tiste probleme skusala umakniti na stran in se jim izogniti in potem ko sem pila alkohol je use na enkrat prislo in pocutila sem se grozno. Nedavno pa sem pila alkohol in nato skadila travo kar ni vplivalo dobro in imam traume od tega. Sicer dobila sem paranojo in halucinacije in panicne napade in jokala sem se in molila pri sebi da je konec usega in da bi se streznila oz. da bi me pobralo use to in da bi umrla. Ni bila dobra izkusnja ker sem bila tako zadeta da sem mislna da bom dejansko umrla ker nism upala stati ne govoriti in sm samo lezala na tleh in razmisljala use na enkrat in cutila vse na enkrat. Res nevem kaj se dogaja z mano vendar teh 7 mesecov nism bila srecna in vesela in zacela sem izkoriscati substance da bi mi pomagale vendar so naredile situacijo se slabso. Nevem kaj se dogaja z mano in nevem zakaj se mi taksne stvari dogajajo ker sem samo zelela da bi s temi substancami na stvari pozabla in uzivala vendar je samo se hujse in hujse. Tudi vsakic ko sem pijana oz. zadeta imam misli na samomor in da mi je hudo in da teh stvari ne zmorem prenasati vec vendar nevem zakaj ker ko sem trezna nisem depresivna ampak o veliko stvareh prevec razmisljam
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tvoj iskren zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da je bilo zadnjih nekaj mesecev zate napornih. Ker si si želela, da bi pozabila na stvari, ki so se ti dogajale ter našla rešitev za probleme s katerimi se soočaš, si pričela z uživanjem alkohola in kajenjem trave. Kot opažaš sama, je bilo po uporabi teh substanc prisotnih kar nekaj negativnih posledic - jokavost, bolečina v prsih, prisotnost prividov, napadi panike, strah, da boš umrla ter samomorilne misli. Verjamem, da je vso to doživljanje prineslo veliko neprijetnih občutkov, na drug strani pa verjamem, da si želiš najti načine, kako bi ti lahko bilo bolje.
Sama si izpostavila, da si z uporabo omenjenih substanc začela, ker si si želela, da bi se lahko sprostila in bi ti bilo bolje. Kot nekakšen umik od vseh težav, s katerimi se soočaš. Čeprav se morda zdi, da nam pri tem psihoaktivne substance lahko pomagajo, se je pomembno zavedati številnih negativnih posledic, ki jih prinese njihova uporaba. Sama si že opazila, na kakšen negativen način le-te vplivajo nate in da je njihov učinek nasproten od tega, kar bi si želela. Pomembno pa se mi zdi izpostaviti predvsem to, da substance ne predstavljajo rešitve, temveč manj konstruktivno spoprijemanje s stresnimi situacijami. Pogosto pa se izkaže tudi, da uporaba substanc spodbudi nastanek novih težav. Zato te spodbujam, da skušaš poiskati druge, konstruktivnejše načine, s katerimi si lahko pomagaš v primeru stiske. Prilagam ti povezavo do priročnika, kjer najdeš različna gradiva, ki so ti lahko v pomoč v primeru stiske. V stiski se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo, na voljo pa so ti tudi strokovnjaki v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki se vzpostavljajo po različnih krajih v državi. Glede na to, da navajaš prisotnost samomorilnih misli v primeru, da si pijana ali zadeta, te resnično spodbujam, da prenehaš z uporabo substanc in si poiščeš ustrezno pomoč, da se boš lahko s stiskami spoprijemala drugače. Ker si vredna življenja.
V kolikor bi potrebovala pri iskanju pomoči podporo ali imaš še kakšno vprašanje, si vabljena, da se spet kaj oglasiš. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije