spostovani,
moja cimra kadi in pije, zato se je s sosolkami zmenila, da bi prinesle alkohol v dijaski dom. problem je nastal, ker jaz ne pijem in sem ji to povedala. zdaj me zafrkava, ces da sem p*icka, saj ne bi doma po njeno noben izvedel. jaz pa sem 100% prepricana da bi, ker me poklicejo skoraj vsak dan in bi zagotovo opazili. nocem, da me izkluci iz druzbe v soli ali pa da se ji zamerim, ker bom z njo mogla preziveti se vsaj 3 cela leta, nocem pa tudi zaceti pit.
kaj naj naredim?
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si se z vprašanjem obrnila na naš portal. Kajenje in pitje alkohola v najstništvu je nevarno početje, saj lahko privede do številnih negativnih posledic. Posedovanje alkoholnih pijač v dijaškem domu spada med težje kršitve, za kar je lahko dijak/inja tudi izključen/a iz doma.
Vidim, da si zelo odgovorna in imaš zastavljene jasne cilje. Veseli me, da si ji odkrito povedala, da ne boš uživala alkohola. Tvoja sostanovalka se je ob tem poslužila nizkotnih besed in žalitev, za katere ne smeš dovoliti, da ti sežejo do srca. Grde besede, ki so izrečene ob zafrkavanju, bolijo in normalno je, da si ob tem žalostna, razočarana, užaljena, morda tudi jezna.
Svetujem ti, da jo na to opozoriš, s konkretnimi navedbami: »Ali se ti zdi v redu, da me začneš žaliti, ker ne želim piti alkohola?«; »Zaradi te situacije me ni potrebno zmerjati, ohranjaj spoštljiv odnos!«; »Ne bom dovolila, da me žališ, medtem ko ti jaz želim samo dobro.« Morda jo prijazno opozoriš na posledice – v primeru, da vzgojitelj ali nekdo izmed osebja v dijaškem domu v vajini sobi odkrije alkohol, bo zagotovo kaznovana, poleg tega, da je alkohol zdravju zelo škodljiv.
Na tvojem mestu bi obiskala tudi vašega matičnega vzgojitelja in se o situaciji z njim iskreno pogovorila. Naslovila bi tvojo skrb o nadaljnjem zafrkavanju z njene strani in opozorila na njene navedbe o prinašanju alkohola v dom. Z vzgojiteljem se lahko dogovorita, da je sprva samo bolj pozoren na vedenje cimre in nato ukrepa, če bi bilo potrebno.
Navajaš, da ne želiš, da te izključi iz družbe v šoli ali da se ji zameriš, kar je utemeljeno razmišljanje v trenutni situaciji, pa vendarle te v razmislek vprašam: kaj ti pove njeno vedenje? Ali je to sploh prava prijateljica? Vedi, da si ravnala popolnoma primerno in prav je, da se nisi uklonila njenemu nagovarjanju. Ostani odgovorno in skrbno dekle.
Želim ti veliko poguma in vse dobro,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.