Že od malih nog ljubim tatuje in pirsinge. Imam dva tatuja na obeh stegnih, levo roko imam od rame do komolca popolnoma prekrito z rožami, in tri manjše tatuje na desni roki. S tatuji se boljše počutim v svoji koži, z vsakim novim tatujem in pirsingom se počutim "bolj jaz". Za noben tatu mi ni žal in želim si jih več.
Študiram multimedije, oktobra grem v tretji letnik. Vendar pa sem le pred kratkim dejansko začela razmišljati, ali obstaja možnost, da me zaradi tatujev delodajalec ne bo hotel zaposliti, ko bom začela iskati službo.
Sama imam velike težave z anksioznostjo in ko se zapičim v eno misel, to težko predelam in pozabim. Nekako se ne morem pomiriti. Ne zdi se mi pošteno, da bi tatuji lahko vplivali na zaposlitev, saj se ne vidim brez njih in so del mene.
Kako zelo tatuji sploh vplivajo na zaposlitev?
Okej je če ne znate odgovora na vprašanje. Že to mi je dovolj da se lahko nekomu malo potožim :,) hvala
Ar
Arči
Zanimivo vprašanje. V splošnem tatuji ne bi smeli biti izključujoč kriterij pri iskanju zaposlitve. Vendar mnogi delodajalci izločijo kanidate, ki imajo tatuje. Če je izključojoč kriterij pri izbiri kandidata zgolj in samo tatu, ki ga ima kandidat, bi osebno takšno izločitev kandidata štel kot diskriminatorno. Vendar to ni absolutno in ne velja za vse primere.
Mislim, da so delovna mesta, kjer morajo zaposleni pri svojem delu s strankami vzbujati zaupanje, potem bi znal biti tatuji prej ovira kot korist. Gre za to, da tatuji pri nekaterih ljudeh (strankah) vzbujajo neprijetne občutke.
To so delovna mesta na bankah in poštah, šolstvu, upravi in ne nazadnje tudi v zdravstvu - če se prav spominjam je pred leti UKC Ljubljana od svojih zaposlenih, ki so imeli tatuje zahteval, da zaposleni tatuje pred pacienti zakrijejo. Menda so najbolj moteče tetovaže na obrazu in vratu.
Ne predstavljajo pa tatuji nikakršno oviro pri zaposlitvi v vojski, medijski industriji (pevci in igralci), kakor tudi v gostinstvu in kmetijstvu. Ocenil bi, da so tatuji v gostinstvu zaželeni. Vendar je to moje mnenje. Velikokrat so tatuji prava umetniška dela.
Nekdo, pa se trenutno ne spomnim kdo, je dejal, da je tetovaža zgolj modni dodatek. Mnogi se s tem ne strinjajo, jaz pa se, posebej še, če je tetovaža pravi umetniški izdelek.
Pa da se trazumemo, nikjer nimam nobenega tatuja.
Draga sladki krompirček, ne obremenjuje se trenutno s tvojimi tatuji. Še nekaj časa imaš, ko boš iskala službo, do takrat pa se bo miselnost, tudi na področju tatujev, spremenila. Kar uživaj s tatuji, ki jih imaš.
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Menim, da ne rabiš skrbeti, da zaradi tatujev ne bi dobila zaposlitve. Dandanes so tatuji že tako običajni, da bi si delodajalci težko privoščili, da ne bi zaposlovali ljudi, ki imajo tetovaže – v tem primeru, bi morali zbirati med veliko manjšim številom kandidatov. Poleg tega bi bilo to izjemno diskriminatorno. Morda je ta tendenca predsodka pred tatuji še prisotna v kakšnih bolj konzervativnih sektorjih (npr. bančništvo, gostinstvo na zelo visokem kulinaričnem nivoju – ne vem, ugibam). Če se na tej točki odzovem na odgovor Arčija, ki ima deloma prav, pa stvari vseeno niso tako stroge. Recimo v šolstvu in v zdravstvu ima mnogo zaposlenih tatuje in se v to nihče ne "spotakne". Dvomim tudi, da boš kot diplomantka ali magistrica multimedijskih študij imela problem z iskanjem zaposlitve zaradi tetovaž. Prepričana sem tudi, da se bo do trenutka, ko boš ti začela iskati redno zaposlitev, družbeno sprejemanje tetovaž še povečalo in boš imela še manj razlogov za skrbi. Kolikor opažam, gre trend zagotovo v to smer.
Za konec bi rada rekla še to, da ni samo delodajalec tisti, ki se odloča ali boš delala zanj ali ne. Tudi ti imaš možnost izbire delovnega mesta in kolektiva, kjer se boš počutila dobro in sprejeto. Če boš imela občutek, da te nekdo sodi po tvojem zunanjem izgledu, ne pa na podlagi sposobnosti, strokovnega znanja in karakterja, in ti na podlagi predsodkov ni pripravljen dati prave priložnosti, se lahko mirne vesti odločiš, da želiš drugačno delovno okolje. Prepričana sem, da boš ob ustreznih kompetencah in izkušnjah našla zaposlitev, kjer te bodo cenili na podlagi tvojih sposobnosti in ne na podlagi zunanjega izgleda – pa naj gre za tatuje ali kaj tretjega.
Upam, da sem lahko malo pomirila tvoje skrbi :).
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije