Ko sem v stresu me je nekaj strah se mi zdi kot d abi omedlela in kot da nisem v realnosti kot da bi bila v sanjah to kar se dogaja da mislim da sanjam. V šoli pa imam kar stresno zaradi šole. Strah me je učiteljice za slovenščino,ko se razjezi mi postane slabo. V šoli imam tudi takšne sošolce ki se posmehujejo in je zelo težko ker se obremenjujem kaj bodo rekli kaj bodo rekli. Pred spraševanjem ali pred testom se ne znam umiriti pred stresno situacijo in zaradi treme dobim slabšo oceno ker se obremenjujem koliko bom dobila,kaj bodo rekli starši,sošolci saj se posmehujejo ko dobi nekdo slabo oceno. In učitleje prepričujejo da me vprašajo. Nevem kako bi se sprostika in kaj bi pimagalo. Skrbi me to kar sem na začetku napisala da ko sem v stresni situaciji se mi zdi kot da bi omedlela ampak za nekaj časa ko se sporstim zadiham to preneha.
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pikapoka!
Praviš, da, ko si pod stresom, imaš velikokrat občutek, da boš omedlela. V šoli imaš veliko stresa, strah te je učiteljice slovenščine, v razredu se sošolci velikokrat posmehujejo, kar v tebi vzbuja stisko, saj te skrbi, kako se bodo odzvali. Strah te je tudi ocenjevanj, pred katerimi si rekla, da se ne znaš umiriti in včasih zaradi treme dobiš tudi slabšo oceno. Po drugi strani pa si zapisala, da kadar si v stresni situaciji in si vzameš nekaj časa, da zadihaš, občutek, da boš omedlela preneha. Dobro je, da si ugotovila način, kako se sprostiti. Normalno je, da ko smo v stresu ali nas je strah se v nas zgodijo določene telesne spremembe – na primer pospešeno bitje srca, potenje rok, tresenje, stiskanje v prsih in podobno. Takšne spremembe v telesu ti sporočajo, da si v situaciji, ki je zate pomembna in z njimi ni nič narobe. Pomembno pa je, da ko te občutke pri sebi prepoznaš, da poskusiš dihati umirjeno (tukaj lahko najdeš tudi različne posnetke, ki te skozi umirjanje vodijo) in se v mislih opominjaš, da si se za test učila in da se boš potrudila po svojih najboljših močeh. Tudi, če ti pri testu kdaj spodleti, je to čisto normalno, ne glede na to kaj bodo starši ali sošolci rekli. Neuspehi se dogajajo in so čisto življenjski, zato je pomembno, da jih znaš sprejeti in si reci okej zdaj mi je spodletelo, ampak kaj lahko naredim, da bo naslednjič boljše.
Žal mi je, da se sošolci veliko posmehujejo. Glede tega se lahko poskusiš pogovoriti s svetovalno delavko na šoli. Povej ji, kdaj se posmehujejo, kako se ti ob tem počutiš, kako to vpliva na tebe in kaj si želiš, da bi bilo drugače. Mislim, da bosta s svetovalno delavko situacijo lažje rešili, saj je jaz ne poznam dovolj dobro.
Iz zapisa lahko razberem, da ti je pomembno, kaj si bodo drugi mislili o tebi. Želim si, da veš, da bodo vedno ljudje, ki se z nečim ne bodo strinjali in nekateri, ki se bodo. Za isto oceno lahko nekdo reče, da je dobra, spet drugi, da je slaba. Zato tudi, če kdo o oceni, ki si jo dobila, reče, kaj slabega to ni nujno res. Ti veš, koliko truda si vložila vanjo in to je tisto, kar je najpomembneje.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Že
Želvica1
Ppzdravljeni,
Ko sem pod stresom se mi vrti in dobim občutek omedlevice. Nevem zakaj in o tem nisem še vprašala nikogar. Zato me zanima če je s tem kaj narobe. Glede na to da imam v šoli strogo učiteljico če temu lahko pravim tako za slovenščino in me je zelo strah nje pa ne bi vedela zakaj ko sem pri njeni uri imam tak občutek pa tudi slabo mi je. Skratka zanima me če je kaj narobe s tem.
• Pi
Pikapoka
Pozdravljeni,
Hvala za odgovor zelo sem hvaležn
Ja res je obremenjujem se s tem kaj bodo drugi rekli. In si vse stvari jemljem preveč k srcu.
Glede sošolcev mi je zdaj lažje ker sem dobila odgovor. Glede učiteljice pa ne ravno. Nevem zakaj vendar mene je pri njeni uri me je strah in se stresen in postane mi slabo. Kljub temu ne jem malice zaradi tega ker vem da mi bo slabo. Nevem kako naj se sprostiti ipd.neven zakaj je tako ampak skrbi me da je kaj narobe.
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pikapoka!
Se opravičujem, da sem v prejšnjem odgovoru izpustila ta del tvojega vprašanja in z veseljem nanj odgovarjam zdaj.
Žal mi je, da je učiteljica tako stroga, da te je je strah. Praviš, da se tvoj strah izraža do te mere, da ti včasih postane slabo in, da se tudi izogibaš malici. Učitelji so različni nekateri so bolj umirjeni, bolj empatični in človeški, spet drugi so zelo strogi in jasno vzpostavljajo svojo avtoriteto. Njihova učiteljska pot in izkušnje so jih naredile takšne kakršni so. Žal pa jih ti ne moreš spremeniti in ne moreš narediti ničesar, da bodo oni v celoti manj strogi. Edino, kar lahko narediš je, da upoštevaš pravila, delaš domače naloge, ne klepetaš med poukom in podobno in na tak način zmanjšaš možnosti, da se bo učiteljica razburila. Morda ti ne bo vedno uspelo preprečiti tega, da se bo razjezila, saj so v razredu tudi drugi sošolci, ki morda nenamerno s svojim vedenjem izzovejo izbruhe jeze pri njej, ampak pomembno je, da se osredotočiš na to, kaj lahko narediš ti.
Pred uro se poskusi opomniti, da njeni odzivi izvirajo iz nje in jih ti ne moreš kontrolirati in spreminjati. Je takšna kot je, zato jo poskusi sprejeti in si njenih reakcij ne jemati k srcu. Njena jeza izvira iz njene lastne frustracije in občutkov, da bi vas rada nekaj naučila, ampak včasih ne gre tako kot si je predstavljala. Poskusi se malice ne izogibati, saj če si lačna s tem, da ne ješ ne narediš nič dobrega. Slabo ti je verjetno zaradi strahu in ne zaradi malice, ki jo poješ. Prav tako ti je lahko slabo tudi, če premalo ješ.
Svetovala bi ti tudi, da pred uro slovenščine, ko pri sebi opaziš spremembe v telesu uporabiš tehnike za umirjanje, ki jih najdeš na linku, ki sem ti ga dodala v prejšnjem odgovoru. Z umirjenim dihanjem boš lahko umirila svoja čustva in svoje telo ter boš na tak način pripomogla tudi k temu, da ti bo manj ali pa ti sploh ne bo slabo. Se pa lahko tudi o tem, kako učiteljica vpliva na tebe, pogovoriš s svetovalno delavko.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Pi
Pikapoka
Pozdrav.
Najlepsa hvala za dogovor,zelo sme hvaležn in vesela.
Jaz v šoli kar pridno delam,delam domače naloge,ne klepetam skratka sodelujem pri pouku in nikoli ni nobena učitlejica imela probleme z menoj. Malo mi je tudi težko saj nimam prijateljev. O tem sem se že pogovorila z učitlejico o posmehovanju in podobno. Ampak dvomim da bo kaj iz tega. Težko je priti tam kjer so oni ker vem kaj bo. Govorijo laži,..nekaj časa nazaj sem se slabo počutila in sem morala domov zatem ko sem šla so oni govorili joj kok laže sam zato da bi šla domov. Da jim grem na živce da bi me udarili.. zanima me ali ta občutek da bi omedlela da me tišči v pljučih kako naj rečem pred spanjem ali podobno. Ali je to zdravstveno ali zaradi stresa?
Prosim za odgovor
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena PikaPoka!
Super, da slediš pouku in sodeluješ!
Praviš pa, da ti je težko, ker nimaš prijateljev in ker sošolci širijo neresnice o tebi. Žal mi je, da se v razredu počutiš nesprejeto. Dobro je, da si se pogovorila z učiteljico, ampak praviš, da dvomiš, da se bo kaj spremenilo. Želim, da veš, da če ti ena učiteljica ne bo znala pomagati, še ne pomeni, da ti nihče ne more. Poskusi se pogovoriti še s svetovalno delavko. Vsekakor je od sošolcev zelo nesramno, da se ti posmehujejo, širijo neresnice in da govorijo, da bi te udarili. Njihovo vedenje nikakor ni okej in se mora spremeniti. Prav tako si zapomni, da njihovo vedenje ne pove ničesar o tebi. Pomembno je, da nekako poskusite s svetovalno delavko ali učiteljico situacijo razrešiti, saj glede na to, da v šoli preživiš veliko časa, je pomembno, da se v njej dobro počutiš.
Če se v razredu ne počutiš sprejeto, lahko poskusiš prijatelje najti tudi izven razreda. Dobro bi bilo, da bi našla vsaj eno osebo, ob kateri se dobro počutiš. Lahko se poskusiš vključiti v kakšne obšolske dejavnosti in tam h komu pristopiš ter začneš pogovor. Lahko se vključiš tudi v kakšne aktivnosti, društva zunaj šole in se spoprijateljiš s kom na tak način. Pomembno je, da si pri iskanju prijateljev aktivna, saj je zelo malo verjetno, da bo kdo sam od sebe pristopil do tebe ravno takrat, ko si ti tega želiš.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Pi
Pikapoka
Pozdravljeni,
Najlepša hvala za odgovor.
Glede prijateljev,izven razeda imam eno prijateljici,s katero se še kar dobro razumeva. Na prejšnjem sporočilu sem vprašala,če je tiščanje v pljučih in občutek omedlevice kaj zdravstvenega ali to povzroča stres?
Lepo prosim za odgovor na  vprašanje.
• Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pikapoka!
Stiskanje v prsih in občutek omedlevice sta lahko posledica stresa. Ko začutiš te občutke, poskusi narediti dihalne vaje, ki sem ti jih že priporočala. Ob globokem dihanju se bodo najverjetneje umirili.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
• Pi
Pikapoka
Najlepša,najlepša hvala za odgovor,to me res pomiri.
Glede učiteljice bom poskušala urediti,lahko pa upam samo to da me ne bo imela naslednje leto.