ojla. Stara sem 15 let in sem bila poklicana "whore", kurva... Torej da sploh povem zakaj pač vsi fantje, ki sem jih mela do zdaj so me "učili" da če ne pokažeš svojega telesa nisi vreden nič in jaz sem temu vrjela in sem zato tudi pokazala svoje telo samo zaradi tega ker nisem zelela da zgubim osebo ki jo imam rada. Ampak sem naletela na taksnega fanta ki me je spravil do tega da sem spet pokazala svoje telo, poslala slike... in na koncu mi je reko da sm kurva , "whore"... in to še ni vse te slike je on sejvo in mi jih poslal in zacel pisat da če nebom naredla nečesa kaj on želi bojo vsi vidli te slike. Bilo mi je pa čudno sam je on meni tudi poslal slike ampak nism takšna da bi jih sejvala niti na pamet mi nebi kaj takega prišlo ampak on je. In ko sem mu rekla da je on naredil isto glede slik se je zacel lagat da on kao ni pa da sem nora in takšne stvari. Zdaj pa me zanima ali me vse to res nardi kurvo ali ne? Ali sem res slab človek zaradi teh napak?
Up
Upanje
Nis slaba oseba, samo naivno si verjela, da so vsi tvoji fantje dobri, a so te želeli le izkoristiti.
Osebo prijavi policiji, v prihodnosti pa ne pošiljaj svojib nagih fotografij. Kdor želi biti s teboj, te ne bo izsiljeval za fotke.
Pogumno naprej
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej naj ti povem, da to, kar si doživela, ni tvoja krivda in te nikakor ne definira kot osebo. Nisi "kurva" ali slab človek – si pogumna, ker si pripravljena spregovoriti o tem, kar se ti je zgodilo, in si zaslužiš razumevanje ter podporo. Dejstvo, da si pod pritiskom pokazala svoje telo, ne pomeni, da si naredila kaj narobe – to je bil odziv na manipulacijo in strah pred izgubo nekoga, ki ti je bil pomemben. Na žalost pa je ta fant izkoristil tvoje zaupanje, shranil slike in ti začel groziti, kar je oblika spletnega nasilja in izsiljevanja. To ni samo moralno napačno, ampak tudi nezakonito.
Pomembno je, da razumeš in ozavestiš, da tvoje telo pripada samo tebi in nihče nima pravice od tebe zahtevati, da pokažeš svoje slike ali delaš karkoli, kar ti ni prijetno. Dejstvo, da si to storila, ker nisi želela izgubiti osebe, ki ti je bila pomembna, ni napaka, ampak odraz tega, da si zaupala.
Izpostavila si, da imaš tudi pretekle izkušnje s fanti, ki so ti dali občutek, da tvoja vrednost temelji na tem, da pokažeš svoje telo. To je zelo neprijetna in boleča izkušnja, ki lahko globoko vpliva na tvojo samozavest in dojemanje sebe. Na tebi je, da začneš prepoznavati, da tvoje telo in tvoja vrednost nista nekaj, o čemer lahko odločajo drugi. Tvoja vrednost je v tem, kdo si kot oseba – v tvoji prijaznosti, značaju in edinstvenosti, ne v tem, kako ugajaš drugim. Predlagam ti, da poskusiš graditi temelje zdrave samopodobe. Zapomni si, da ljubezen in spoštovanje ne smeta biti pogojena z dejanji, ki ti povzročajo nelagodje. V prihodnje poskusi postaviti jasne meje in ne delaj stvari, ki jih ne želiš, samo zato, da bi ugajala drugim. To je proces, ki zahteva čas in podporo, vendar boš z vztrajnostjo postala močnejša in bolj samozavestna. :)
Zdaj je najpomembnejše, da veš, da nisi sama in da obstajajo ljudje, ki ti želijo pomagati. Če potrebuješ pomoč, se poskusi pogovoriti z odraslo osebo, ki ji zaupaš, na primer staršem, učiteljem ali šolskim svetovalcem. Prav tako se lahko obrneš na organizacije, kot je TOM telefon (116 111), kjer te bodo poslušali in ti svetovali, kaj narediti. Poleg tega imaš na voljo tudi spletne vire, kot je Safe.si, kjer so koristni nasveti za primer spletnega nasilja ali groženj. Pomembno je, da shraniš dokaze o tem, kaj se je zgodilo – posnetke zaslona pogovorov ali groženj – saj jih boš morda potrebovala, če se odločiš prijaviti tega fanta. Čeprav te grožnje lahko strašijo, je ključno, da ne popustiš pritiskom in ne narediš ničesar, kar zahteva od tebe. Njegovo vedenje ni sprejemljivo, in prav imaš, da se braniš ter zaščitiš.
Nikar si ne očitaj svojih dejanj. Odraščanje je proces, pri katerem se vsi učimo in delamo napake, toda napake te ne določajo kot osebe. Zaslužiš si spoštovanje in ljubezen, ki ne bo pogojena z grožnjami ali manipulacijo.
Če boš potrebovala še kakšen nasvet ali podporo, sem tu zate.
Pogumno naprej! :)
Cita Jenko, mag. psihologije