Kako vem ali sem v depresiji?
Mogoce vam bo pri odgovoru pomagalo naslednje: cele dneve samo lezim in zjutraj se nemorem pripraviti do tega da bi vstal iz postelje in zacel dan, nimam volje do nicesar niti do stvari ki so me prej veselile, od ljudi se raje umaknem in ne komuniciram dosti, zadnje case se zapiram vase, veckrat mislim na samoposkodovanje in samomor in se bi lahko nasteval...
• Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Rumeni,
najprej se ti opravičujem, da si nekolliko dlje čakal na odgovor. Sprašuješ, kako veš, ali si v depresiji. Depresija je ena izmed najpogostejših razpoloženjskih motenj. Najpogostejši znaki in simptomi depresije so:
- dlje časa trajajoče depresivno razpoloženje;
- upad zanimanja ali veselja do aktivnosti, ki so nas prej veselile;
- spremembe v apetitu (lahko povečanje ali izguba teže);
- težave s spanjem (nespečnost ali pretirano poležavanje);
- nemir ali upočasnjenost;
- utrujenost ali upad energije;
- občutki ničvrednosti, krivde;
- težave s koncentracijo;
- temne, negativne misli, včasih tudi brezup
Kadar je prisotnih več od zgoraj naštetih znakov, ki trajajo več kot 2 tedna in te ovirajo pri vsakodnevnem funkcioniranju, lahko gre za depresijo. Vendar pa je to ali si v depresiji, nekaj, kar lahko z gotovostjo potrdi le psiholog, klinični psiholog ali zdravnik (psihiater). V tvojem primeru lahko razberem, da si se znašel v precejšnji stiski, da si se začel umikati od ljudi in da nimaš več takšne volje kot nekoč. To, da si nam opisal svojo situacijo in občutke, zahteva veliko poguma in moči. Je znak, da si morda želiš dobiti pomoč in prvi korak k temu, da jo tudi dobiš. Si morda svojo stisko že zaupal komu drugemu? Ali si jo pripravljen podeliti s kom? Veš, obstaja veliko virov pomoči, kjer se lahko pogovoriš z usposobljenim strokovnjakom, ki ti bo pomagal priti ven iz tvojih občutkov depresije. Morda se v tem trenutku to zdi nemogoče, vendar je ena izmed značilnosti depresije, da resničnega sveta ne vidimo v pravi luči. Kot, da bi ves čas nosili temna očala, ostalih barv (lepih občutkov, doživetij, trenutkov) pa ne vidimo.
Upam, da sem ti uspel obrazložiti in ti dati malo več informacij o depresiji. Če si, oziroma, ko boš pripravljen poiskati pomoč, ti predlagam, da morda svojo stisko najprej zaupaš osebi v tvojem življenju, ki ji zaupaš. Ko stiske delimo z drugimi, je lažje in nismo več sami v tem. Če si pripravljen obiskati strokovnjaka, pa ti morda za sam začetek predlagam psihološke svetovalnice Posvet, kjer lahko precej hitro prideš na vrsto. Na voljo so po celi Sloveniji, v njih pa delujejo usposobljeni strokovnjaki. Drugi vir opore pa lahko najdeš v zdravstvenih domovih v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
Če boš želel podeliti še kakšno stvar iz tvojega življenja, pa bomo z veseljem prisluhnili tudi v naši spletni svetovalnici To sem jaz.
Lepo te pozdravljam,
Domen Kralj, mag. psihologije