Pozdravljeni,
hvala vam, da ohranjate anonimnost in se trudite pomagati.
Res se opravičujem za vse to ):, ne rabite vsega brati...
Ne vem kako naj drugače napišem ampak:
Ja nekako tako je kot ste omenili.
In ob vsem tem, ko enkrat pridejo dnevi, ko se enkrat izbolšam v komunikaciji in odnosih doma in izven, mislim da bo tako ostalo. Da nam bo lepo in zelo dobro. Potem pride kar na enkrat dan, daljši čas, ko enostavno ne morem več. Ko ven iz mene kar nekako vre za brez veze. Ko sem v sobi, grem težko spat. Zaspim takoj. Spravim pa se težko. Kot da bi bil eden zraven mene, ki me ves čas opazuje in pravi mirno čisto počasi, da si to zaslužim - pravi: "danes pa nisi prav naredila." In ko me zanima zakaj je tako kaj sem zafrknila, mi ne odgovori. Ponavlja se mi - to je čudno ampak nekako tako si to predstavljam.
Želim si vsaj, da bi bilo nekaj kar bi naredila prav; pa ne vem več. Ne vem kaj naj.
Tako se mi dogaja od dolgo časa nazaj. Poskusila sem že z različnimi stvarmi, se pogovorila z drugimi, da bi se izbolšala, pa se mi zdi da je bolj težje.
Prepiram se, (celo kletvice sem začelauporabljati pa še kaj se najde...):
Zavedam se, da se moram jaz spremeniti, če želim napredek.
Rada bi, da bi čutili ljudje okoli mene razumevanje, prijetno vzdušje, da bi jim lahko pravilno pomagala in da bi mi bilo nekaj posebnega ob tem. Pa da bi bila ob vsem tem tudi sposobna in da bi vse kar mi je rečeno naredila kar rabim narediti v življenju (Zdi se mi, da ne naredim vsega kar moram, paševedno to delam narobe):
Želim si tudi nekako imeti nekoga ):, ki mu bi bilo vredu, da bi prišla k njem in mu karkoli povedala (ampak ne grdega o njem) in ne bi bila zanj zato nenavadna oseba. Pa da bi lahko kadarkoli mu to povedala. In da on nebi trpel ob meni.
Lepo se imejte in želim vam dober dan.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi zaupala svoje težave. Če sem pravilno razbrala iz tvojega zapisa opisuješ obdobja, ko ti gre dobro in obdobja, ko se slabo počutiš in težko zaspiš. Pišeš tudi o občutku, ki ga imaš, in sicer, da te tvoj notranji »glas« ves čas ocenjuje in ti pravi, da nisi dovolj dobra, kar zna biti zelo naporno. Zdi se mi, da si prestroga do sebe in bi te ponovno spodbudila, da poskušaš biti prijaznejša do sebe. Iz tvojega pisanja je razvidno, da si dobra oseba, da veliko razmišljaš o sebi in o odnosih s svojimi bližnjimi.
Občutki, ki jih opisuješ (težave s spanjem, napetost, čustveni izbruhi) so lahko povezani s tesnobo, preobremenjenostjo ali stresom. Ni pa to nekaj, kar bi morala reševati sama, zato bi te ponovno povabila, da razmisliš o tem, da bi svoje težave zaupala šolski svetovalni delavki. Kaj meniš o tem? Sama praviš, da si želiš, da bi se nekomu lahko zaupala in tudi meni se zdi zelo pomembno, da bi pri soočanju s svojimi občutki imela ob sebi osebo, s katero bi se lahko pogovorila in bi te razbremenila. Prosim, razmisli o tem.
Pri soočanju z vsiljivimi mislimi ti je lahko morda v pomoč katera izmed tehnik za preusmerjanje misli oz. detektivsko razmišljanje in analiza misli. Ko ti skozi glavo švigajo vsiljive misli poskusi misel čim prej spustiti in ne razmišljati več o njej. Poskusi si predstavljati, da so tvoje misli kot vlak, pridejo na železniško postajo (v tvojo glavo), nato pa se odpeljejo naprej.
Pomen, ki ga pripišemo našim mislim namreč vpliva na naša čustva in dogajanje v telesu ter na vedenje, ki ga izberemo. Analiza misli je veščina, ki jo je potrebno vaditi, zato bi te povabila, da preizkusiš katero izmed opisanih tehnik. Ne bodi prestroga do sebe, zadaj si male korake, postopoma.
Vesela bom, če se ponovno oglasiš in mi zaupaš kaj več o svojem doživljanju in o tem, ali si pripravljena poiskati pomoč.
Pošiljam ti topel objem in ti želim vse dobro.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• ha
hardtobe
Pozdravljeni,
spet jaz ):, ne vem kaj naj...Malo bom drugače napisala tole. Upam, da bo razumljivo in dovolj spoštljivo do kogarkoli od vas tukaj. Pa tudi želim da je anonimno vseeno še zmeraj ):
Ko sem spet začela trenirati hip hop - komaj mi je dobro šlo (vsaj meni se zdi tako) nimamo trenerjev in ne vem če nas bo kdo lahko sploh še treniral. Čeprav jih razumem, da imajo veliko opravkov in težko je najti novega in zares dobrega trenerja...Trenirala sem od 6. razreda do 8. razreda. In potem od mislim da konca 2. letnika srednje šole do sedaj. Čim prej se želim prijaviti v nov klub tretjič, kjer bi si upali sprejeti mene kot nekoga, ki je za druge postal napadalen in od malega vidi samo sebe. Plus tega imam prijateljico s katero imam zaradi sebe težave. Jaz sem kriva, da ji ne nudim pravo mero razumevanja in spoštovanja. Želim ji pomagati, a hkrati ne morem in ne znam vedno. Spet sem doma uporabila grdo besedo in vpila kot lev, ko sem dobila občutek da moram sama popraviti nastalo štalo, ki sem jo svoji okolici naredila. Trudim se, da bi okolica videla, da nobenemu ne želim nič slabega. Ob vsem tem ko poskušam postaviti stvari na pravo mesto in biti odgovorna in samostojna - kar je pač moralno in družbeno sprejemljivo. Ter zgraditi svoj svet, ki me kliče po tem: raje ne bodi..., bi rada samo tisto temo in občutek, ki bi mi dal kljub temu da je nič, mir in vse bo vredu. Bolje bo, ko enkrat ne boš več njim ovira mi govori instinkt. Ampak spet: ali si upam karkoli? NE. Sem kot bodoči novi strahopeten zapornik kot Martin Kačur (to se sliši čudno kljub temu da se tako počutim) ki je zagrešil vso moralo kar se da do konca. Kakorkoli preveč vam pišem...):
Lepo vas pozdravljam.
Želim vam vse dobro vsem tukaj.
• Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, ker si se ponovno oglasila in mi zaupala svoje doživljanje. Iz tvojega sporočila lahko razberem, da si trenutno precej obremenjena z različnimi skrbmi (odnos s prijateljico, občutek krivde doma). Posebej me je zaskrbel del, ko pišeš, da imaš občutek, kot da si drugim ovira, in da bi bilo morda lažje brez tebe. Žal mi je, da se tako počutiš in da se soočaš s takšnimi mislimi. Iz tvojega zapisa je videti, da ti je mar za odnose z drugimi in da te močno obremenjuje, kako tvoje vedenje vpliva na ljudi, ki so ti blizu.
Ko se posameznik počuti kot breme drugim, je morda lahko težko verjeti, da je pomemben. Vendar vedi, da so tvoji občutki, izkušnje in ti sama pomembni, zato bi rada bolje razumela, kaj te trenutno najbolj obremenjuje. Ko pišeš, da bi bilo morda lažje brez tebe, me zanima, kaj si pri tem mislila. Se ti pojavljajo misli, da bi si kaj naredila, ali gre bolj za občutek, da si drugim v breme?
To, da se kdaj razjeziš, povzdigneš glas ali rečeš kaj, kar kasneje obžaluješ, ne pomeni, da si slaba oseba. Pomeni pa, da doživljaš močna čustva, ki jih je včasih težko obvladati – to se da postopoma naučiti, ob ustrezni podpori.
Skrbi me zate, zato menim, da bi bilo dobro, da bi se o svojih mislih pogovorila v živo z odraslo osebo. Bi morda lahko pred koncem šolskega leta zbrala pogum in stopila do svetovale delavke v šoli? Bi se lažje zaupala komu od družinskih članov, ali imaš kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš?
Zelo pomembno je, da v tej stiski ne ostaneš sama in da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Pokličeš lahko na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, anonimno). Lahko izkoristiš tudi možnost chat svetovanja na naši spletni strani.
Vedi, da so tvoje misli in občutki pomembni in da smo tu, da te podpremo. Čakam na tvoj ponoven zapis.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije