Hej,
Po naravi sem zelo tekmovalen. Nekako hočem dosegati čim boljše rezultate povsod. Tako je tudi pri prijateljih. Velikokrat se z nekom družim in ki mi je vredu in potem ko pridem v stik z "boljsimi" osebami te prijatelje pustim na cedilu. Ker npr hocem biti bolj priljubljen in potem se poskusim pridruziti bolj priljubljenim osebam. Včasih se potem počutim slabo, včasih pa popolnoma opravičeno, saj so tudi mene prijatelji pustli na cedilu.
sprašujem se ali sem jaz slaba oseba ali to delam ker sem imel slabe izkusnje s prijatelji in mi ne pomenijo veliko? -
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če te prav razumem, se počutiš krivo in te skrbi, da si slaba oseba, ker si se v preteklosti nehal družiti s svojimi manj priljubljenimi prijatelji in se pridružil bolj priljubljenim.
Odločitev, katera prijateljstva želiš ohraniti, je popolnoma tvoja in ne pomeni, da si slaba oseba. Prijateljstva zahtevajo veliko truda in časa in vso pravico se imaš sam odločiti, v katere odnose boš vlagal in katere ne. Kljub temu pa je dobro, da si do svojih bivših prijateljev spoštljiv in poskušaš zaključiti odnose na zrel način.
Dobro je, da razmisliš, kaj zate prijateljstvo sploh pomeni. Vsak posameznik ima rahlo drugačno predstavo o prijateljstvu – nekateri si želijo imeti tesne dolgoletne prijatelje, ki jim lahko zaupajo vse, drugi pa morda zgolj nekoga, s katerim se lahko zabavajo in preživijo nek krajši čas. Obe predstavi o prijateljstvu sta legitimni, vsaka ima svoje prednosti in pomanjkljivosti. Kljub temu pa se je dobro zavedati, da če pogosto menjaš prijatelje, potem v odnosih težko vzpostaviš tolikšno mero zaupanja, da bi se jim v primeru težav lahko zaupal; da bi se lahko zanesel nanje, da nečesa ne bodo povedali naprej ipd.
Razmisli, če si res želiš prijatelje zgolj z namenom, da bi bil bolj priljubljen, saj lahko prijateljstvo obsega veliko več kot to. Čisto razumljivo je, da želiš biti priljubljen in da s tem namenom spoznavaš ljudi. Problem pa nastane, ko se z željo po večji priljubljenosti družiš z ljudmi, ki ti iz takšnih ali drugačnih razlogov ne ustrezajo. Znaki, da ti trenutna družba ne ustreza so recimo, da se moraš pretvarjati, da si nekdo drug; da se ne veseliš srečanja z njimi; da te silijo početi stvari, ki jih nočeš početi ipd.
Pomembno je, da se obkrožiš z ljudmi, ob katerih se dobro počutiš, si lahko tak kot si, jim zaupaš in ki te podpirajo. Razmisli, kaj ti je pri prijateljstvu res pomembno ter ali si s trenutnimi prijateljskimi odnosi res zadovoljen.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
Fr
Frend
Pozdravljen,
tvoja dejanja kažejo na to, da v resnici ne isces prijateljev, temvec le odskocne deske za se boljso pozicijo v druzbi, kar pa s pravim prijateljstvom nima nobene zveze...
Razumem, da zelis biti priljubljen, a naj te spomnim, kar je pravo prijateljstvo... prijateljstvo temelji na medsebojnem spostovanju, zaupanju...graditvi odnosa...poslusanju in skupnem prezivljenju prostega casa...v prijateljstvu si slisan..je prostor, kjer si ti lahko resnicno ti in ob tebi je lahko oseba taksna kot je v resnici...brez mask...
Žal mi je, da so tebe prijatelji pistili na cedilu, ampak če iskreno pomisliš to verjetno niso bili tvoji resnični prijatelji...
Želim ti, da bi bil resnični prijetelj, na katerega se bodo tvoji prijatelji lahko zanesli in bos tudi ti v svojih prijatelnih nasel oporo ne glede na njihov materialni status.
Vse dobro,
Nekdo, ki.mu ni vseeno zate...
Bo
Boljsi
Ne samo priljubljenost. Tudi drugi razlogi so. Recimo izobrazba in inteligenca. Pac nekako imam obcutek, da ce se druzim z boljsimi, pametnejsimi, lepsimi, bolj bogatimi, bolj priljubljenimi... da bom tudi jaz postal boljsa oseba, da mi bo to dalo nek zagon. Ce se pa druzim s slabsimi od mene pa se moje zelje po uspehu, cilji... zmanjsajo
Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
razumljivo je, da se želiš družiti z ljudmi, ki te navdihujejo, da sam poskušaš postati oseba, ki je v skladu s tvojimi ideali. S tem ni nič narobe, osredotočenost na status, lepoto in bogastvo pri izbiri prijateljev te ne naredi za slabo osebo. Od ljudi, s katerimi se družimo, pogosto prevzamemo navade in obnašanje, tako da je vsekakor možno, da ti druženje z lepimi, pametnimi, bogatimi in priljubljenimi ljudmi prinaša koristi.
Če si s prijateljstvi, ki jih imaš, zadovoljen ter se v odnosih ne rabiš pretvarjati, potem ni razloga za skrb, dokler si do svojih prijateljev spoštljiv kot so tudi oni do tebe (s čemer se pridružujem mnenju tvojega vrstnika, ki ti je prav tako odgovoril na vprašanje).
Dobro pa bi se bilo vprašati, zakaj si mnenja, da za uspešnost po tvojem mnenju nujno potrebuješ določeno vrsto družbe ter ali ti prijateljstvo zgolj iz koristoljubja res prinaša vse, kar bi si v odnosu morebiti želel (t. j. podporo, občutek zaupanja).
Upam, da ti moj odgovor kaj pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
Bo
Boljsi
Ja ravno to sem razmisljal zakaj imam tako misljenje. Kakor se spomnim mlajših let in ko mi te stvari niso bile pomembne sem se druzil prav z vsemi, res sem gledal da sem se druzil z nekom ki mi je fajn. Potem pa cez leta prijateljstev nikoli nisem dobil tega obcutka da lahko zaupam, da bi dobil podporo... in zato je vsaj neka ta priljubljenost, inteligenca,... kar nekako dobim. Tistega kar bi moral iskati v prijateljstvu pa tako ali tako ne dobim ne pri druzini ne pri prijateljih. Sploh se mi ne da dajati vec ljudem priloznosti in moje iskrenosti...
Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da si se pri iskanju prijateljev začel usmerjati predvsem na njihove zunanje značilnosti (npr. bogastvo, lepota, priljubljenost, inteligentnost), ker v preteklosti nisi dobil tistega, kar si od prijateljstva pričakoval - zaupanja, podpore, sprejemanja itd. Praviš, da na ta način od prijateljstev vsaj nekaj dobiš, za razliko od takrat, ko si se družil z vsemi in nisi gledal na njihove značilnosti.
Sliši se, da si bil v odnosih s prijatelji in družino precej razočaran, zaradi česar se ti zdi, da jim ne moreš več zaupati. Morda si v te odnose vložil veliko truda in se zanašal nanje, medtem ko se oni niso potrudili zate ali pa so tvoje zaupanje izdali.
Razumljivo je, da sedaj prijatelje izbiraš bolj preračunljivo, saj le tako lahko poskrbiš, da boš od prijateljstva kaj pridobil. In vredu je, tudi če si trenutno naveličan vlagati v odnose z drugimi, za katere si mnenja, da ne dajejo ničesar nazaj in jim ne moreš zaupati.
Dobro je, da v trenutnih odnosih, v katerih si, postaviš meje in jasno izraziš, kaj bi od odnosa rad dobil, da ne boš ponovno razočaran. Morda lahko začneš s tem, da se naučiš reči ne prijateljem, ko te prosijo kaj, kar ne želiš narediti oz. bo od tebe zahtevalo dosti truda in energije. Čisto vredu je, da (spoštljivo) rečeš ne, ko kaj zanje ne želiš narediti. Tako boš v odnos vložil toliko, kot boš želel sam in poskrbel, da tvoje pravice v odnosu niso kršene.
Ko želiš, da te nekdo posluša, poskušaj to jasno izraziti. Vreden si, da se v odnosu upošteva tvoje želje.
Poskušaj si pustiti možnost, da na svetu obstaja nekdo, ki tvojega zaupanja ne bo izdal ter odnos, kjer boš podporo, zaupanje in sprejemanje, ki si ga dal in ga daješ, dobil tudi nazaj. Vredu je, da si vzameš čas, da presodiš, ali nekomu lahko zaupaš.
Upam, da ti moj odgovor daje upanje, da je pravo prijateljstvo možno najti.
Držim pesti zate,
Ana Lampret, mag. psihologije