Hej sem 16 letna punca ki je pred 3,5 mesecima izgubila mamo in zdaj me oče krivi za to ker ko sem se jas rodila je mama zbolela z vaginalnim rakom 1- prvič ko sem pa bila stara 15 pa se je ta zgodba ponovila raka je dobila že 2- ič in zdaj po me zanima kaj naj naredim da bi čim hitreje prebolela njeno smrt in ja hvala in lep večer
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej iskreno sožalje ob tvoji izgubi. Verjamem, da je ta izguba prinesla veliko žalosti, obupa, nemoči. Čeprav gre za neprijetna čustva, pa so slednja v procesu žalovanja nujna in normalna, zato da lahko izgubo predelaš. Sama si izpostavila vprašanje, ki je vezano na to, kaj lahko narediš, da izgubo čimprej predelaš. Tukaj bi želela izpostaviti, da je žalovanje proces, ki traja in gre preko različnih faz. Pomembno je, da si dopustimo možnost, da odžalujemo, kar pomeni, da sprejemamo vsa naša čustva, ki jih ob tem doživljamo. Slednje lahko izrazimo tako, da se s kom pogovorimo, lahko pa svoje doživljanje tudi zapišemo (npr. preko pisma preminuli osebi). Ker si izpostavila, da ti oče v procesu žalovanja vzbuja občutke krivde, bi te tudi spodbudila, da si poiščeš podporo tudi izven doma. Na tej točki bi želela izpostaviti, da so takšni očitki s strani očeta neustrezni. Žal mi je, da se je oče odzval na ta način in da v tej stiuaciji ne dobivaš podpore, ki bi jo potrebovala. Obrneš se lahko na: Slovensko društvo Hospic, Center za psihološko svetovanje Posvet, Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvoji bližini.
Pomembno je, da v situaciji, ki jo opisuješ, prejmeš ustrezno podporo. V kolikor smo ti lahko na svetovalnici v podporo še kako drugače, nam prosi napiši. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije