Pozdravljeni!
Sem visoka 156,5 cm in tehtam okrog 49 kg.Vcasih 48,spet drugic 50 (odvisno kdaj in koliko jem).Ceprav imam menstruacijo ze 2 leti in hodim v srednjo solo,pa kar dolgo nisem imela ravno zenske postave.V zadnjem letu pa sem kljub temu da nisem zrasla pridobila nekaj kilogramov kljub temu da se vedno treniram sport 3krat na teden in se gibam tudi cez vikend.Sport na splosno mi je vedno sel dobro,vendar sem letos slabsa kot lani-to vem zaradi sportnega kartona in imam tudI vecjo kozno gubo.Mami in ati mi skoraj vsak dan receta kako sem se zredila,kar me zeloo ampk res zelo uzali,saj sem ze na splosno premalo samozavestna,in na tem da bi bila bolj delam ze res dolgo.Ko jima povem da naj nehata to govoriti,in mi zacne iti na jok,pa postaneta jezna NAME,ker kako sem lahko takoo obcutljiva.Problem je v tem da tudi sama mislim da sem debela,onadva pa mi to se ves cas meceta naprej brez kancka slabe vesti ali pa da bi pomislila kako je meni.Oprostite ker je tako zmedeno napisano ampak trenutno res ne morem vec,in se s takimi stvarmi vec ne ukvarjam.Aja,sicer pa sem to napisala da vidim vase mnenje o tem alI sem debela ter da sem se nekomu zaupala.
Ze vnaprej hvala za vas odgovor????
po
pomočnica
Pozdravljena!
Upam, da kmalu dobiš odgovor svetovalke.
Sicer nisem strokovnjakinja, a menim, da je tvoja teža glede na tvojo višino in starost primerna. Sama sem imela podobno težavo, kot jo opisuješ ti - v otroštvu sem bila vedno precej suha, v puberteto pa sem vstopila precej pozno. Ke sem bila stara 14 let in sem dobila prva menstruacijo, pa sem se začela rediti, čeprav nisem spremenila svoje prehrane ali količine gibanja. Po kakšnem letu pa se je to samo od sebe ustavilo in sedaj je moja teža že več let povsem primerna, samo malo več oblin imam. Morda se podobno dogaja tudi tebi.
Slabi rezultati na športnem kartonu niso dokaz, da ti gre pri športu slabše - povsem možno je, da si imela takrat pač slab dan in so bili zato rezultati slabši. Razumljivo je, da te prizadene, ko ti starši ves čas govorijo, da si debela. Poskusi jima razložiti, da ti ob tem ni prijetno in da se zaradi tega počutiš slabo o sebi. Če to ne bo delovalo (ali pa te bo tvoja teža še naprej skrbela), pa lahko greš skupaj s starši na pregled k osebnemu zdravniku. Ta te bo stehtal in izmeril in tebi in tvojim staršem povedal, če je tvoja teža ustrezna ter podal nasvete za vzdrževanje zdravega življenskega sloga.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Ko sem prebrala tvoje razmišljanje in vprašanje, sem se spomnila na svoje odraščanje. V obdobju, ko prehajamo počasi iz otroštva v odraslost, nas naš videz najbolj zanima. Absolutno velja, da si skoraj noben mladostnik ni v celoti všeč. Vsak je prepričan, da bi moral imeti drugačne obline in druge značilnosti zunanjosti našega telesa. Hočem povedati, da smo v obdobju mladostništva praktično vsi obremenjeni s svojim videzom. Potrebno pa je tudi poudariti, da se v različnih obdobjih našega življenja do neke mere, pri nekaterih bolj, pri drugih manj, spreminjajo. V času hormonskih sprememb, ki so povezani z različnim razvojem v različnih obdobjih našega življenja, so razporeditve naše telesne mase zelo različne. Zase vem, da se je moj zunanji telesni videz spreminjal od otroštva, mladostništva, do zrelosti z nosečnostjo ter nato tudi z obdobjem po meni. Velikokrat je 'porazdelitev' telesne mase namreč odvisna od hormonskega funkcioniranja. Tako lahko vsako bolj 'nasilno' poseganje v svojo telesno maso, povzroči tudi neželene hormonske spremembe.
Vprašanje, ki si ga postavila, je sicer najbolj vprašanje za tvojo osebno zdravnico. Ona najbolje pozna in vidi tvojo telesno zgradbo, torej značilnosti konstitucije, kot temu rečemo. Glede na nekatere značilnosti, ki si jih navedla (višina, teža), pa sem jaz prepričana, da nikakor nisi debela. Kot navajaš, se še aktivno ukvarjaš s športom in si nasploh med bolj aktivnimi osebami. Že iz tega je možno sklepati, da tvoje razmišljanje o debelosti verjetno ne drži.
Iz tega, kar si napisala, težko verjamem, da starša resno menita, da si debela. Ko starši vidijo mladostnike, da se veliko ukvarjajo s svojim videzom, se včasih pošalijo. Prepričana sem, da bi menila drugače, če bi razumela, da to tebe zelo prizadene. Morda jima moraš o svoji prizadetosti povedati.
Če te tvoj videz vseeno preveč muči, pa ne odlašaj z obiskom osebne zdravnice, ki bo lahko preverila tudi tvoje hormonsko funkcioniranje, na primer delovanje ščitnice, ki velikokrat pomembno vpliva na hormonsko delovanje ter posledično na zunanji videz.
Lepo pozdravljena,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja