Pozdravljeni
všeč mi je punca, ki je dve leti mlajša od mene. Iskreno povedano nisem najbolj zaželen na šoli in nikoli nisem bil. Nekaj punc je bilo vame, a še z nobeno nisem bil skupaj. Imam občutek, da sem tudi jaz njej všeč. Ne pogovarjava se veliko ampak sva v stiku vsaj enkrat na teden. Obiskujem zelo malo šolo, zato bi se lahko reklo, da je vsak prijatelj z vsakim in moje sošolke jo včasih o tem malo zbadajo. Nevem kako se ji približati. Strah pa me je tudi, da če ji povem kaj čutim, in ona ne čuti enako, me bodo zbadali, po drugi strani, pa če se izve da imava (neresen) odnos naju bi mogoče tudi zbadali. Potem imam pa še eno težavo. Ima brata. Dve leti starejšega od mene. Ko je bil še na šoli se nisva dobro razumela, in me je strah njegovega mnenja o tem. Mi lahko svetujete ali pomagate?
Hvala za odgovor in lp.
Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala, da si tako iskreno opisal svojo situacijo. Razumem, da ni vedno lahko govoriti o tem, da ti je nekdo všeč, sploh če zraven čutiš negotovost, strah pred zavrnitvijo ali pred tem, kaj bodo rekli drugi. A že to, da se o tem pogovarjaš in iščeš rešitve, je zelo zrel korak.
Pišeš, da ti je všeč punca, ki je dve leti mlajša. Dobro je, da se že vsaj malo poznata, da se občasno pogovarjata in sta v stiku. Ni ti treba narediti velikega koraka – dovolj je že nekaj preprostega, da vidiš, ali je tvoj občutek, da si tudi ti njej všeč, pravi. Si morda že razmišljal, da bi jo povabil ven? Lahko to narediš v živo ali pa preko katere aplikacije, če si že zdaj kaj pišeta. Zdaj prihajajo počitnice, kar je super priložnost – morda na sprehod, sladoled, krajši izlet. Nič zahtevnega, bolj kot priložnost, da se še bolje spoznata.
Če ti reče »ne«, si bil vseeno pogumen – in veš, kje si. Če pa pristane, je to lepa priložnost, da vidita, kako se razumeta in kaj vama ob druženju ustreza. Zelo pomembno pa je, da si do nje spoštljiv, ji pustiš prostor in ne hitiš.
Glede tvojega strahu pred zbadljivkami – razumem, zakaj te to skrbi. Na majhni šoli se stvari hitro razvejo, a resnica je, da se skoraj vedno najde kdo, ki ima kaj za pripomniti – ne glede na to, kaj narediš. Pomembno je, da te to ne odvrne od nečesa, kar ti je res pomembno.
Kar se tiče njenega brata. Če si in boš do nje spoštljiv in prijazen, bo to verjetno sčasoma tudi on opazil. Poleg tega se ljudje, sploh v najstniških letih, spreminjamo in zorimo. Morda danes že oba vidita stvari drugače kot pred časom.
Zaključil bi s tem: zapisal si, da nisi najbolj »zaželel« na šoli – a to še ne pomeni, da nekomu nisi zelo všeč. Prava povezanost ni stvar priljubljenosti na šoli ali v družbi, ampak stvar spoštovanja, pozornosti in prijaznosti. Zato pogumno!Če se še kdaj znajdeš v podobni dilemi ali boš želel razmisliti, kako naprej, mi lahko ponovno pišeš.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije