Spoštovani,
morda sem nekoliko starejši kot tisti, ki jim je forum namenjen, pa vseeno. Verjamem, da bo moje vprašanje pomagalo tudi marsikomu drugemu.
V najstništvu in pred njim sem bil vedno uspešen v šoli in drugih aktivnostih, ki sem se jih lotil. Tudi fakulteto sem končal z odličnim uspehom (in sicer tisto, ki traja 6 let). Zdelo se je, da sem vedno imel sposobnost, da se poglobim v aktivnosti, ki sem jih opravljal, in da sem lahko natančen, letim na krilih navdiha in se tako dobro odrežem.
Na žalost pa vse ni potekalo gladko. Očeta nisem poznal. V otroštvu me je mučil zapiti stric. Mati se je poročila z osebo, ki jo najbolje lahko označim kot narcisa. Nato je bilo nekaj pretresov v ljubezenskem življenju. Potem je sorodnik storil samomor. Druga sorodnica je imela par psihotičnih epizod, postavljena ji je bila diagnoza shizofrenije. Večino študija sem bival popolnoma sam v družinskem stanovanju, med epidemijo pa sem se po hudem prepiru od družine povsem odcepil in šel živet na svoje s svojo študentsko plačo.
Zavedam se, da so v življenju vzponi in padci ter da je marsikomu veliko huje od mene. Ampak to ni bistvo mojega pisanja, nisem prišel po sočutje in pomilovanje; zgornje sem napisal, da bolje orišem svojo situacijo in s tem pogoje, ki so me pripeljali do dejanskega problema, o katerem pišem spodaj.
Začelo se je s prvim ljubezenskim razočaranjem. Bolečine se sploh ne spomnem več, a še vedno vem, da je bila podobna moji predstavi o tem, kako je, če ti nekdo z razbeljenim nožem razpara drobovje. In seveda sem jo želel otopiti. Najprej je bilo veliko alkohola, vsak petek sem bil tako opit, da sem le s težavo in cikcakajoč prišel do doma. Potem sta bila konoplja in tobak. Pohati sem začel s prijatelji v gimnaziji, na fakulteti pa se je v samotnem stanovanju to stopnjevalo do tega, da sem to počel prav vsak dan. Zjutraj se zbudiš in nimaš predavanj, vaj ali seminarjev, na katerih bi zares moral biti, počutiš se grozno. Ah, saj ne bo škode, dajmo si zviti eno. In tak vzorec večje ali manjše intenzitete se je stopnjeval skozi leta. Pravi čudež, da sem vseeno uspel biti tako uspešen na izpitih.
Seveda to ni bilo dovolj. Vrstniki so razvili svoja zanimanja, usmerili so se vsak v svoje področje. Prostovoljno so se udejstvovali na njih. Jaz sicer imam svoja zanimanja, ampak so zelo površinska, ne čutim pa več radosti, motivacije, da bi se poglobil vanje. Pa ne samo v karieri, tudi sicer se zdi, da so aktivnosti življenja izgubile barvo. Moje misli niso več tako razgibane in razjarjene, kot so bile. Zdi se, da svojega miselnega toka ne morem več dobro nadzorovati. Pozornost se mi tudi hitro odkloni z opravila, ki ga opravljam. Čustva in vzgibi so kot pod površjem moje zavesti in ne prebijejo gladine.
Od slabih navad, ki sem jih opisoval prej, trenutno le še kadim tobak. Konoplje se nisem dotaknil že 3 mesece, alkohol uživam samo priložnostno, po kakšen kozarček vsakih nekaj mesecev. Poskušam biti dokaj redno telesno aktiven. Zdaj imam težavo predvsem z uporabo telefona, na katerem zapravim veliko časa. In vedno bolj me skrbi, da sem s temi navadami svojim možganom v času njihovega intenzivnega razvoja in zorenja napravil nepopravljivo škodo. Da sem povzročil trajno disregulacijo sistemov, ki narekujejo motivacijo in uravnavajo čustva ter pozornost, sistemov, ki obarvajo našo izkušnjo življenja. In vse to me končno pripelje do mojih vprašanj za vas:
Ali je škoda trajna? Ali bom še kdaj lahko obvladoval svojo pozornost in obudil svojo motivacijo? Ali se življenju lahko povrne barva? Kaj konkratno lahko naredim, da si pomagam pri okrevanju?
Zahvaljujem se vam za morebitne odgovore, zavedam se, da sem napisal kar precej in da so morda težave opisane na težko razumljiv način. Če je temu tako, lahko podam pojasnila v komentarju.
Hvala za vaš čas in plemenito delo, ki ga opravljate.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
kljub temu, da nisi več najstnik, te bom tikala. Preprosto zato, ker se mi zdi TI bliže kot VI.
Kar nekaj časa sem premišljevala, kaj naj odgovorim. Tvoje pismo je tako kompleksno, da zahteva več kot odgovor preko foruma. Bom pa vseeno poskusila.
Najprej iskrene čestitke in občudovanje za tvojo iskrenost in za to, da nisi nič olepševal svojih početij. Zgodilo se je, kar se je. Tega za nazaj ne  moremo popraviti, lahko pa začnemo s spremembami tukaj in zdaj. Ti si že veliko naredil, ko si se odpovedal alkoholu in hašišu. Dokazal si, da zmoreš iti preko sebe, da samopreseganje deluje. Dogodki v otroštvu nas zaznamujejo. Hoteli to ali ne. Toda od nas je odvisno v kakšni meri si bomo to dovolili in  te dogodke "izkoriščali" kot opravičila naših dejanj danes in jutri.
Kolikor sem lahko razbrala iz tvojega pisanja, ne najdeš pravega smisla, ki bi te motiviral in obarval tvoje življenje. Prijateljev ne omenjaš. Z družino si prekinil vse odnose... s kom se pogovarjaš? Komu lahko zaupaš svoje težave? Mislim, da bi bilo zelo dobro, če bi obiskal izkušenega psihoterapevta s specializacijo iz logoterapije. Včasih že en sam odkrit, iskren pogovor naredi čudeže. Na spletni strani svetovalnic Posvet boš dobil naslove svetovalnic, ki so po vsej Sloveniji. Če živiš v Celju ali njegovi okolici lahko pokličeš na tel. številko 031 778 772 in se naročiš na pogovor. Ljudje potrebujemo pogovor, brez njega smo ranljivi, izgubljeni.
Zelo toplo ti priporočam naslednje knjige:
• Viktor E. Frankl Kljub vsemu reči življenju da
• Elisabeth Lukas Na sledi veselju in Izviri, ki napajajo življenje s smislom
• Nela Sršen Rak na duši
V tej knjigi boš našel tudi informacije glede navroplastičnosti možgan in ugotovil, da lahko s treningi obnovimo oz. na novo pridobimo določene možganske sposobnosti.
Ko boš želel spet na telefon, se odloči za knjigo. Seveda bo od začetka to naporno, se pa splača. Prav tako se namesto buljenja v telefon odloči za sprehod ali tek. Kot sem že omenila bo v začetku težko, ko pa bo prišlo v navado, bo le-ta zelo zdravilna.
Morda se boš zdaj vprašal, le kje naj najdem oz. iščem smisel življenja. Vsak ga mora najti sam, saj je vsak enkratno in neponovljivo bitje. Frankl, utemeljitelj logoterapije (to je smer v psihoterapiji in jo lahko prevedemo kot zdravljenje s smislom) meni, da lahko smisel odkrivamo na treh ravneh:
1) dejanji, ustvarjanjem, posvetitvijo  nekemu osebnemu projektu, s svojim delom (ustvarjanje materialnih ali duhovnih dobrin, izpolnjevanjem svoje misije – poslanstva,  ustvarjanje v svojem delu, pomoč sočloveku - delati za nekoga))
2) doživljanjem neke vrednote (uživanje v lepotah narave, lepoti umetniških del)
3) zavzemanje stoičnega stališča do trpljenja do tistega kar nam je usoda dodelila (v pogumnem soočanju z neizbežnim trpljenjem, neozdravljivo boleznijo, nenadomestljivo izgubo ljubljene osebe, v stališču sprejemanja tragične usode kot smiselne)
Mislim, da se lahko najdeš v vseh teh ravneh.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Če želiš, mi lahko pišeš tudi na moj mail maja.krajnc@guest.arnes.si  Menim pa, da bi bil pogovor v živo boljši.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja