Pozdravljeni,
trenutno hodom v 2. letnik srednje strokovne šole (medijski tehnik). Na to šolo sem se vpisal, ker nisem imel želje po učenju, čeprav sem dosegel 158 točk v OŠ. Kmalu po začetku 1. letnika sem ugotovil, da mi ni ravno všeč. Pomislil sem, da bi se prepisal, a si nisem upal vprašati staršev. Prepričal sem se, da se bom navadil in da bo vse v redu.
Prvi letnik mi je bil še dokaj všeč, saj smo imeli tudi splošne predmete, letos pa sem ugotovil, da jih pogrešam, da pogrešam učenje.
Že od septembra lani sem v dilemi, kaj naj naredim. Mami pravi, da naj dokončam to šolo in se vpišem na maturiteni tečaj (zelo me zanima študij fizike). Jaz pa bi raje naredil diferencialne izpite in se septembra vpisal v 2. letnik gimnazije. Se mi to bolj splača, glede na to, da bom imel fiziko in ostale splošne predmete v 2., 3., nekatere pa tudi v 4. letniku? Ne bi rad, da bi mi bilo čez 5 let žal, ker nisem izkoristil svojega potenciala.Lep pozdrav in hvala za odgovor
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Zanimivo je, kakšen zasuk si doživel v enem letu. Od odločitve za strokovno šolo z željo, da ne bi rabil veliko delati, do tega, da pogrešaš ravno to - učenje. Moje razmišljanje je, da je odločitev za strokovno šolo smiselna, če te zanima področje dela, za katerega šola izobražuje. V tvojem primeru, če te prav razumem, ni bilo tega interesa. Če to povežem še s tvojo željo po študiju fizike, se mi zate zdi primerneje, da se prešolaš na gimnazijo. Razlogov je več. Prvič že zaradi tvoje želje po več znanja. Drugič zato, ker boš v gimnaziji dobil potrebno široko in poglobljeno znanje fizike in matematike, kar boš na zahtevnem študiju fizike zelo potreboval. Tretjič zato, ker ni smiselno, da se izobražuješ za poklic, ki te ne zanima. Četrtič pa tudi zato, ker je opravljanje maturitetnega tečaja sicer mogoče, je pa na nek način težja pot, saj ti bo v enem letu težko osvojiti dovolj znanja matematike in fizike za študij - to so predmeti, ki zahtevajo čas, postopno grajenje,...
Hkrati se moraš v primeru prepisa zavedati, da boš v gimnaziji moral ogromno delati, sploh na začetku boš zelo obremenjen, saj boš polega rednega dela moral nadoknaditi tudi stvari za nazaj, verjetno pa opraviti tudi kakšen diferencialni izpit. Moj nasvet bi bil, da prosiš za pogovor v svoji svetovalni službi in tudi v svetovalni službi gimnazije, na katero bi si želel. Smiselno je, da gredo s tabo na pogovor na gimnazijo tudi starši. Skupaj boste na ta način lahko razmislili, pretresli možnosti, potem pa se boš lahko informirano odločil.
Želim ti pretehtano odločitev in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
pr
prepisal bi se
Pozdravljeni,
še enkrat hvala za odgovor. Odločil sem se, da bom starše prosil za pogovor. Povedal bom vse kar mislim, odprt pa bom tudi za njune misli in predloge.
Vem, da se sliši nenavadno, ampak med poletnimi počitnicami sem veliko razmišljal in prišel do spoznanja, da učenje res pogrešam. V osnovni šoli sem imel to za samoumevno, zdaj sem pa šele ugotovil, da nisem vedel kaj imam dokler tega nisem izgubil.
Zavedam se, da bom moral garati, če se prepišem na gimnazijo, a se bom potrudil, ker vem da ne bo za manj.
Lep pozdrav
Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
mislim, da je tvoj načrt dober :).
Glede na to, da pristopaš z notranjo motivacijo, pa verjamem, da boš na zahtevnejši učni poti tudi uspešen.
Želim ti uspešen pogovor s starši in držim pesti, da se ne bodo pustili predolgo prepričevati ;).
Lepo te pozdravljam ,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
E1
E1m1
Pozdravljeni,
kmalu bom končala osnovno šolo in zdaj sem v zadregi saj nevem v katero srednjo šolo naj se vpišem. Zelo me zanima zobozdravstvo a v tem kraju kjer živim ni takšne srednje šole zato bi se odločila za biotehniško gimnazijo. Vendar pa nevem če je to prava odločitev. Imam dobre ocene ampak me je strah da se mi ne bo več ljubilo učiti. Druga izbira farmacevtski tehnik, ob katerem bi pri poklicni maturi pisala še peti predmet, da lahko šolanje nadaljujem še v višjih študijih. Sprašujem se ali lahko iz končane poklicne srednje šole z petim predmetom na maturi pridem na magistrski študij dentalne medicine? Če ne ali je potem edina možnost vpis v gimnazijo?
Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V predstavitvenem zborniku programa Dentalna medicina UL lahko najdeš informacijo, da je za vpis potrebna opravljena splošna matura. Na spletni strani RIC-a pa lahko najdeš informacijo, da se poklicna matura s petim predmetom ne šteje kot opravljena splošna matura. V primeru omejitve vpisa na študij Dentalne medicine so pomembni trije kriteriji: splošni uspeh pri splošni maturi, splošni uspeh v 3. in 4. letniku ter uspeh pri posameznih predmetih splošne mature (matematika, tuji jezik in en naravoslovni predmet - biologija, fizika ali kemija). V kolikor si želiš obiskovati študij medicine je torej pomembno znanje naravoslovnih predmetov, kar ti bo najbolje omogočila prav gimnazija. V kolikor boš imela še kakšno dilemo, se obrni še na šolsko svetovalno službo, ki lahko pomaga pri poklicnem usmerjanju.
Vse dobro na tvoji poti ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije