Zdravo!
Torej moja dilema je takšna. V moji šoli se organizira nadstandardna ekskurzija. Lokacije so super polno zgodovine, kulture vsega. Ampak res ne vem če si sploh želim iti. Vem da če bi šel bi bilo to dobro ker bi videl svet pa to ampak fora je da sem zelo introvertiran. Prijateljev nimam zares. Imam kolegico s katero sva tako malo v lahko bi rekli malce toksičnem prijateljstvu ampak sva ker se dejansko noben drug ne želi družiti z nobenim od naju ter še kar ok razumeva. Zdaj prijavil sem se že in ta kolegica je res hotela da grem skupaj z mojimi domačimi. Ampak mene je res strah ker sem že ene parkrat šel na takšne šolske izlete ali pa kaj takega ko je bilo za več dni in skoraj vedno mi je bilo grozno. In zdaj ne vem ali naj grem ali naj to ekskurzijo preskočim. Placana pa se ni.
Hvala za odgovor!
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zdi se mi odlično, da razmišljaš o potovanju in raziskovanju sveta. Šolska ekskurzija je lahko čudovit način, da spoznaš nove kraje, polne zgodovine, kulture in zanimivih ljudi. Ne glede na to, kam se odpravljate, sem prepričana, da boš pridobil veliko novega znanja in izkušenj. In to ne le o krajih, ki jih boste obiskali, ampak tudi o sebi. Potovanja nas pogosto spremenijo – postanemo bolj odprti, samozavestni in prilagodljivi.
Razumem tvoje pomisleke, posebej ker si bolj introvertiran in ker imaš pretekle izkušnje, ki niso bile najbolj prijetne. Vendar ti ekskurzija lahko ponudi priložnost, da tokrat stvari izkusiš nekoliko drugače. V novem okolju se včasih lažje sprostimo in odkrijemo plati sebe, ki jih doma ne opazimo. Če te skrbi druženje, poskusi razmišljati o tem kot o priložnosti za manjši korak iz cone udobja, brez pritiska. Spodbudno je že to, da boste imeli vsi udeleženci nekaj skupnega – zanimanje za potovanje. To je lahko dobra izhodiščna točka za pogovor. Včasih, ko ne vemo, kaj povedati, pomaga, če postavljamo vprašanja: kje so že bili, katera destinacija jim je najljubša, kaj menijo o znamenitostih ali hrani … iskreno zanimanje vedno odpira vrata k pogovoru. Konec koncev, v kolikor ne najdeš sovrstnika, ki bi bil pripravljen za pogovor, so po navadi tudi profesorji na ekskurzijah bolj sproščeno razpoloženi... morda pa ti bo lažje navezati stik z njimi.
Če pa se vseeno zgodi, da se s skupino ne boš najbolje ujel, to še ne pomeni, da izkušnja ne more biti lepa. Osredotoči se na kraje, ki jih boste obiskali, na stvari, ki te zanimajo, in si dovoli uživati v okolju in trenutku.
Sploh, če si želiš raziskati izbrano destinacijo in če je ekskurzija že plačana, naj te dvom vase ne ovira pri tem, da izkusiš nekaj novega in se prepustiš neznanemu.
Vse dobro!
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)