Torej. Imam 19 let in ze cca 10 let imam eno prijateljico. Vse sva si zaupali. Potem se je zacela malo oddaljevat od mene, v smislu da mi ni povedala vec njenih stvari oz je povedala z zamudo, pa tudi zelo zelo malo mi je pisala, videli se nisva po leto, dve. Recimo, ko je spoznala fanta, mi ni povedala, da je nekoga spoznala in si dopisuje, dobiva itd. Sem izvedela sele ko so ga domaci ze spoznali recimo in je bilo uradno. Sem kar zamerila no. Take stvari se pove takoj, prijateljici, ce jo ze imas za prijateljico. No. Sedaj je zanosila. O njej vem bolj malo, sva sicer se v stiku prek smsa, pa se to le 1x ali 2x na teden,en sms, vcasih gre tudi dva tedna mimo. Ampak odnos je bolj tako no.... Jaz jo ne dojemam vec kot pravo prijateljico, ker vidim da z njene strani ni enakega. Ce ji pisem, mi odpise cez 3 ali vec dni, tudi teden gre mimo.
In sedaj ona mene vabi na zabavo za dojencka, kot nek baby shower no, in potem za rojstvo. Jaz pa ne vem kaj naredit. V bistvu se mi ne gre. Ker tam bojo itak njene dobre prijateljice (predvidevam) in mene tako in tako ocitno ne steje v to. Ne razumem zakaj vabi.
Ocitno prijateljstvo dojemava na drugacen nacin. Kaj naj torej naredim, kaj svetujete? Kako naj ji vljudno recem ne, oz jo zavrnem, ce se za to odlocim? Vseeno nocem, da bi bila z njene strani zamera. No enkrat, dvakrat sem ji pa ze rekla da sem zalostna, ker nima casa zame itd, pa vedno rekla, da sej ni res, samo da ima polno dela, pa je s fantom,itd, kar vse razumem, samo ne vem no, da ne more redno pisat in sporocit novice in tako, mi pove le eno in sicer da pac me ne dojema za prijateljico, bolj znanko.
• Ti
Tia
Mi ne bo nihce odgovoril?
• Ar
Arči
Na prvi pogled gre za navidezno enostavno vprašanje, vendar odgovor po mojem mnenju ni tako enostaven.
Vsi imamo iz osnovno šolskih let prijatelje, takšne ali drugačne. Vendar se z leti spreminjamo, se oddaljujemo in po recimo 10 letih ugotavljamo, da z bivšimi prijatelji nimamo več toliko skupnih interesov in pogledov kot nekoč. Govorim iz lastnih izkušenj. Skoraj 5 let v osnovni šoli sem imel prijatelja, sedela sva v isti klopi, praktično ni bilo nobenih skrivnosti, ki jih ne bi vedela drug o drugem. Po osnovni šoli so se najine poti razšle in ko sem ga srečal po nekaj letih sem ugotovil, da nimava več toliko skupnega kot sva imela nekoč ali sva mislila, da imava.
Pa da se vrnem k tvojemu vprašanju. Moje laično razmišljanje je, da se je tudi med vama zgodilo nekaj podobnega kot meni in mojemu prijatelju. Verjtno ni več istih interesov, je pa očitno nekaj od prijateljstva vendarle ostalo pri tvoji prijateljici, v nasprotnem te ne bi  vabila na Baby shover.
Gre za dogodek, ki tvoji prijateljici, bodoči mamici, veliko pomeni. Običajno se na takšne dogodke posebej pripravijo. Prostor se posebej okraši, pripravijo se igrice, ne pozabi pa tudi na darilo.
Vprašaj prijateljico, koga vse je povabila, da ugotoviš ali so med povabljenimi tudi tvoje znanke. Potem pokliči katero od znank, ki jih poznaš in vprašaj kako so si dogodek zamislile. In se prilagodi.
Kaj hočem reči. Osebno takšnega vabila ne bi prezrl. Že zaradi bontona. Morda pa se bosta potem s prijateljico ponovno zbližali. Kdo ve.
To je moje skromno, predvsem laično, mnenje. Gledano z moškimi očmi.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumljivo je, da se počutiš prizadeto in zmedeno zaradi tega, kako se je tvoje prijateljstvo spremenilo. Prijateljstva se včasih naravno spreminjajo, še posebej, ko ljudje prehajajo skozi različna življenjska obdobja. Čeprav je morda boleče, da tvoja prijateljica ne deli več vsega s teboj kot prej, je pomembno, da prepoznaš svoje občutke in postaviš meje, ki so ti udobne.
Če se odločiš, da ne želiš iti na zabavo, lahko to sporočiš na prijazen in spoštljiv način, ne da bi prišlo do zamere. V opisu svojih občutkov bodi iskrena in prijazna. Povej ji resnico o svojih občutkih, vendar na način, ki ni obtožujoč.
Izrazi svoje občutke. Povej, kako se počutiš glede spremembe v vajinem odnosu. Lahko ponudiš tudi alternativo, npr. lahko predlagaš drugačen način, kako ostati v stiku (gresta na kavo, na sprehod).
Če se odločiš, da vseeno želiš iti na zabavo, lahko greš s pričakovanjem, da bo to bolj formalna priložnost za podporo, kot pa intimno srečanje med prijateljico. S tem pokažeš, da si še vedno pripravljena biti del njenega življenja, čeprav se je dinamika vajinega prijateljstva spremenila.
Ne glede na to, kako se odločiš, je pomembno, da se držiš svojih občutkov in meja. Včasih so prijateljstva namenjena, da se razvijajo in spreminjajo in to je povsem v redu. Najpomembnejše je, da skrbiš za svoje dobro počutje in se obdajaš z ljudmi, ki te podpirajo in cenijo.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije