Pozdrav, zanima me ali mora psiholog uradno prijaviti če izve za klientovo doživljanje spolne zlorabe?
In pa kako je z dolžnjostjo prijave, če se je spolna zloraba dogajala v otroštvu?
Hvala
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
O dolžnosti prijave nasilja govori 6. člen Zakona o preprečevanju nasilja v družini:
(1) Organi in organizacije ter nevladne organizacije, ki pri svojem delu izvedo za okoliščine, na podlagi katerih je mogoče sklepati, da se izvaja nasilje, so dolžni o tem takoj obvestiti center za socialno delo, razen v primeru, če žrtev temu izrecno nasprotuje in ne gre za sum storitve kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
(2) Vsakdo, zlasti pa strokovni delavci oziroma delavke v zdravstvu ter osebje vzgojno-varstvenih, vzgojno-izobraževalnih zavodov in socialnih zavodov, ter izvajalci vsebin za otroke v športnih in kulturnih združenjih, ne glede na določbe o varovanju poklicne skrivnosti takoj obvesti center za socialno delo, policijo ali državno tožilstvo, kadar sumi, da je žrtev nasilja otrok ali oseba, ki zaradi osebnih okoliščin ni sposobna skrbeti zase.
Nasilje v družini je vsaka uporaba fizičnega, spolnega, psihičnega ali ekonomskega nasilja enega družinskega člana proti drugemu družinskemu članu oziroma zanemarjanje ali zalezovanje žrtve ne glede na starost, spol ali katerokoli drugo osebno okoliščino žrtve ali povzročitelja nasilja in telesno kaznovanje otrok. Posebno varstvo pred nasiljem uživa mladoletni družinski član - otrok.
Če torej gre za sum na kaznivo dejanje, kjer je žrtev otrok, je vsakdo dolžan ta sum prijaviti na center za socialno delo, na tožilstvo ali na policijo. Če pa je žrtev polnoletna oseba, se postopek sproži na njeno zahtevo.
Dolžnost prijave velja, če gre za kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost mladoletne osebe tudi če ne gre za nasilje v družini.
Naj odgovorim neposredno na tvoje vprašanje. Psiholog je dolžan prijaviti sum na kaznivo dejanje spolne zlorabe, če je žrtev mladoletna oseba. Če pa je žrtev polnoletna, se mora žrtev s prijavo strinjati, četudi je bilo kaznivo dejanje storjeno v njenem otroštvu.
Brane But, univ. dipl. psiholog