Sem nekdo ki ima fanta in nevem če mi je sploh še všeč in nevem če se z njim vidi v prihodnosi. Kaj nej neredim in kako naj to ugotovim?
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če te prav razumem imaš fanta, vendar ne veš ali si vanj še vedno zaljubljena oziroma ali do njega čutiš enaka čustva kot prej?
Ljubezen ni enostavna in jo tudi ne moremo opredeliti le kot dve možnosti, torej ljubiti ali ne ljubiti. Ljubezen se giblje na lestvici in je proces, ki se odvija celo življenje. Včasih lahko raste, včasih ostaja enaka, včasih pada. Vendar s tem ni nič narobe, saj je zaljubljanje in izgubljanje čustev normalen razvojni proces. Preko tega, si počasi oblikujemo realno predstavo o svojem življenjskem sopotniku in dosežemo duševno zrelost.
Celotne situacije ne poznam, vendar ti lahko povem, da recepta za vzdrževanje ljubezenska razmerja ali čustev do nekoga ni. Vsak posameznik se s tem sooča na svoj, lasten način. Po določenem času razmerja, se zaljubljenca pričneta spoznavati takšna kot v resnici sta. Konča se tako imenovana »honeymoon« faza. Partnerja se med seboj ne idealizirata več, ampak se spoznavata kot osebnost z vsemi lastnostmi, potezami, navadami in razvadami. Tudi ti se najverjetneje pred fantom ne kažeš več v svoji najboljši luči (zavestno ali podzavestno), da bi mu bila čim bolj všeč, ampak se kažeš takšna kot si v resnici. Partnerja se skozi čas začneta vse bolj spoznavati in ne gledata več drug na drugega skozi rožnata očala. Prava ljubezen nastopi takrat, ko se imata oba rada in to takšna, kot sta v resnici. Včasih pa se predstava o zaljubljenosti ne ujema z osebo in človek je lahko v takih primerih razočaran in lahko izgubi čustva do druge osebe. Morda to sproža tvoje pomisleke o drugačnih čustvih?
Morda si si sama to zvezo res želela in si ob njej na začetku občutila zadovoljstvo ter pozitiven odnos do tega fanta. Vendar nas lahko uresničena želja, čez čas začne tudi dolgočasiti. Samo želja in to, da nam je oseba zares všeč, ni dovolj za trajen in pozitiven odnos. Trajen odnos do drugega človeka vzpostavlja čustvo ljubezni. V tem smislu lahko ljubezen razumemo kot željo, ki traja, ne glede na to, da je uresničena in je tako vedno znova izvor zadovoljstva.
Medsebojna ljubezen med partnerjema se ne ohranja in ne vztraja sama po sebi. Medsebojni odnos je potrebno skrbno, zavestno in aktivno negovati, stalno skrbeti zanj. Partnerja si morata v odnosu medsebojno izkazovati pozornost, spoštovanje in zaupanje. Ob svojem fantu se moraš počutiti kot ljubljena oseba in ne kot predmet, ki ga fant vidi samo takrat, ko te potrebuje. Morda imaš pomisleke o svojih čustvih, ker se v bližini fanta ne počutiš ljubljeno oziroma ti ne izkazuje takšne ljubezni, kot si jo sama želiš?
Ker je zaljubljenost za vsakega posameznika edinstven proces (tudi tvoj fant jo lahko razume drugače kot ti) je eden najboljših načinov za ohranjanje dobrega odnosa medsebojni pogovor. Svetujem ti, da se s fantom pogovorita o tvojih čustvih in drug o drugem. Pri tem je pomembno, da se znata poslušati in vživeti drug v drugega. Pogovarjati se morata tudi o tem, kako doživljata drug drugega, kako se uresničujejo vajina pričakovanja o potrebah in željah. Za takšne pogovore morata biti pripravljena, najti morata čas in energijo in ne bežati od njih. S pogovorom bosta lahko izrazila kako se res počutita in tako skupaj razčistila kaj si želita v prihodnosti.
Seveda takšni pogovori niso enostavni, vendar si že naredila prvi korak. Upam, da sem ti z odgovorom pomagala, da boš lažje premislila o tem, kaj si želiš. Če potrebuješ še kakšno pomoč pa se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas!
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, prof. pedagogike in andragogike ter dipl. sociologinja