Sem 14 letno dekle, ki je bila v zvezi z mojim paralelecem. Ko sva se razšla, sva se še nekajkrat na mesec pogovarjala od tega je sedaj 7 mesecev in v tem času sva si pisala in ševedno obnašala kot par. Kadar sva se dobila sva se poljubila, objela in držala za roke. Vse je bilo kot prej ampak nikoli nisva ponovno poskusila kot par. Dandanes je ševedno tako in me res zanima,če me ševedno ljubi? Pravi, da pi po koncu osnovne šole ponovno poslusil in da v prihodnosti naju vidi kot starša najinima otrokoma. Nič mi ni več jasno in bi bila zelo vesela kakšnega odgovora in nasveta.
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvojo dilemo – s fantom, s katerim sta bila nekoč »uradno« skupaj, se na trenutke še vedno vedeta kot par, kar ti predstavlja »mešane signale«, zaradi katerih si zmedena in ne veš, kako naj si jih razlagaš.
Navajaš predvsem, kaj ti govori on, ob tem pa me zanima, kaj si želiš ti. Bi si želela, da bi bila ponovno skupaj? Bolj kot vprašanje, ali on ljubi tebe, je pomembno, ali ti ljubiš njega. Razmisli, kaj ti ta odnos pomeni. Je (bil) to odnos, ki bi si ga želela graditi tudi v prihodnosti? Se ob njem počutiš varno, sprejeto in ljubljeno? Si lahko ob njem to, kar si? Ali pa ti je odnos predvsem poznan, zato ti je težko prekiniti stike? Pomaga lahko tudi razmislek o prihodnosti – čeprav nujno ne veš, kako bo. Poskusi si predstavljati, kako bi vajin odnos izgledal čez eno ali dve leti – ne glede na to, kaj ti pravi on ali kako si prihodnost predstavlja sam. Če te prav razumem, osnovne šole še nisi zaključila, tudi starša pa še ne bosta kmalu. Zato njegove obljube ali napovedi naj ne bodo razlog, da v takšni obliki odnosa vztrajaš, če si tega v resnici ne želiš.
Zdi se mi, da ti je pomembno vedeti, kako se zares počuti on – način, da to izveš, je zagotovo pogovor, neposredno in brez ovinkarjenja. Seveda pa je to, ali boš od njega izvedela, kako se počuti, odvisno od njegove iskrenosti in pripravljenosti na pogovor. K temu ga lahko povabiš s svojo iskrenostjo ali pa vprašanje najprej postaviš njemu. Še pred tem pa razmisli, kaj želiš povedati. Si želiš odnos ohraniti ali ne? Postavi meje, če čutiš, da je takšna oblika odnosa nekaj, česar si več ne želiš – npr. »Ni mi v redu, da se obnašava kot par, čeprav to več nisva. Želim si … « Za takšen pogovor poskusi najti čas in prostor, kjer vama bo udobno in bosta imela zasebnost.
Upam, da ti odgovor pomaga pri naslednjem koraku. Če bi želela podeliti še kakšno razmišljanje ali kaj vprašati, smo ti na voljo.
Lep začetek počitnic,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)