pozdravljeni zadnje case mam obcutke da bom umrla ceprav sem komaj 12 in mislim da sem zdrava občutek mam da bom sla spat in da se nebom zbudila bila sem tudi pr vasi psihologinji in mi je svetovala vse ampak nemorem nehat mislit l tem in mam občutek tak da bom sla spat pa da se nebom zbudila in se vec stvari je kr imam same misli o smrti in vse in me je zelo strah in to sem je povedla veliko ljudem tudi svoji zdravnici
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Draga Špela,
hvala za tvoje sporočilo. Razumem, da se zadnje čase srečuješ z mislimi o smrti in skrbmi, da boš umrla, ki jih težko prekineš. Tega te je zelo strah in dobro je, da si že poiskala pomoč ter se o tem pogovorila s svojo zdravnico in psihologinjo. Verjamem, da ti dosedanji nasveti še niso povsem pomagali. Običajno to, da težave razrešimo, nekaj časa traja in en pogovor ni dovolj. Če imaš možnost, ti svetujem, da še vnaprej hodiš k psihologinji (ne vem, če sta še dogovorjeni za kakšen pogovor) in upoštevaš, kar ti je svetovala.
Pomembno je vedeti, da naše misli niso nujno resnične. Včasih naši možgani ustvarjajo najslabše možne scenarije, ki niso realni in to lahko v nas zbudi strah. Se je že kdaj zgodilo, da si imela pred spanjem podobne skrbi, vendar si se zjutraj vseeno zbudila, kot se vedno? Torej se tvoje skrbi niso uresničile? Če pomisliš na te izkušnje, ko se tvoje skrbi in strahovi niso uresničili – te lahko vsaj malo  pomirijo tudi v situaciji, ki jo opisuješ?
Čeprav svojih misli ne moremo izklopiti (tudi če niso resnične), pa se lahko naučimo umiriti in zmanjšati napetost ter strah. Ena od tehnik, s katero si lahko pomagaš, je sprostitvena vaja trebušnega dihanja: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-trebusno-dihanje/ Predlagam, da jo preizkusiš. Če ti bo všeč, ti svetujem, da jo izvajaš vsak dan zvečer pred spanjem. Bolj, kot jo boš dobro obvladala, bolj ti bo pomagala.
Rada bi, da veš tudi, da je nekaj strahu pred smrtjo v obdobju odraščanja povsem normalnega. Lahko pa ta strah postane močnejši tudi na podlagi izgube koga, ki nam je blizu. Se je morda tudi tebi zgodilo kaj takšnega, si izgubila koga, ki ti je blizu? Če se ti je, bi bilo dobro, da se o tem pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš.
Špela, pomembno je, da se o svojih skrbeh in občutkih tudi vnaprej pogovarjaš z odraslimi, ki ti bodo lahko pomagali. Verjamem, da ti bo uspelo premagati strah in da je pred tabo še veliko lepih let. Če imaš še kakšna vprašanja ali če želiš deliti, kako se počutiš, se lahko vedno obrneš tudi name.
Pošiljam ti objem in ti želim mirne noči,
Maruša Naglič, univ. dipl. psihologinja