Vem kako se vprašanje sliši in vem da nimam shizofrenije. Zdaj prihaja v šoli do časa ko se začenjajo ocene. Po dva testa na teden plus ustna ocenjevanja. Kar me skrbi je, da že dve leti zaporedoma ne prenesem pritiska. Dve leti nazaj se je zgodilo prvič da sem doživela "mental breakdown". S tem mislim minimalna do ničelna socializacija z zunanjim svetom, totalen ignor prijateljev in družine, cel dan v postelji, nisem skrbela sama zase (minimalna higiena, brez hrane več kot 24 ur, dehidracija...) huda depresija, samo poškodovanje, samomorilne misli, poskusi samo umora. Med tem časom se je pojavil moj notranji glas, ki mi govori slabe misli. Npr. Si neuspeh; nihče te ne mara; urezi se samo enkrat saj to ni nič; samo še enkrat, saj veš kako dober je občutek; nihče te nemara; nihče te ne bo pogrešal; najbolje je, da se kar ubiješ, boš vsaj brez občutka praznine in bolečine. A potem me je mama poslušala in me poslala k psihiatrinji, psihologinji in psihoterapevtki, kjer sem dobila diagnozo klinične depresije, anksioznosti in socialne anksioznosti. Dobila sem tablete in se psihično bolje počutila a vseeno od tistega septembra dalje nisem mogla stopit v šolo. Tisto leto sem večina ocen pridobila prek zooma in nekaj predmetov prek izpitov. Od tiste točke dalje sem uspela glas utišati in ignorirati. Potem je prišlo naslednje šolsko leto in s tem kmalu spet ocene. Po oktobru je glas začel dobivati na moči in do decembra sem prosila za hospitalizacijo saj sem se spet poskušala ubiti. Po nekaj dnevih sem bila izpuščena in do februarja nisem šla v šolo. Tisto leto sem z malo slabšimi ocenami naredila letnik. In to pripelje do trenutnega šolskega leta, ko glas spet pridobiva na moči. Ne učim se toliko kot želim in zgubljam motivacijo. Skoraj sem spet vzela britvico v roke samo da mi glas neha težiti in da utešim kompulzijo po rezanju. Ampak je nisem. Ne zaupam si stopiti blizu balkona saj me je strah da bom v momentu šibkosti skočila čez (sem v sedmem nadstropju). Trenutno potrebo po rezanju zadostim s telovadbo, kjer se v slabih trenutkih ženem do onemoglosti, a iz izkušenj vem, da to ne bo delovalo dolgo. Strah me je in trenutno ne zaupam svoji glavi. Ne vem če je vredno reskirati in poslušati glas ter upati da utihne ali moliti (nisem verna), da gre čez čas stran. Če grem po drugi opciji iskreno ne vem koliko časa lahko zdržim.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na začetku sprašuješ ali je vredno poslušati glas v tvoji glavi in na koncu izraziš svoj dvom v to, kot neko prepričanje, da ne želiš tvegati, da se želiš boriti. To vsekakor zveni kot nekj pozitivnega.
Želim te pohvaliti, ker si poiskala strokovno pomoč in tako prebrodila dve leti, na kar si lahko ponosna. Ali strokovno pomoč še imaš? Upam, da imaš s terapijo dobre izkušnje, da si s strokovnjaki navezala zaupen in dober odnos, zato ti priporočam, da jih nemudoma kontaktiraš. Super se mi zdi, da si znaš pomagati s telovadbo, morda pa bi se lahko naučila tudi kakšne tehnike sproščanja. Že zelo preproste tehnike sproščanja (npr. dihanje, mišična relaksacija) so lahko zelo učinkovite, saj pomagajo preusmeriti misli. Nekaterim pomaga, da svoje misli zapisujejo. Če zapišeš misli oz. glasove iz glave, se na nek način ločiš od njih.
Še enkrat poudarjam in priporočam, da nadaljuješ s terapijo pri svojem terapevtu. Takoj pa lahko poizkusiš s kakšno tehniko sproščanja. Nekaj koristni vaj lahko najdeš tudi na naši spletni strani ali v priročniku Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?
Vesela bom, če se še oglasiš in poveš kako ti gre. Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka