začela bom od začetka. Nevem točno koliko sem bila stara ampak pomojem okoli 5-7 let. o sexu nisem vedela še ničesar. moj bratranec je precej starejš zato so mu starši zaupali kadar smo se otroci skupaj igrali. Od tega je že dolgo in to nisem povedala nobenmu do danes. danes sem se zaupala trem prijatiljicam, ki se poznamo slabe tri mesece saj sem prvi letnik srednje šole. zakaj sem jim zaupala? ker sem se počutila varno in sem vedla da ne bodo povedala naprej. Vglavnem.Neven kako se je to začelo ampak, ko smo otroci bili sami, me je moj bratranec zvlekel na samem v dnevno sobo. slekel si je hlače ter gate in se ulegel na kavč. rekel je naj si tudi jaz slečem in naj se vležem zraven njega. to sem storila saj sem mu zaupala. res se ne spmnim kaj se je naprej zgodilo ampak vem da je bilo teh dogotkov več. enkrat smo bili v gozdu na drevesni hiški. bratranec je napodil mojo sestrčno ter moje maljšega bratca nabirat želod da sva lahko vstala sama. rekel je naj se vležem na klopco in tudi sem se. nevem kaj se je dogajalo potem spomnim se le kako me je poljubljal in otipaval. takih dogotkov je bilo več in začelo mi je bilo neprijetno. nekega dne pa sem vse to povedala moji sestrični njrgovi sestri. to je ona povedala njemu in dejanja so se prenehala. sestrična je samo eno leto starejša od mene. nikomur nisem otela povedatki ker ga vsi obožujejo in zdelo se mi je sramotno ko sem se z leti zavedela kaj se mi je v bistvu zgodilo. moj bratranec je zdaj polnoleten in je super fant. kaj naj nardeim? ta zgodba je renična in danes ko sem jo prvič po pribljižno 10 letih povedala na glas se mi je zdelo tako sramotno in zdaj začenjam sovražiti svojega bretranca.
Hvala za odgovor
H
Z njegove strani to ni normalno. Lp
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tvojo iskrenost in moč, da si svojo zgodbo delila na svetovalnici.
Pišeš o več, ponavljajočih se dogodkih, ki so se pojavljali v odnosu z bratrancem. Dogodki, ki jih opisuješ so bili vezani na spolno nasilje, ki si mu bila izpostavljena v preteklosti. O tem si sedaj spregovorila prvič s svojimi prijateljicami, pred tem pa niti nisi zares razumela kaj se ti je dogajalo. Sedaj se ti v povezavi s tem vzbujajo občutki sramu, hkrati pa se je spremenil tvoj odnos do bratranca.
Najprej naj izpostavim, da mi je žal, da si bila izpostavljena takšnemu odnosu in vedenju s strani bratranca, ki zagotovo ni bilo sprejemljivo. Samo predstavljam si lahko, kako nemočno in neprijetno si se mogla počutiti takrat in koliko mešanih občutkov v povezavi s tem doživljaš sedaj. Opisuješ občutke sramu, s katerimi se soočaš trenutno. Predstavljam si, da se ti v povezavi s tem pojavljajo misli, vezane na to, kako si lahko to dopustila, kako se je lahko to zgodilo tebi, da razmišljaš o tem ali bi lahko dogodke preprečila. Naj izpostavim, da za omenjeno spolno nasilje nisi odgovorna ali kriva ti – nič, kar si naredila ni tvoja odgovornost, temveč odgovornost bratranca, ki te je v takšna vedenja tako ali drugače usmeril. Sprašuješ se, kaj naj sedaj narediš. Najprej te spodbujam, da razmisliš na katero odraslo osebo bi se lahko obrnila in se ji zaupala v povezavi s temi dogodki? Je to morda svetovalna delavka na šoli, so to tvoji starši ali kdo drug od sorodnikov? Pomembno se zdi, da v tem doživljanju nisi sama in da o tem, kar se ti je zgodilo spregovoriš in ukrepaš naprej. Takrat, ko se ti je to dogajalo nisi vedela kako si to sploh razložiti in povsem razumljivo nisi iskala pomoči. Sedaj, ko razumeš čemu si bila izpostavljena pa je pomembno, da najdeš podporo in pomoč. Glede na tvoj zapis bi ti svetovala, da se z dogodki seznani ustrezne institucije (pristojni Center za socialno delo, policijo), pri čemer ti lahko pomaga odrasla oseba (npr. svetovalna delavka). V kolikor se zaupaš njej, bo ona namreč dolžna te informacije posredovati naprej. Mi lahko prosim zaupaš ali si pripravljena svojo zgodbo zaupati kakšni odrasli osebi? Ti lahko pri tem še kakorkoli pomagam?
Žal mi je, da se ti je zgodilo to, kar opisuješ. Hvala, da si sedaj zbrala toliko moči in si o tem spregovorila. Predstavljam si, da ni bilo enostavno. Želim ti sporočiti, da sem tukaj zate, v kolikor bi potrebovala mojo podporo.
V upanju, da se kmalu spet slišiva te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije