Pozdravljeni ,
To leto sem odšla v deveti razred ki je šlo vse enako kot prejšnja leta. Na polovici septembra pa se je moja besti začela ne rada družiti z mano. Vse bolj se približuje boljši skupini deklet in jaz nisem zraven. Vem in jo tudi ne omejujem da se ne sme družiti z drugimi ampak če sva bile 9 let najboljši prijateljici se je to leto začela bolj odmikajo in vedno ko se druži z mano je slabe volje, ko pa pride eden od boljše pa je odlične volje. Že večkrat so jo pri športni spodbujali... Je pa tudi priljubljena zaradi tega ker je od strogega učitelja ljubljenka. Da povem da sem tudi jaz dobra učenka in se enako dobro učim kot ona. Sem pa bolj sramežljiva in težko najdem družbo v kateri se počutim v redu. Ali bi morala najti novo družbo? Kaj naj naredim? Prosim za odgovore
Lp prijateljica
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Opisuješ, da si opazila spremembo v odnosu s svojo dolgoletno prijateljico. Pišeš, da se je začela oddaljevati, da se vse pogosteje druži z drugo skupino deklet, ti pa se ob tem počutiš izključeno in negotovo. Najprej bi ti rada povedala, da so tvoji občutki povsem razumljivi. Ko se odnos, ki nam veliko pomeni, začne spreminjati, je normalno, da se počutimo žalostno, prizadeto ali osamljeno.
Deveti razred je že sam po sebi obdobje sprememb. Vsi malo odraščate, spreminjajo se interesi in skupine prijateljev, zato se včasih ljudje oddaljijo, tudi če si z njimi dolgo delila zelo močno vez. To, da te skrbi in da pogrešaš prijateljico kaže, da ti je iskreno mar in da si čuteča oseba. Pomembno pa je vedeti, da njeno vedenje ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe ali da si manj vredna kot drugi.
Dobro je, da si opazila, kaj se dogaja in da o tem razmišljaš. Če želiš ohraniti odnos s prijateljico, ti toplo priporočam, da se z njo iskreno in odprto pogovoriš. Mirno in brez obtoževanja ji povej, kako se počutiš in kaj doživljaš. Tak način pogovora bo pomagal, da se prijateljica ne počuti napadeno in da lahko res slišita druga drugo.
Lahko začneš na primer tako:
“Zadnje čase imam občutek, da se med nama nekaj spreminja, in to me malo skrbi, ker si mi pomembna. Rada bi razumela, kaj se dogaja.”
“Morda se stvari med nama spreminjajo, ampak bi rada, da se pogovoriva, ker mi ni vseeno za najin odnos. Želim si razumeti, kako se ti počutiš.”
Povej ji, kaj si opazila in kako se ob tem počutiš, nato pa ji pusti prostor, da pove tudi svojo plat zgodbe. Včasih se ljudje sploh ne zavedajo, kako njihovo vedenje vpliva na druge.
Hkrati pa ti priporočam, da poskusiš malo odpreti vrata tudi drugim ljudem. Ni ti treba takoj “najti nove družbe”, lahko začneš z majhnimi koraki. Poskusi biti bolj odprta za pogovor z nekom, s katerim si se že kdaj ujela, za skupno delo pri projektu ali morda za sedenje z nekom drugim pri malici. Morda boš presenečena, kako prijetni znajo biti ljudje, ko jih malo bolje spoznaš.
Tvoj zapis mi daje vedeti, da si iskrena, zrela in prijazna oseba ter zvesta prijateljica. To so lastnosti, ki jih veliko ljudi ceni, čeprav včasih traja nekoliko dlje, da srečaš tiste, ki jih znajo resnično prepoznati in ceniti. Ne glede na to, kako se bodo tvoja prijateljstva spreminjala, je pomembno, da ostaneš prijazna do sebe. Sramežljivost je tvoja osebnostna lastnost – ni ne dobra ne slaba. Pomeni le, da potrebuješ nekaj več časa, da se v družbi počutiš sproščeno in varno. Lahko te včasih zadrži, da ne pristopiš k drugim, a hkrati prinaša tudi veliko topline, občutljivosti in premišljenosti v odnose. Z zaupanjem v svoje vrednote in s kančkom poguma boš postopoma našla ljudi, ob katerih se boš počutila varno in sprejeto.
Če se bo stiska nadaljevala ali boš imela občutek, da ne zmoreš sama, se je dobro pogovoriti s šolsko svetovalno delavko ali z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Pomembno je, da ne ostaneš sama s temi občutki, saj pogovor pogosto prinese več razumevanja in olajšanja.
Vem, da je težko začeti tak pogovor s prijateljico, ampak v odnosih je iskrenost vedno najboljša izbira.
Kar pogumno, držim pesti zate!
Jana Slaviček, dipl. psihologinja (UN)Citiraj