Živijo,
sem nedolžni 23 letnik, ki se je znašel v resni dilemi. Pred parimi mesci sem se znasel v resni zvezi z 16 letnim dekletom. Preden sem bil z dekletom svojih sanj, sem bil skupaj z eno isto staro, kot sem jaz, 4 mesece, ampak ni bilo niti slučajno tako dobro kot je zdaj. Zdaj se počutim izpopolnjenega.
To dekle je imelo v roku 2 let spolne odnose s tremi tipi, tako da ima že kar nekaj izkušenj. Tudi nasploh se mi zdi dovolj čustveno zrela za to zvezo, v kateri sva zdaj. Edini problem je, da sem star 23 let, ona pa 16 let. Poleg tega me njen brat sovraži, saj me ima za pedofila, ko z njegovo sestro delam same lepe stvari :).
Kaj si mislite o tem?
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Lepo je prebrati, da doživljaš pozitivna čustva ob izbrani osebi.
V Sloveniji je starost privolitve 15 let, kar pomeni, da odnos sam po sebi ni nezakonit. Vendar pa zakon zelo strogo presoja okoliščine, torej potencialno izkoriščanje, pritisk, neenakost moči ali vpliva. Smiselno pa je vajino starostno razliko pogledati tudi iz psihološkega, čustvenega in razvojnega vidika. Ne glede na njene izkušnje ali vtis zrelosti je ona še v obdobju intenzivnega čustvenega razvoja, ti pa si že odrasel. Predlagam ti, da se vprašaš, kako to, da si se znašel v partnerskem odnosu z mladoletno osebo? Ali gre za občutek potrditve, idealizacije? Ali bi bila zveza enako privlačna, če bi bila punca v istem življenjskem obdobju kot ti?
Skrb in odpor njenega brata sta zato razumljiva in izhajata iz zaščitniške vloge. Smiselno bi bilo, da se iskreno vprašaš, ali s tem odnosom res ščitiš tudi njo, ne le svojih trenutnih občutkov. Včasih se zrelost pokaže prav v tem, da znamo upočasniti ali narediti korak nazaj, še preden nas k temu prisilijo okoliščine.
Srečno!
Cita Jenko, mag. psihologije