Ze od otrostva me je blo dost zelo strah biti v publiki strah da bi naredila kaj narobe ali da bi cudn zgledala izpadla....ampak reacmo ta en let je se zelo poslabsal nocm vec vn hodt iz hise se na dvoričse ne zaradi tega ker so uzunaj ljudje ki me lahko vidijo...tezave sm mela z obiskom sole ..se lagala da sm bolna da nebi sla....na splosno me velikokrat tisi v pljucih mam vedno potne roke...
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da te je že od otroštva strah situacij, kjer te drugi lahko opazijo ali ocenjujejo. Praviš, da se v zadnjem letu te težave stopnjujejo do te mere, da se celo izogibaš odhodom od doma in obiskovanju šole in se včasih celo zlažeš, da si bolna, samo da ti ni treba med ljudi. Omenjaš tudi telesne znake, kot so tiščanje v prsih in potne roke.
Po tem, kar opisuješ, bi ti obisk zdravnika oziroma strokovnjaka vsekakor priporočala. Ne zato, ker bi bilo s tabo kaj narobe, ampak, ker te strah že precej omejuje v vsakdanjem življenju. Kadar začnejo občutki vplivati na obiskovanje šole, druženje, odhajanje od doma ali druge dejavnosti, je to znak, da si zaslužijo strokovno pozornost.
Prvi korak je običajno pogovor s strokovnjakom, kjer boš lahko opisala svoje občutke in skupaj bosta raziskala kako ti lahko pomaga. Veliko ljudi občuti močan strah pred ocenjevanjem drugih, vendar obstajajo načini pomoči in ob ustrezni podpori lahko pride do pomembnega izboljšanja.
Predlagam ti, da se najprej obrneš na svojega osebnega zdravnika ali šolsko svetovalno službo oziroma psihologa, če ga imate na šoli. Če ti je o tem težko govoriti, lahko komu najprej pokažeš ali prebereš tudi to, kar si napisala tukaj. To je že zelo dober opis tvojih težav.
Glede na to, da težave trajajo že dlje časa in so se v zadnjem letu tudi okrepile, ni razloga, da bi čakala. Verjamem, da se lahko tvoje počutje izboljša in da ti ni treba biti sama v tem.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)