Pozdravljeni. Stara sem 12 let. Pišem vam za to ker se zadnje tri dni počutim zelo depresivno in žalostno brez razloga. V sredo 7.9 sem se cel dan jokala brez razloga. Danes 9.9 pa sem se zjutraj ko sem šla  v šolo počutila v redu. Družila sem se normalno z prijateljicami. Po 2 uri sem se malo oddaljila od njih ker sem želela biti sama in spet sem sedela sama do konca pouka. V varstvu vožačev sem bila spet v redu. V šoli so me vsi spraševali kaj je narobe pa sem odgovorila da nič saj tudi sama nevem. Mama je me je videla v sredo. In sem ji povedala za danes. Sicer imam tudi v šoli težave saj me vsi razen frendic zmerjajo. Doma tudi brat. V teh dnevih so moje misli usmerjene k samomoru. Apetit se mi je zmanjšal in tudi interes sem zgubila v balet k kateremu sem hodila že 5 let. Ni mi do ničesar nič se mi ne da včasih nevem niti kaj bi počela na telefonu. Moja mama pravi da se obnašam depresivno zaradi telefona. Zelo sem se veselila šole ampak mi je sedaj padel interes. Neda se mi delat naloge itd. Moja simpatija me sovraži. Moje življenje nima smisla nekaj časa prej sem večkrat pomislila na pobeg od doma pa sem si premislila. Zelo se mi je poslabšala samopodoba. Saj sem prej menila da sem si všeč.  Je to znak da se mi začenja depresija? Lp.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke. Žal mi je, da se tako počutiš, upam, da skupaj najdeva rešitev zate ????
Čeprav si dobro opisala svoje razpoloženje, je na podlagi znakov, ki trajajo le par dni, težko opredeliti, ali gre za depresijo, še težje pa je to storiti na daljavo brez pregleda pri psihiatru ali psihologu.
Glede na to, kaj opisuješ, gre prav gotovo za stisko, saj opisuješ upad motivacije, interesov, volje, ne zanimajo te več stvari, ki so te včasih veselile, slabša samopodoba in samomorilne misli.
Če imaš možnost, bi ti toplo predlagala obisk pri osebnem zdravniku, predvsem zaradi zgoraj opisanega in še posebej zaradi samomorilnih misli. Ta ti bo dal napotnico za pregled pri psihologu. Druga opcija je, da mama v tvojem imenu (ali pa ti sama) pokliče na enega izmed Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, da dobiš termin. Njihova spletna stran je https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/ za njih ne rabiš napotnice, imajo pa več lokacij po Sloveniji. Menim namreč, da bi za tvoje razpoloženje bilo izredno pomembno vzpostavit osebni stik s psihologom.
Medtem ko čakaš na zgornje možnosti, pa lahko v primeru stiske anonimno pokličeš tudi na naslednje številke za pomoč v težavah: TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Upam, da ti kaj od naštetega pride prav.  Želim ti vse dobro, pa da čimprej dobiš pomoč, ki jo potrebuješ.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• De
Depresija
Pozdravljeni sedaj se to dogaja že en teden. Vsako noč jočem in upam da se naslednji dan ne bom zbudila. Malo sem se tudi s škarjami porezala po roki in z nohti po predelu prsi.
Lp
P.s.: enaka avtorica Depresija