Zdravo, stara sem 13, a te znake sem opazila že kar dve leti nazaj, samo takrat se tega še nisem zavedala.
mene je ZELO strah da bi se zredila in da bi bila večja kot že sem, ponavadi mislim da nisem preveč debela, in sem suha. Ampak kadar stojim zraven moje najboljše prijateljice, ki je podhranjena, sem tako ljubosumna na njo, mal bom preklinjala, ker mi gre ona počasi že res na živce. Ta kura resno pred mano govori kok je debela pa ma faking 20 kil manj od mene, pa kok je grda a njo fanti skos sprašujejo za njen snapchat(ali telefonsko), ja okej si debela pa grda spizdi mi it pred oči. Jz sm dejansko TOK ljubosumna na njo pa nebi smela bit, v bistvu sm na use punce k so bol suhe od mene ljubosumna, pa tudi na fante ki so manjši pa bol suhi od mene, na njih sm tud ljubosumna. Probala sm se že stradat in nevem kok sm telovadla pa delala dvajset tisoč korakov na dan, pa štela sm kalorije pa sm skos obupala in se tok sovražim zaradi tega. Dejansko sm tok grda u faco, pol bi saj lepo telo lohka mela pa ga nimam, kaj bi jaz uni kuri nardila ej če mi še enkrat reče da je debela čist jo bom udarila na živce mi že grejo usi, pa tud moja sestra k je starejša 10 let pa bol suha od mene ta prekla.
Aja še glede moje prjatlce, vem da ma mnde ona tud neke svoje probleme pa motnje hranjenja ampak ta prasica res to nebi rabla govorit pred mano okej? Wtf ti ni jasno. Upam da se skregava enkrat pa da loh spizdi stran že enkrat. -
ch
chill-out
svoje telo/obraz boš morala prej kot slej sprejet taka kot sta... uff, kakšn language in mindset, delaj rajši na tem... lp
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Mislim, da si jezna na svojo prijateljico. Zato tudi uporabljaš tako nespoštljiv jezik. Nekdo, ki ti gre tako na živce, ne bi smel biti tvoj prijatelj, življenje je prekratko. Kot si rekla, ima prijateljica verjetno svoje težave, omenila si motnjo hranjenja. Eden izmed simptomov motnje hranjenja je izkrivljena podoba o sebi. To pomeni, da ko ti reče, da je debela, to verjetno res misli o sebi, čeprav se vsem ostalim zdi suha. Če ima motnjo hranjenja, je bolna in potrebuje pomoč. Včasih je bolne težko razumeti, še posebej, če ne veš veliko o motnjah hranjenja, vendar je potem bolje, da se umakneš in nehaš prijateljevati z njo. V tvojem sporočilu namreč čutim ljubosumje, jezo in celo sovraštvo, ki pa ni dobro ne zate in ne zanjo.
Namesto, da se osredotočaš na prijateljico, ki ti ni všeč, se raje osredotoči nase. Kako lahko poskusiš nase pogledati iz drugega zornega kota? Si lahko poskusiš dati kak kompliment? Ni treba, da je kompliment povezan s tvojim izgledom, še boljše je, če je povezan s tvojo osebnostjo. Veliko energije namreč zapraviš za primerjanje z drugimi in jezo, ker ne izgledaš tako kot oni. To energijo bi bilo bolje uporabiti za kaj drugega, npr. za iskanje prijateljev, ki ti ustrezajo, za hobije in aktivnosti, ki jih rada počneš. Poskusi, ne le v sebi, ampak tudi v drugih, najti kaj pozitivnega. Ljudje svoje vrednosti ne merimo po tem, kdo je bolj suh in koliko kilogramov imamo. Veliko pomembnejše je, kako ljubeči in dobri znamo biti do drugih in do sebe.
Iz tvojega sporočila razberem tudi, da imaš zelo negativno samopodobo. Želiš si biti bolj vitka in nekajkrat si poskušala tudi že izgubiti kilograme, zato si stradala. Motnje hranjenja so zelo resna bolezen, ki jo težko ozdravimo. Samim nam skoraj nikoli ne uspe, zdravljenje skoraj vedno poteka pod strogim nadzorom zdravnikov in psihologov, včasih celo v bolnišnici. V primeru hude motnje hranjenja telesu zmanjka energije ne le za vsakodnevne aktivnosti, temveč tudi za delovanje organov, zato lahko ti počasi začnejo propadati. Seveda pa telesne spremembe niso vse, motnje hranjenja velikokrat prinesejo tudi grozno osamljenost in izoliranost od drugih vrstnikov in družine. Osebi z motnjo hranjenja je večinoma zelo težko.
Zdravljenje zato velikokrat poteka več let, posledice pa so lahko dolgotrajne. Zaradi resnosti zapletov, ki jih lahko prinese tvoje hujšanje in stradanje, ti polagam na srce, da poskusiš to sovraštvo do sebe spreobrniti v ljubezen. Zelo bo težko, vendar lahko začneš pri besedah. Ujami se vsakič, ko pomisliš, da si debela ali grda. Poskusi uporabiti druge besede, npr. da imaš nenavaden obraz, ne grd obraz. Sčasoma bo postalo lažje. Svojo energijo poskusi usmeriti v svoje hobije in aktivnosti, ki te osrečijo. Napiši si seznam stvari, ki jih rada počneš. Vsakič, ko se začneš obremenjevati s svojim izgledom ali z izgledom drugih, pograbi listek in izberi eno aktivnost s seznama. Omenila si, da si veliko hodila. Hoja je super aktivnost, ob kateri lahko spreminjaš način razmišljanja. Poskusi opazovati, kaj se dogaja okrog tebe z odprtim umom, brez obsojanja. Če si v naravi, opazi, kako žive barve te obdajajo.
Ker čutim, da imaš v sebi veliko jeze, boš morala biti zelo vztrajna, da jo sprejmeš ter da dovoliš tudi pozitivnim čustvom, da narišejo kaj na tvoji paleti barv. Če se ti bo zdelo, da ti ne uspe narediti spremembe v načinu mišljenja, se pogovori s starši in se naroči pri zdravniku. Naj te spremljajo k zdravniku, zdravnik ti bo lahko dal napotnico za pedopsihologa, ki ti bo lahko pomagal predelati negativna čustva in spremeniti pogled na svet. Pomagal ti bo lahko tudi s telesno samopodobo in željo po stradanju.
Vse dobro ti želim.
Ajda Novak, mag. psihologije