V družini nas je veliko...
Jaz sem srednji otrok.
V šoli imam veliko ocen in zelo veliko pritiska, in zelo se sekiram za to.. mislim da ne bom naredila razreda.. težava je ze v učenju, vse kar se naučim takoj pozabim.. sploh nimam volje. Samo spala bi rada, ni važno koliko časa spim ševedno sem zaspana, tudi popoldne in veliko krat me boli glava.. doma imam poleg šole tudi druge težave.. Mi lahko prosim svetujete? -
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Mimi!
V svojem sporočilu si nam zaupala, da se spopadaš z različnimi stiskami - pritisk zaradi ocen v šoli, težave z učenjem, utrujenost, glavoboli, težave doma ... Zaradi vseh th pritiskov nas prosiš za nasvet.
Najprej bi rada izpostavila, da je precej težko odgovoriti na tvoje vprašanje, saj si odprla veliko različnih področij, ki zate predstavljajo vir skrbi, prav tako pa o sebi in družinski situaciji nisi povedala veliko. Vseeno ti bom poskusila odgovoriti na vprašanje in te vabim, da tudi ti meni ponovno odgovoriš in tako podeliš več o svoji situaciji, saj mi bo to olajšalo podajanje naslednjega odgovora.
Najprej bi se rada osredotočila na področje šole in pritiskov glede ocen. Na tem mestu me zanima koliko si stara in ali obiskuješ osnovno ali pa srednjo šolo? Od tvoje starosti in razreda, ki ga obiskuješ, se razlikuje stopnja težavnosti predmetov in danih pritiskov, zato bi mi na vprašanje bilo lažje odgovoriti. Praviš, da imate veliko ocen in te skrbi, da ne boš naredila razreda. Kakšen je sicer tvoj učni uspeh - ali si imela od nekdaj težave ali se je to pojavilo v zadnjem času? Ko enkrat pridemo v višje razrede, ima marsikdo težave pri posameznih predmetih in dobi nekaj slabših ocen, kot jih je dobival v preteklosti. To je popolnoma normalno in je posledica dejstva, da se snov v višjih razredih stopnjuje po težavnosti in po obsegu. To tudi pomeni, da se moraš navaditi na nov način dela in morda uvesti nekaj novih tehnik učenja, ki ti bodo delo olajšale in izboljšale tvoj način učenja. Praviš, da je težava v učenju - takoj pozabiš vse, kar se naučiš in nimaš volje za učenje. Tudi tukaj bi te prosila za nekaj več razlage. Ali se ti zdi, da ti manjka motivacija in se nasploh težko pripraviš do tega, da bi se učila, ali pa se ti zdi, da se učiš na načine, ki morda niso najbolj učinkoviti? S tabo delim zavihek na To sem jaz, kjer lahko prebereš več o motivaciji za učenje in različnih tehnikah, ki bi ti lahko pomagale pri učenju. V kolikor mi s sporočilom odgovoriš na dodatna vprašanja in mi bolj podrobno opišeš, kako pri tebi izgleda proces učenja, ti lahko tudi sama predlagam nekaj tehnik, ki bi bile primerne zate.
V sporočilu si tudi izpostavila, da bi rada samo spala in si ves čas zaspana, prav tako pa te pogosto boli glava. Glavoboli so pri nekaterih ljudeh lahko povezani s pomanjkanjem spanca, pri nekaterih pa se tudi pojavljajo po tem, ko se zbudijo po popoldanskem spancu. Kljub temu pa velja izpostaviti, da so ponavljajoči se glavoboli lahko pokazatelj različnih drugih telesnih in duševnih stanj in bi bilo dobro, da se o tem pogovoriš s svojimi starši in osebnim zdravnikom. Tudi utrujenost, ki jo opisuješ je lahko povezana z različnimi stanji, in bi se glede nje bilo smiselno posvetovati s tvojim osebnih zdravnikom. Kako se počutiš sicer? Zanima me, kako bi opisala čustva, ki jih ponavadi doživljaš in kakšne misli se ti porajajo čez dan? Tudi bolj izrazite skrbi ali pa občutki otopelosti in žalosti bi lahko bili povezani z zaspanostjo.
Na koncu si omenila tudi, da imaš doma še druge težave poleg šole, vendar o tem nisi povedala veliko več. Prosila bi te za dodatne informacije o tvoji družini in odnosih znotraj nje. Verjamem, da ti je o tem morda težko govoriti, ampak z več informacijami bi ti lahko bolje pomagala. Tudi sicer me zanima, ali imaš kakšno osebo, ki ji popolnoma zaupaš in se lahko nanjo obrneš? To ni nujno, da je družinski član, v kolikor imate slabe odnose, lahko je tudi kakšen prijatelj, učitelj, trener ... Veliko krat nam je lažje, v kolikor z drugo osebo delimo stisko in se ji zaupamo, pa tudi če nam ta oseba v tem trenutku ne more popolnoma pomagati - pogosto že sam iskren pogovor in deljenje skrbi pomaga le-te zmanjšati.
V kolikor opaziš, da se tvoje stiske poglabljajo, nimaš takšne osebe in si tudi ne želiš več odgovoriti na moje sporočilo, s tabo delim vire pomoči, kam vse se lahko obrneš.
Upam, da se še slišiva in se boš kmalu počutila bolje.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja