Pozdravljeni
že večkrat sem sem pisala o tem kako mi starši govorijo da sem lena in ja z njimi se strinjam ne učim se veliko in podpiram njuno žaljenje mene sam imam občutek da me bo to spodbudilo. Pred kratkim pa sem prebrala nek članek da če starši o svojih otrocih govorijo slabo, jih zaničujejo oz žalijo, si o njih misljijo da so nesposobni in ničvredni, leni, da to vpliva na vedenje oziroma uspeh otroka, če pa drugim o njih govorijo lepo, namesto "ja moja hčerka je pa bolj lena, nič se ne uči in nima lepih ocen" rečejo "ja moja hčerka pa se trudi po najboljših močeh, mogoče ji zdajle malo ne gre ampak verjamem da ji bo uspelo", da potem je potem otrok bolj uspešen, ker če pomislim že dolgo časa nism od kogarkoli slišala kakšno pohvalo razen za rojstni dan, ko vedno vedno dobiš tisto hinavščino. Sedaj sem začela mislit da so moji starši tisti taslabi in nevem.... ker če pomislim je moja mami zelo dobra oseba in je vsake toliko časa zelo fajn oseba za pogovorit se z. zato začenjam razmišljati , kaj pa če sem jaz tista razvajena smrklja ki misli da ji starši škodijo v resnici pa ji samo skušajo pomagati....
Poleg tega bi vprašala kaj si vi mislite o šolskem sistemu danes in včasih glede na to da je dan danes veliko več vpliva s socialnimi omrežji in telefoni. Pač kakšna je logika o tem da si danes čuden oz. izstopaš če nimaš socialnih omrežij ali pa telefona......To me rasnično mede. Se mi zdi da je družba prav zato narejena, da ni miru, ker če bi bil mir v svetu, bi bilo preveč enostavno, tako pa je potrebnih vedno več psihologov in tega, vbistvu je vse samo kapitalizem.
Se opravičujem za tale manjši izbruh, stvari pač so takšne kot so, samo tega resnično ne razumem.
Lep pozdrav
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, dijakinja!
Tvoj zapis dobro prikazuje tvoje razmišljanje o odnosu s starši in vaši medsebojni komunikaciji. Kot glavno temo nesoglasij izpostavljaš svoje šolsko delo. Praviš, da se zavedaš, da se morda ne učiš dovolj. Posledično po eni plati starše razumeš in njune besede, čeprav žaljive, vidiš na nek način kot dobronamerne. Po drugi strani pa si prepoznala, da bi bila vaša komunikacija lahko tudi nekoliko drugačna in tako zate vsekakor bolj spodbudna. Praviš, da pogrešaš kakšno pohvalo in bolj pozitivno naravnane besede staršev. Sprašuješ se, kdo je zdaj tu dober in kdo slab. Resnica pa je, da odnosi navadno niso črno-beli. Redko lahko prepoznamo dobro in slabo stran - vsak lahko naredi kakšen korak proti boljšemu odnosu, iskanju kompromisa.
Vabim te, da sama pri sebi nekoliko razčistiš glede šolskega oz. učnega dela. Koliko časa in truda vložiš v šolsko delo? Kakšne rezultate to prinese? Bi si želela boljših rezultatov? Kaj vse to skupaj pomeni za tvoje nadaljne šolanje? Bodi iskrena do sebe in si odkrito priznaj, kje bi lahko sama naredila korak naprej. Kje je prostor za napredek in kaj je tisto, kar lahko izboljšaš, spremeniš. Imaš vso kontrolo nad vloženim trudom za šolsko delo. Če si uspeš nekoliko razjasniti, kaj so tvoje prioritete in boš posledično prišla tudi do boljšega znanja, boš zagotovo ponosna nase in občutek bo dober. Prav tako pa bosta zagotovo vesela tudi starša, ki si najbrž želita, da bi bila uspešna in zadovoljna.
Če te prav razumem, imaš občutek, da bi se svoji mami sicer lahko zaupala in da se z njo rada pogovarjaš. Bi bila pripravljena z njo govoriti tudi o tem? Morda ne bi bilo slabo, če ji predstaviš, kako se počutiš ob njunih besedah. Razmisli, kaj bi si želela, da bi bilo drugače in kje bi ti starša lahko prišla naproti. Prisluhni tudi maminim (ali njunim) skrbem glede tebe in poskušaj razumeti tudi njuno stališče. Z iskrenim in mirnim pogovorom lahko za skupni odnos naredimo veliko.
Drugi del tvojega zapisa pa pravzaprav presega omenjeni šolski sistem, gre pa zagotovo za družbeni fenomen današnjega časa. Moč in vpliv socialnih omrežij - predvsem med mladimi - sta ogromna. Med mladostniki imajo družbena omrežja vsekakor veliko vlogo pri oblikovanju določenih predstav, mnenj in stališč, ki pa so posledično lahko tudi nerealna, ekstremna, zaskrbljujoča. Praviš, da si danes čuden, če nimaš telefona ali socialnih omrežij - večina mladih naše družbe s svojimi pametnimi telefoni uporablja različna socialna omrežja, manj pa je tistih, ki se temu izogibajo. Vsekakor pa se mi zdi pomembno, da se vsi zavedamo, da imajo socialna omrežja na nas marsikdaj tudi izjemno škodljiv in negativen vpliv. Izbira, način in obseg uporabe so seveda odvisni od vsakega posameznika in čeprav nam družbena omrežja pomagajo ohranjati stike, se povezovati in mrežiti preko spleta, je ključna kritična uporaba ter kvalitetna presoja pri soočanju z ogromnim številom informacij, ki nas preko spleta dosežejo prav vsak dan.
Želim ti, da še naprej ostaneš tako razmišljujoča ter da pri spopadanju z izzivi vsakdanjika ostaneš zvesta sama sebi. Vse dobro ti želim tudi pri pogovoru s starši in delu za šolo. Še kaj se javi!
Lea Prinčič, mag. psihologije