Zivjo, problem imam in upam da biste odgovorili cim prej????????
No stara sem 14 let, septembra grem v 9. Razred. Je ze cas za razmisljanje o vpisu, kam naprej, jaz pa sem ze ofličena da hočem iti v srednjo šolo v Trstu s slovenskim programom. Od malih nog sem zaljubljena v Italijo, njihov jezik njihova mesta in hrano, to pa moji ze vejo. Ne vem kako to skomunicirati z starsi. Hocem v dijaski dom zaradi slabega odnosa z njimi, nikoli me ne pohvalita, vedno mi govorita da mam grde lase, da nisem fotogenicna, da sem previsoka in take stvari. Mam oa tudi starejsega brata Matevža ki bo zdaj šel v drugi letnik. Vedno me primerjata z njim npr vidis kako ma matevz lep nasmeh, on se veliko lepse slika ali pa on bo hitreje nasel punco kot ti fanta ali pa mu vedno pohvalijo frizuro medtem ko me zbadata. Vse sem se ze pozanimala o tej srednji soli. Tudi kaj je potrebno in kako poteka upis, kdaj je informativni dan, cisto vse. Vem pa da bi bila mami jezna ce bi ji rekla da hocem iti.
Tukaj pa je se en problem. Mami me ne bi pustila zaradi hrane. Sicer je ona malo bolj polna oseba, ima par odvecnih kilogramov, ni pa zares debela. Jaz pa sem. Vsaj jaz sem prepricana da sem ceprav mi drugi govorijo da izgledam super. Ne bi govorila javno o svojih kilah saj z njimi nisem niti mal zadovoljna. Aja pa treniram karate 3 krat tedensko pa hodim v fitness 1 krat tedensko. Moja mami ne pusti da preskocim kaksen obrok ali pa da pojem manj kot ponavadi, jaz pa res ne morem in nocem veliko jest. Ponavadi v soli zelo malo pojem in jo nekako prepricam da sem v soli jedla pa ne rabim se enega kosila. Ce me pa prisili jest mi rata slabo. Samo zelim si to hrano spraviti ven iz sebe, vcasih pa jo z bruhanjem. Pa da ne mislite, nimam bolemije(upam da sem prav napisala) ne bruham vsak dan, le parkrat tedensko. Verjetni bi se mami bala da bom v dijaskem domu shujsala in premalo jedla cesar ona ne zeli. Bala bi se da izgubim prevec kil kar njej ne bi bilo vsec jaz pa si to zelim. No kako se z mami pa ocijem pogovoriti o vsem in ali je sploh pametno iti od doma.
Hvala v naprej za odgovor ????
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Čutim, da ti je ob komentarjih staršev težko. Počutiš se grdo, previsoko, nefotogenično ... Takim staršem mora biti težko zaupati svoje želje, še posebej, če te je strah, kako bodo reagirali. Če si res želiš iti v Italijo, je dobro, da očetu in mami čim prej poveš. Morda bosta na začetku jezna, užaljena ... ampak če bosta začutila, da te bo to osrečilo in da si na to pripravljena, ti bosta zagotovo pomagala in stala ob strani. Daj jima čas, da se na idejo privadita, prav zato pa je pomembno, da jima jo predstaviš čim prej.
Vendar pa me ob odhodu v tujino skrbi tvoja prehrana in telesna samopodoba. Kar opisuješ, bi zelo verjetno lahko bila motnja hranjenja, za katere je zelo pomembno, da jih začnemo čim prej zdraviti. Prosim, čim prej obišči zdravnika ali najbližji Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov in se tam pogovori z njimi. Povej, da ne maraš jesti, da ti postane slabo in da parkrat tedensko nato izbruhaš hrano. S podvprašanji ti bodo pomagali razjasniti situacijo in ti svetovati primerno terapijo. Prej kot boš za svoje težave s prehranjevanjem obiskala strokovnjaka, prej boš ozdravela in se spet počutila kot ti, manj obremenjena s svojim telesom in prehrano. K zdravniku te lahko spremlja eden od staršev, mogoče brat ali pa kakšna prijateljica. Če ne želiš iti k zdravniku, se vsaj pogovori s katerim od učiteljev in šolsko psihologinjo.
Želim ti vse dobro. Upam, da izbereš srednjo šolo, ki bo prava zate in da prej še poskrbiš za svoje težave s prehranjevanjem. Zaslužiš si živeti življenje, ki se ne vrti okoli hrane.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije